اخبار خودرو

معرفی Xpeng P7 وینگ لیمیتد ادیشن جدید چینی

Xpeng P7 وینگ لیمیتد ادیشن جدید چینی یکی از جذاب ترین خودروهای جدیدی است که اخیرا معرفی شده و بیشترین بار جذابیت خود را مدیون ظاهر لوکس و پرجلوه ای است که در تصاویر مشاهده می کنید. البته به لحاظ مشخصات فنی نیز نمی توان این خودرو را نادیده گرفت و به نظر می رسد که خودروساز چینی، توانسته در میدان رقابت با تسلا، این رقیب چینی را به خوبی تجهیز کند.

Xpeng P7 وینگ لیمیتد ادیشن جدید چینی

این خودرو با درب های قیچی شکل خود، طعنه ای به لامبورگینی زده و به نظر می رسد که خودروساز چینی در این زمینه تا حدودی به کپی برداری اکتفا کرده باشد. اگر بخواهیم به لحاظ المان های اسپرت سازی به این خودرو نگاه کنیم، باید Xpeng P7 وینگ لیمیتد ادیشن جدید چینی را یک نمونه قابل قبول و شایان تقدیر به شمار آوریم. درب های راداری آن نیز یکی از تجهیزاتی است که باعث می شود این خودروی چینی در تراز بالایی قرار بگیرد و نتوانیم آن را با بسیاری دیگر از محصولات چینی، در یک کفه ترازو قرار دهیم. حسگرهای راداری این خودرو به شکل اتوماتیک مانع ها را تشخیص داده و به این شکل باز شدن درب ها در زمان احتمال برخورد با موانع را کنترل کرده و از باز شدن ممانعت می کنند. به این شکل احتمال آسیب از این طریق به صفر می رسد. چیزی که باعث می شود دیگر راننده یا سایر سرنشینان خودرو، دغدغه چک کردن وضعیت را حین باز و  بسته کردن درب ها نداشته باشند. این درب ها را می توان به وسیله بلوتوث و همین طور کلیدهای دیجیتالی NFV و یا از مسیر یک اپلیکیشن موبایلی و دستیار صوتی که داخل خودرو قرار دارد، باز کرد. البته تمام این تکنولوژی ها باعث نشده است که بخواهیم فرمول قدیمی و همیشگی کلید و دکمه را کنار بگذاریم و خودروساز همچنان این مدل از باز و بسته شدن درب ها را نیز در نظر گرفته است.

Xpeng P7 وینگ لیمیتد ادیشن جدید چینی

چیزی که از رنگ های زرد و سبز روشن در بدنه آن به کار رفته است، در جای خود بسیار جلوه گر بوده و باعث می شود تا بیننده با نگاهی سرسری از تماشای این خودرو عبور نکند.

این خودرو به دو صورت در دسترس بوده و بر پایه نسخه‌های پرفورمنس چهار چرخ محرک و دیفرانسیل عقب سوپر لانگ رنج عرضه می‌شود. مدل دوم از باتری ۸۰.۹ کیلووات ساعتی استفاده کرده و پیشرانه الکتریکی آن قدرت ۲۶۳ اسبی و گشتاور ۳۹۰ نیوتون متری دارد. این نسخه از P7 برد ۷۰۶ کیلومتری و حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

Xpeng P7 وینگ لیمیتد ادیشن جدید چینی

مدل چهار چرخ محرک پرفورمنس نیز از همان باتری استفاده کرده است که البته دو پیشرانه الکتریکی آن خروجی ترکیبی ۴۲۴ اسبی را به وجود می آورند. این مدل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیه ای و شعاع حرکتی ۵۶۲ کیلومتری دارد.

پایه قیمت این خودرو ۵۵۹۰۴ دلار اعلام شده است که در میان خودروهای همرده به هیچ وجه ارزان به نظر نمی رسد. اما باید منتظر ماند و دید خودروی چینی تا چه اندازه در بازار جهانی با استقبال روبرو خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا