اخبار خودرو

آیا واردات خودرو انجام خواهد شد؟

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در خصوص واردات خودرو این امر را در حاشیه قلمداد کرده و هدف گذاری اصلی برای تنظیم بازار خودرو را افزایش تولید داخلی عنوان ساخت.

وی اعلام کرد کارگروه‌های کارشناسی این وزارتخانه به دنبال پر کردن خلاء بازار از طریق افزایش تولید است و نه واردات. این مقام مسئول در میان صحبت های خود، هدف از آزادسازی مجدد واردات به کشور به دلیل شکستن انحصار تولید خودرو در کشور توسط دو خودروساز بزرگ کشور و ورود خودروهای به روز و ایجاد فضای رقابتی اعلام کرد و هدف گذاری از آزاد کردن واردات را این طور توصیف کرد.

 علیرضا رزم حسینی اظهار کرد: شکستن انحصار فقط با آزاد کردن واردات نیست و باید در داخل کمپانی‌های خصوصی را تقویت و رقابت سالم ایجاد کنیم تا کیفیت افزایش و قیمت خودرو کاهش یابد که این مسئله در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که برآورد می‌شود تولید خودرو تا پایان سال ۵۰ درصد افزایش یابد، تاکید کرد: اساس برنامه وزارت صمت در حوزه خودرو تعهدات مردم هم به موقع پاسخ داده خواهد شد. به طور کلی وزارت صمت به دنبال افزایش تولید و به دنبال آن افزایش اشتغال و افزایش فعالیت قطعه‌سازی در کشور است، اما دست‌هایی وجود دارد که نمی‌خواهد این موارد محقق شود.

همین طور وی توضیح داد: برای واردات خودرو باید چندین مولفه وجود داشته باشد. در حال حاضر در کارگروه‌های کارشناسی بررسی‌هایی در حال انجام است تا خلا بازار با افزایش تولید جبران شود.

باید منتظر ماند و دید با شروع واردات خودرو، آیا پویایی بازار خودرو به شکلی دیگر ادامه پیدا کرده و قفل معاملات باز می شود یا باز این خود زمینه ساز جهش قیمت ها شده و باید منتظر یک دور دیگر از صعود غیرمنطقی قیمت ها در بازار آزاد خودروهای خارجی و داخلی باشیم؟

نمایش بیشتر

۴ دیدگاه

    1. دوست عزیز کاملا حق با شماست و به نظر می رسد که هدف گذاری کارخانه های خودروسازی کشور نیز در همین راستا باشد. حمایت از تولید داخلی و اعتماد به برندهای ایرانی، زمینه ساز رشد و پیشرفت همه جانبه صنایع ایرانی و کشور در سال ها و دهه های آتی خواهد بود.

  1. سلام بنده دوماه پیش انصراف دادم به خاطر مشکلی که با خانمم داشتم الان چه جور میتونم بازگشت از انصراف بدم تورو خدا راهنمایی کنید.تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا