اخبار خودرو

چهارمین نمایشگاه بین‌‌المللی خودرو تهران ۲۷ الی ۳۰ اردیبهشت

چهارمین نمایشگاه بین‌ المللی خودرو تهران ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه جاری با حضور ۲۵ شرکت خودروساز و رونمایی ۱۴ مدل خودروی جدید در بخش‌های خودروی سواری، کار و تجاری در شهر آفتاب برگزار می شود.

در نشست خبری ۱۹ اردیبهشت ماه با حضور علیرضا عاجزی، مجری برگزاری چهارمین نمایشگاه خودرو در جمع خبرنگاران گفت که چهارمین نمایشگاه خودرو تهران پس از پشت سرگذاشتن وقفه ای سه ساله، با هدف معرفی آخرین دستاوردهای صنعت خودرو ایران برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه علاوه بر حضور پررنگ خودروسازان داخلی، مهمانانی از کشورهای چین، کره، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس حضورخواهند داشت. وی همچنین تأکید کرد که برنامه ریزی های لازم توسط خودروسازان داخلی حاضر در نمایشگاه انجام شده و در صورت تمایل شرکت های دیگر جهت حضور در نمایشگاه، امکان حضور آنان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی افزود:  چهارمین نمایشگاه خودرو که قرار بود در بهمن ماه سال گذشته برگزار شود، به علت شیوع سویه کرونا موکول به اردیبهشت ماه امسال شد؛ درحالی که مسأله تحریم ها و پاندمی کرونا مهمترین عامل وقفه چندساله و به تعویق افتادن وزمان نمایشگاه بوده است.

مجری برگزاری چهارمین نمایشگاه خودرو همچنین از زمان احتمالی برگزاری پنجمین نمایشگاه خودرو، در بهمن‌ماه سال جاری خبر داد و افزود در صورتی مناسب بودن شرایط و موافقت مسئولان برگزاری نمایشگاه این نمایشگاه در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

ی همچنین با اشاره  به این موضوع  که بازارخودرو ایران همواره برای شرکای خارجی جذاب بوده است افزود:  که امسال به علت ممنوعیت واردات خودرو، شرکت های خارجی در نمایشگاه حضور نخواهند داشت و تنها خودروسازان داخلی و شرکای تجاری آنها در نمایشگاه حضور خواهند داشت. به گفته عاجزی این موضوع در حالی که بازار خودرو ایران با وجود تحریم ها نیز همواره مورد رصد شرکت های خارجی بوده و برای حضور آنان نیاز است که موانع همکاری خودروسازان خارجی برای حضور در کشور فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه حضور گروه خودروسازی سایپا در این نمایشگاه مشخص نشده است افزود: از جمله نکات مثبت این دوره از نمایشگاه حضور گروه صنعتی ایران خودرو و تمام شرکت های زیرمجموعه در این نمایشگاه است که باعث شده ظرفیت و پتانسیل قابل توجهی برای این دوره ایجاد شود؛  همانطور که تاکنون هم استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان داشته است.

عاجزی همچنین از برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی توسط شرکت های حاضردر نمایشگاه سخن گفت و افزود: در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران فضایی برای تست محصولات جدید که در این نمایشگاه رونمایی می شود، در نظر گرفته شده است و استفاده از این امکان برای عموم مردم فراهم است.

وی با تأکید به این موضوع که نمایشگاه که در روز ۲۷ اردیبهشت ماه برای عموم بازدیدکنندگان آغاز به کار خواهد کرد، افزود: در این دوره ظرفیت لازم برای روزخبرنگاران هم فراهم شده است و نمایشگاه در روز ۲۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۱ صبح میزبان رسانه ها خواهد بود.

عاجزی برنامه فروش شرکت ها در چهارمین نمایشگاه خودرو را جزو برنامه شرکت های خودرویی اعلام کرد؛ این در حالی است که به گفته وی موضوع سیستم یکپارچه ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فروش خودرو در نظر گرفته است، برنامه ریزی شرکت ها در خصوص فروش خودرو را بهم ریخته است. علی رغم این موضوع نمایشگاه و شرکت های داخلی در نمایشگاه حضور داشته و اختلالی در این زمینه ایجاد نخواهد شد.

مجری برگزاری این دوره از نمایشگاه، تأکید کرد که به اینکه تعهدات معوق برخی شرکت ها منجر به عدم حضور آنها در نمایشگاه خواهد شد؛ چراکه تجمع اعتراضی مردم در نمایشگاه قبلی در شأن نمایشگاه شهر آفتاب و نمایشگاه خودرو تهران نبوده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا