اخبار خودرو

مک لارن جدید با تکنولوژی و طراحی خاص

مک لارن جدید با تکنولوژی و طراحی خاص – مک لارن به تازگی از مدل جدید دیگری با الهام از خودرو های قدیمی خود رونمایی کرده است. خودرو الووا که در دهه ۱۹۶۰ با بروس مک لارن طراحی شده است. این شرکت سالگرد اتومبیل های اسپرت مک لارن-الووا را با این خودرو جدید جشن گرفته است. طراحی عجیب این خودرو یک کابین با دو صندلی که نه سقف دارد و نه شیشه جلو. این خودرو برای مسیر شهری ساخته شده است و فقط جنبه خودرو های مخصوص پیست یا صرفا کلکسیونی ندارد. با ایرانی کار همراه باشید.

مک لارن جدید با تکنولوژی و طراحی خاص

بر خلاف خودرو قدیمی مک لارن، مک لارن الوای ۲۰۲۰ قوانین خودرو های شهری را دارد، حتی اگر فاقد سقف و پنجره های جانبی باشد. شیشه جلو نیز اختیاری است.

برای جلوگیری فشار هوای مقابل در اثر رانندگی ، این شرکت اولین سیستم مدیریت هوای فعال جهان را طراحی و اجرا کرده است. این سیستم از طریق سطح جلویی کاپوت هوا را هدایت می کند تا در سرعت بالا جلوی سرنشینان توسط لایه ایی از فشار هوا را ایجاد میکند تا سرنشینان جلو را از برخورد باد محافظت کند.

مک لارن جدید با تکنولوژی و طراحی خاص

مک لارن جدید با تکنولوژی و طراحی خاص – انرژی این خودرو توسط پیشرانه ۴.۰ لیتری V8  که در مک لارن سنا استفاده شده است ایجاد می شود. این پیشرانه توسط مجموعه ای از ترفندها قدرت خروجی خودر را به ۸۰۴ اسب بخار رسانده است که در مجموع گشتاور هنوز هم در ۵۹۰ پوند فوت قرار دارد.

الووا برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در کمتر از سه ثانیه و برای ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۷ ثانیه زمان لازم دارد. برای لحظه ای به این شماره ها فکر کنید. سپس اسپویلر فعال عقب به سبک F1 ، با طول کامل را در نظر بگیرید که ارتفاع و زاویه آن به طور همزمان تنظیم می شود تا تعادل آیرودینامیکی را بهینه کند.

مک لارن جدید با تکنولوژی و طراحی خاص

مک لارن ادعا می کند که الووا سبکترین خودروی جاده ای است که تاکنون این شرکت ساخته است. اگرچه وزن دقیق آن تا به این لحظه نامشخص است. اما برای اینکه یک مقایسه ایی در نظر بگیریم خودرو سنا وزنی معادل ۱.۳۴۵ کیلوگرم را دارد.

تنها ۳۹۹ نسخه از مک لارن الووا جدید برای سفارش در دسترس خواهد بود که هر یک از آنها ۱۶۹۰،۰۰۰ دلار قیمت دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا