اخبار خودرو

معرفی هوپیوم ماشینا ، خودروی هیدروژنی الیویر لمبارد

اگر اخبار دنیای خودروهای غیربنزینی و غیردیزلی را دنبال کرده باشید، حتما چیزی درباره کمپانی هوپیوم فرانسوی که پیش از این به وسیله الیور لمبارد افتتاح شده بود، شنیده اید. الیور لمبارد، راننده مسابقات اتومبیل رانی بود که با تاسیس این کمپانی پا به دنیای خودروسازی گذاشت. این شرکت تازه تاسیس شده، خودرویی به نام ماشینا معرفی کرده است که یک خودروی هیدروژنی با طراحی فوق العاده محسوب می شود.

هوپیوم ماشینا

هوپیوم ماشینا، خودرویی لوکس و هیدروژنی محسوب می شود که می تواند در زمینه محصولات هم رده خود، یک اتومبیل کاملا متفاوت باشد. طراحی منحصر به فرد و ویژه این خودرو با فاکتورهای فوق العاده ای که برای آن در نظر گرفته شده است، می تواند این محصول هوپیوم را به سلطان خودروهای هیدروژنی تبدیل سازد.

ماشینا

کمپانی فرانسوی در بخش چراغ های خودرو عالی عمل کرده و طرح مشبک جلو پنجره نیز خاص و کشیده به نظر می رسد. در بخش کناره های خودرو نیز با رینگ های بزرگ و آیرودینامیک روبرو هستیم که در نوع خود به اندازه کافی چشمگیر هستند. گلگیرها کاملا پف کرده هستند و دستگیره های در مخفی شونده قرار داده شده اند. در بخش های کناری، نیز دوربین ها تعبیه شده اند.

درب صندوق عقب کوتاه انتخاب شده است و لبه برآمده آن، چیزی متفاوت می نماید. در بخش پشت گلگیرها نیز شکافی می بینیم که به نوعی امضای این خودرو محسوب می شود. به نظر می رسد که این شکاف در گلگیرها به دلیل پیشگیری از گیر افتادن جریان هوا در این قسمت طراحی شده است. چراغ های بخش عقب به شکل Y طراحی شده و باز چیزی متفاوت را به نمایش درآورده اند.

ماشینا

این خودرو قدرتی معادل ۴۹۳ اسب بخار بوده و بر آن به ۱۰۰۰ کیلومتر می رسد. طبق چیزی که اعلام شده زمان سوخت گیری این خودرو به اندازه سه دقیقه خواهد بود.

همان طور که انتظار می رود این خودرو به لحاظ آلایندگی به صفر میل کرده و از سطح ایمنی بسیار بالایی نیز برخوردار است. طراحی داخلی اسپرت آن برای نسل جوان فوق العاده جذاب بوده و می تواند یک گزینه ایده آل باشد.

مطابق جدول زمان بندی اعلام شده از سوی هوپیوم، تولید این خودرو به شکل انبوه به سال ۲۰۲۶ میلادی مربوط خواهد بود. الیته نخستین پروتوتایپ ماشینا، همین امسال ارائه خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا