پیشنهاد سردبیرآموزش

کم استهلاک‌ترین خودروهای ایرانی بازار را اینجا دنبال کنید

یکی از گزینه‌های مهمی که همیشه حین خرید خودرو از سوی مشتریان و متقاضیان بازار مورد توجه قرار می‌گیرد، میزان استهلاک خودرو است. در واقع متقاضیان واقعی علاقه مند به خرید کم استهلاک‌ترین خودروهای ایرانی بازار هستند. در صورتی که خودرو دارای استهلاک بالایی باشد، هزینه‌های جاری خودرو بسیار افزایش یافته و این باعث می‌شود که خودرو زودتر نیز نیاز به تعمیرات پیدا کند.

معرفی کم استهلاک‌ترین خودروهای ایرانی

در این سری از مطالب «مجله خودرو همراه مکانیک»، شما را با کم‌استهلاک‌ترین خودروهای داخلی آشنا خواهیم کرد.

۱. پراید

به جرات می‌توان پراید را کم استهلاک‌ترین خودرو ایرانی به شمار آورد که هم هزینه های نگهداری پایینی دارد و هم قطعات آن ارزان قیمت هستند. البته بسته به نوع تعمیر، هزینه هایی که باید برای تعمیرات این خودرو و نگهداری آن بپردازید، ممکن است متفاوت باشد، اما با این وجود، به دلیل وفور قطعات یدکی و قیمت نسبتا پایین لوازم فنی پراید، شاهد استهلاک پایین آن در درازمدت خواهید بود.

قیمت+پراید

۲. پژو ۲۰۶ تیپ ۲

پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز یکی دیگر از خودروهای هاچ بک تولید داخل است که پیشرانه ۱.۴ لیتری کم‌حجم آن، استهلاک بسیار پایینی داشته و یک خودروی میان رده بسیار مناسب و مقرون به صرفه به حساب می آید.  قیمت پایین‌تر لوازم یدکی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نسبت به سایر تولیدات داخلی نظیر سمند EF7 و پژو ۲۰۶ تیپ پنج، به‌علاوه هزینه‌های تعمیر کمتر و دستمزد پایین‌تر مکانیکی، سبب می‌شود تا مشتریان اقبال زیادی به این خودروی هاچ‌بک جذاب نشان دهند؛ به‌ویژه خانم‌ها و زوج‌های جوان می‌توانند پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را به دلیل پرستیژ مناسب و هم‌چنین هزینه‌های نگه‌داری معقول انتخاب کنند.

هم‌چنین سرسیلندر پیشرانه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به سوپاپ‌های فیلربندی‌شده غیراتوماتیک مجهز است که تنظیم آن با یک فرایند ساده فیلرگیری ممکن خواهد بود و هم‌چون دیگر خودروها، احتیاج به شیم‌بندی یا تعویض تایپیت‌های هیدرولیک در طول زمان نخواهد داشت. مصرف پایین پیشرانه TU3 نیز سبب می‌شود هزینه‌های سوخت مصرفی این خودرو نسبت به سایر مدل‌های پرمصرف داخلی پایین‌تر بیاید و از این حیث نیز به سود مالک عمل کند.

۳. پژو ۲۰۶ تیپ ۵

دو خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و همین طور رانا ایران خودرو، به لحاظ مشخصات فنی، آن قدرها با یکدیگر متفاوت نیستند. هر دوی این خودروها دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری و گیربکس پنج‌دنده یکسان وارد بازار شده‌اند. هزینه‌های نگه‌داری از موتور tu5 و گیربکس ۵سرعته دستی این دو خودرو چندان زیاد نیست؛ چراکه کیفیت آن‌ها نسبتا مناسب است و در طول زمان کمتر احتیاج به تعمیر پیدا خواهند کرد. با این حال، در صورت نیاز به تعمیر، معمولا قطعات موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نسبت به موتور ۱۸۰۰ سی‌سی پژو ۴۰۵ یا پراید و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بیشتر است و از این نظر در زمان تعمیر هزینه بیشتری می‌طلبد. با این وجود، استهلاک پایین بخش فنی این خودروها و نیز مصرف سوخت مقرون‌به‌صرفه آن‌ها، توانسته است رضایت تقریبی مشتریان را جلب کند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۴. رنو ال ۹۰

اگر چه نمی‌توان خودروی رنو ال ۹۰ را در مقایسه با دیگر خودروهای این گروه، آن قدرها کم استهلاک و کم مصرف دانست؛ اما هنوز این خودرو در مقایسه با بسیاری از خودروهای دیگر بازار، میزان استهلاک و مصرف پایینی دارد. هر آن چه در قسمت فنی این خودرو به کار رفته، دارای کیفیت بالایی بوده و طول عمر مناسبی دارد. از این روی زمانی که نسبت به خرید ال ۹۰ اقدام می‌کنید، یک خودروی باکیفیت و با استهلاک پایین را در اختیار دارید که آن قدرها شما را در زحمت و هزینه نخواهد انداخت.

۵. تیبا

با معرفی شدن تیبا، متقاضیان خرید پراید، از مدل قبلی سایپا به سمت این مدل جدید تغییر جهت داده و این خودرو که در واقع نیز استهلاک پایینی دارد، توانست خیلی زود بازار خود را به دست بیاورد. این خودرو گروه خودروسازی سایپا در دو تیپ صندوق‌دار و هاچ‌بک عرضه شده است. اما هر دوی این تیپ ها، چه از لحاظ قیمت اولیه و چه از نظر هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری، در شمار کم‌استهلاک‌ترین خودروهای داخلی قرار دارند لوازم یدکی و بدنه تیبا را می‌توان با قیمت‌های نسبتا نازل در هر کوی و برزن این سرزمین پیدا کرد و تعمیرات آن را با خیال راحت به دست کلیه مکانیکی‌های سراسر کشور سپرد.

تیبا

کدام خودروی کم استهلاک را بخریم؟

با نگاهی به لیست بالا، می‌توانید تا حدودی کم استهلاک‌ترین خودروهای ایرانی بازار را شناسایی کنید. شما از میان خودروهای معرفی شده در بالا، کدام یک را ترجیح می دهید؟ نظرات و ایده های خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا