اخبار خودروگروه های خودروسازی

کیفیت خودروهای وارداتی باید از سوی سازمان استاندارد تأیید شود

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: خودروی استاندارد و باکیفیت پس از تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد وارد کشور خواهد شد و اگر غیر از این باشد برابر با قانون برخورد می‌کنیم.

به گزارش مهر، مهدی اسلام‌پناه امروز در نشست خبری در مورد کیفیت خودروها، اظهار کرد: در مورد خودرو برابر با قانون عمل می‌کنیم و به قانون اتکا داریم. اگر قانون جایی اجرا و یا تدوین استانداردی را مورد تاکید قرار دهد حتماً عمل می‌کنیم و قرار هم نیست جواب هر موضوعی را بدهیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در کشورهای دیگر رعایت استانداردهای خودروسازی ابتدا درون‌سازمانی و بعد کشوری است، گفت: استانداردهای خودروسازی در ایران چندان هم سخت نیست. عمل به قانون و کسب رضایت مردم و رفع گله مندی های مصرف کننده وظیفه خودروساز است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۵ خودروی ضعیف و غیرایمن دیگر تولید نمی‌شود.

اسلام‌پناه در مورد کیفیت خودروهای وارداتی نیز اظهار کرد: خودرویی که دارای استاندارد باشد و معیارهای کیفی را از نظر استاندارد رعایت کرده باشد باید وارد کشور شود.

وی افزود: ما با جزئیات نام شرکت تولیدکننده و نرخ خودرو و… کاری نداریم. تاکید ما بر واردات خودروی استاندارد است. غیر از این باشد برابر با قانون برخورد می‌کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در قانون هم ورود ما به این مساله صراحتاً مورد تاکید قرار گرفته است و خودروهای وارداتی پس از تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد اجازه ورود به کشور خواهند داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا