اخبار خودرو

نظارت سازمان تعزیرات بر بازار خودرو

با توجه به مشکلات به وجود آمده در بازار خودرو که طی مدت اخیر به نوسانات قیمتی با شیب صعودی غیرقابل باور، منتهی شد؛ نهادهای مختلف نسبت به آینده بازار خودرو ابراز نگرانی کرده و نقش های نظارتی مختلف را برعهده گرفته‌اند. در این میان سخنگوی تعزیرات حکومتی البرز، سید یاسر رایگانی نیز به مشکلات موجود در توازن عرضه و تقاضا در بازار خودرو و به ویژه از سوی خودروسازان اشاره کرده و جهش‌های قیمتی را تا حدود زیادی ناشی از این موضوع دانست.

با ایرانی کار همراه باشید.

بازار خودرو

این مقام مسئول، در جلسه تودیع و معارفه مدیر کل تعزیرات حکومتی البرز، عنوان ساخت: تا زمانی که عرضه و تقاضا تنظیم نشود، مشکل افزایش قیمت وجود دارد.

همین طور وی به این موضوع پرداخت که باید نظارت مستقیم و مستمری صورت بگیرد تا مطمئن شویم خودروها به واقع به دست مشتری و مصرف کنندگان حقیقی می‌رسد و به دست دلال‌ها و بازار دلالی وارد نمی‌شود. وی در این خصوص گفت: “بایستی امکان خرید خودرو برای تمام مصرف کنندگانی که نیاز به خرید این محصول دارند، تسهیل شود.”

او به طرح پیش فروش خودروها در دو گروه صنعتی خودروسازی بزرگ کشور، ایران خودرو و سایپا اشاره کرده و خاطر نشان ساخت: “در جریان هستیم که روند تحویل خودروها توسط این شرکت‌ها در حال انجام و امیدواریم که هر چه سریع‌تر عرضه شوند.”

رایگانی افزود: “عرضه خودروها از سوی شرکت‌ها بایستی با تعداد بیشتری انجام تا ضمن رسیدن آن به دست مصرف کننده‌های واقعی، موجب کوتاهی دست دلالان خودروها شود.”

با وارد شدن خودروهای ثبت نامی به بازار و رسیدن آن‌ها به دست مصرف کنندگان واقعی، انتظار می‌رود که از شیب قیمتی خودرو کاسته شده و قیمت‌ها به آن چیزی که کارخانه اعلام می‌کند، نزدیک‌تر شوند. به واقع نیز با کاسته شدن از قدرت بازار دلالی و سیاه و امکان دریافت و خرید از کارخانه برای مصرف کنندگان واقعی، قیمت‌های کاذب افت پیدا خواهند کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا