رپرتاژ

چرا ماشین باز ها ماشین خود را به دست کارواش نمی سپارند؟

اکثر ماشینباز ها ماشین مورد علاقه خود را به دست های خشن کارواشهای سنتی نمی سپارند. چراکه معایب کارواش های سنتی از چشمان تیزبین ایشان پوشیده نیست. در ادامه به برخی از ایرادات شستشوی غیر اصولی خودروها اشاره می کنیم.

معایب با کارواش های سنتی آب

احتمالا شما هم تا کنون حداقل یک بار تجربه کارواش بردن ماشینتان را داشته اید و از آب گرفتن داخل درب های خودرو گرفته تا برخورد پرفشار آب با قسمت های آسیب دیده رنگ نگران شده اید.

معایب اجرایی ، فرهنگی و زیست محیطی همچنین روش های سنتی و منسوخ کارواشها موجب شده تا بیشتر ماشینبازها و ماشین دوستهای حرفه ای، ماشین خود را به دست خشن کارواش های سنتی نسپارند. البته که بسیاری از مردم با توجه به نیاز با وجود نارضایتی به ناچار مجبورند از همین خدمات رایج استفاده کنند.

از کار نابلدی کارگرهای کارواشها که بگذریم و رفتار ناشایست انعام بگیرهای مرحله به مرحله را فراموش کنیم به آسیب های احتمالی و خرابکاری های انتقام گونه در قبال عدم پرداخت انعام خواهیم رسید.

در بسیاری از کارواشها حقوق کارگران از انعام گرفتن تامین می شود و صاحب کارواش به ایشان دستمزد پرداخت نمی کند. پس می توانید تصور کنید که کارگر در قبال انعام نگرفتن چه حس و حالی پیدا خواهد کرد و چه برخوردی با خودرو و مالک آن خواهد داشت.

موارد فنی بسیاری هم وجود دارد که ماشیندوستان را ترغیب می کند خودشان دست به کار نظافت و نگهداری ماشین خود شوند. مواردی از قبیل رنگ پریدگی ها که به دلیل استفاده از نازلهای پرفشار آب، در برخی موارد به رنگ ماشینها رحم نمی کند.

اغلب به دلایلی که رایج هم هستند، نقاطی از بدنه خودرو به علت برخورد سنگ ریزه ها در جاده دچار آسیبهای جزیی می باشد. مالک خودرو تا اتمام شستشو استرس خواهد داشت که مبادا این سنگ خوردگی ها با توجه به فشار آب، زیادتر شود.

در این موارد، یک ماشینباز مجبور است در طول شستشوی ماشینش چندین بار به کارگر کارواش تذکر بدهد که: ” نازل را زیاد به ماشین نزدیک نکن

فشار آب بیشترین رنگ پریدگی را در نقاط پلاستیکی یا فایبرگلاسی همچون سپرها به بار می آورد. همچنین نفوذ آب به منافذ رنگ و تجمع در قسمتهای دوبل مانند گلگیرها و دربهای خودرو به مرور موجب زنگ زدگی دور دربها و گلگیرها شده و منجر به پوسیدگی آنها می گردد.

 استفاده از پاک کننده های عمومی و غیر تخصصی نیز یکی دیگر از معایبی هست که در کارواشهای سنتی قابل مشاهده می باشد و بعضا با استفاده از شوینده های بسیار قوی و خورنده موجب آسیب رساندن به رنگ خودرو خواهد شد.

کدر شدن قطعات پلاستیکی و شکسته شدن آنها همچنین پاره شدن قسمتهای چرمی یا پارچه ای (مثل سقف های بعضی ماشین های لوکس) نیز یکی دیگر از نقاط تاریک در روشهای سنتی کارواش به شمار می رود.

یکی دیگر از مواردی که بعضا بعد از شستشوی با آب برای ماشینها به ویژه ماشینهای کلاسیک، دردسرساز می شود، نفوذ آب به سیستم برق خودرو است.

استفاده از شوینده های غیر تخصصی در کارواشها نیز موجب تار و کدر شدن و آسیب به رنگ خودرو می شود که همین امر باعث افت ظاهری و قیمت ماشین شما خواهد بود.

چرا ماشین باز ها ماشین خود را به دست کارواش نمی سپارند؟

راهکارهای اصولی جایگزین برای نظافت و نگهداری خودرو

بسیاری از مالکین و علاقمندان خودرو جهت حفظ نظافت و نگهداری ماشین خود، شخصا دست به کار شده و رو به محصولات تخصصی کارواش بدون آب آورده اند تا به کمک آن بتوانند ماشین دلبندشان را در محیط منزل یا آپارتمان خود تمیز و براق نگاه دارند بدون اینکه محیط اطراف را آلوده کنند و یا مزاحمتی را متوجه همسایگان سازند.

در این بین هستند مجتمع هایی که از این امکانات به عنوان یک آپشن در مجتمع استفاده کرده و با تهیه  مواد مخصوص کارواش بدون آب این محصولات را در اختیار واحد سرایداری یا یک واحد مجزا به عنوان کارواش نانو قرار داده تا همیشه ماشین های داخل پارکینگ را بدون استفاده از آب تمیز نمایند.

ساکنین این مجتمع ها این اطمینان خاطر را دارند که دیگر نیازی به کارواش رفتن نداشته و ماشینشان همواره تمیز و براق است و در وقت و هزینه ی ایشان صرفه جویی لذت بخشی حاصل می گردد.

در بین شرکت های تولیدکننده محصولات کارواش نانو مجموعه تخصصی تولیدکننده لوازم آرایشی بهداشتی خودرو با برند تام کلین ، همزمان با ارایه محصول، روش استفاده را نیز به نفرات مد نظر مشتریان، بصورت رایگان آموزش می دهد.

چرا ماشین باز ها ماشین خود را به دست کارواش نمی سپارند؟

صرفه جویی در مصرف آب و مزایای کارواش نانو

یکی از موضوعات بسیار مهم که امروزه کشور ما نیز به شدت با آن دست و پنجه نرم می کند موضوع کم آبی و مدیریت صحیح منابع آبی است. استفاده از محصولات کارواش نانو، امکان صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب را بوجود آورده که این میزان در برندهای مختلف متفاوت است.

 بطور مثال از یک بطری کارواش نانو تام کلین با حجم ۴۸۰ سی سی، بصورت نرمال می توان برای ۷ تا ۱۰ نوبت نظافت و شستشوی بدون آب خودرو سایز متوسط استفاده کرد.

اگر از ممنوعیت شستشوی ماشین با آب در آپارتمان ها بگذریم، از آنجایی که برای هر مرتبه شستن ماشین با آب همچنین تمیزکردن محیط اطراف از بابت آلودگی هایی که بعد از شستشوی خودرو با آب به محیط اطراف وارد می شود، بطور میانگین ۱۵۰ الی ۲۰۰ لیتر آب مصرف می شود.

با یک حساب سرانگشتی ، هر اسپری کارواش بدون آب تام کلین با توان شستشوی بدون آب خودرو برای ۷ الی ۱۰ مرتبه ، موجب صرفه جویی در مصرف آب به میزان بیش از ۱۵۰۰ لیتر خواهد شد.

با استفاده از این محلول، علاوه بر نظافت خودرو بدون استفاده از آب و حفظ زیبایی آن، از کیفیت رنگ ماشین محافظت شده همچنین خواص آنتی استاتیک و لایه ی محافظ ایجاد شده، موجب کاهش حدود سی الی چهل درصدی چسبندگی آلودگی ها شده و در دفعات بعدی استفاده از این محصول، میزان مصرف مواد کاهش پیدا کرده همچنین سرعت انجام کارواش نیز افزایش می یابد.

چرا ماشین باز ها ماشین خود را به دست کارواش نمی سپارند؟

تام کلین به عنوان اولین برند تخصصی در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی خودرو در ایران با بیش از یک دهه سابقه در تولید، با بهره مندی از دانش بومی فارغ التحصیلان دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر، محصولات متنوع زیادی برای رفع نیاز مراقبت و نگهداری خودرو تولید نموده که از بین آن ها می توان به محصولات تخصصی کارواش نانو از قبیل اسپری های کارواش بدون آب همچنین واکس های محافظ بدنه و اسپری های تمیزکننده و محافظ سطوح داخلی خودرو اشاره نمود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا