پیشنهاد سردبیرآموزش

راه های جلوگیری از یخ زدن مایع شیشه شور خودرو

با توجه به سرد شدن هوا و پایین آمدن دما، یخ زدن مایع شیشه شور خودرو چیز عجیبی نیست و باید با دانستن راه های جلوگیری از یخ زدن مایع شیشه شور خودرو خود، این مورد را به حداقل برسانید. اتفاقا راهکارهای ساده و مناسبی برای این موضوع وجود دارد و جلوگیری از یخ زدن این مایع از مایعات خودرو، کار چندان سخت نیست.

جلوگیری از یخ زدن مایع شیشه شور خودرو

پیش از هر چیز توجه داشته باشید که مایع شیشه شور مخصوص خودرو، دچار یخ زدگی نمی شود و تنها در صورتی که به جای مایع مخصوص شیشه شور خودرو از آب یا سایر مایع های دست ساز، استفاده کنید؛ احتمال یخ زدگی مایع شیشه شور وجود خواهد داشت. به همین دلیل همیشه توصیه می شود که برای تمیز کردن شیشه های خودرو، از مایع شیشه شور مخصوص و کارخانه ای استفاده شود، که در ساختار خود دارای ترکیبات ضدیخ بوده و در دمای منفی صفر، یخ نمی زند. به علاوه در نظر داشته باشید که این مایع های شیشه شور مخصوص، قدرت تمیز کنندگی بالاتری نیز داشته و می توانند شیشه های خودرو را به شکلی موثرتر تمیز کرده و براق نمایند.

اما در صورتی که به هر دلیلی اصرار به استفاده آب به جای مایع شیشه شور خودرو صنعتی دارید که خود دارای خاصیت ضدیخ است، توصیه های زیر را دنبال کنید:

  1. کمی سرکه به آب اضافه کنید

با اضافه کردن مقداری سرکه به آب، پتانسیل یخ زدن آن در برابر درجه محیط پایین را کاهش داده و ریسک یخ زدن مایع شیشه شور که اینجا به جای آن از آب استفاده شده است را کاهش می دهید. دقت داشته باشید که نیازی نیست نسبت آب و سرکه برابر باشد و مخلوط کردن آب و سرکه به نسبت ۵ به ۱ کفایت خواهد کرد. به این معنا که به ازای ۵ پیمانه آب، ۱ پیمانه سرکه اضافه کنید. البته به این شکل با هر بار اسپری کردن مایع شیشه شور خودرو روی شیشه ها، بوی سرکه را استشمام خواهید کرد، اما از طرفی دیگر سرکه به تمیز شدن بیشتر شیشه های خودرو نیز کمک می کند و در صورتی که روی شیشه ها اثری از یخ زدگی باشد، سرکه باعث می شود که این یخ های روی شیشه های خودرو خیلی زود آب شده و برطرف گردند.

جلوگیری از یخ زدن مایع شیشه شور خودرو

۲. کمی ضدیخ به آب اضافه کنید

اگر مایل به استفاده از سرکه برای برطرف ساختن خاصیت یخ زدن آب در محفظه شیشه شور خودرو نیستید، می توانید کمی ضدیخ به آن اضافه کنید. به این ترتیب احتمال یخ زدن آب در محفظه شیشه شور خودرو، به صفر خواهد رسید و دیگر هیچ گونه نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

نکته: در صورتی که محل زندگی شما در نقطه ای از کشور است که درجه هوا به شدت پایین آمده و از حد نرمال فراتر می رود، می توانید در مایع شیشه شور صنعتی نیز مقداری ضدیخ مخلوط کرده و از عدم یخ زدن آن نیز اطمینان پیدا کنید. در نظر داشته باشید گزارشات حاکی از آن است که در مناطق بسیار سردسیر، احتمال یخ زدن مایع شیشه شور معمولی (بدون مخلوط کردن ضدیخ)، وجود خواهد داشت و از این رو اضافه کردن مقداری ضدیخ به مایع شیشه شور صنعتی نیز می تواند چاره ساز باشد.

کلام آخر

شما معمولا چطور از یخ زدن مایع شیشه شور خودرو جلوگیری به عمل می آورید و چه تجربه ای در این باره دارید؟ تجریبات و نظرات خود را در بخش نظرات وبلاگ با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

از دست ندهید: مراحل نصب زنجیر چرخ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا