پیشنهاد سردبیرآموزش

بهترین بیمه شخص ثالث، توان مالی + مراکز جبران خسارت

بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که طبق قوانین کشور همه دارندگان وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتوری موظف هستند نسبت به خریداری آن اقدام نمایند. شرکت‌های مختلفی کار فروش بیمه شخص ثالث را انجام می‌دهند، اما چیزی که اهمیت دارد، انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث می‌باشد. همان طور که از نام این بیمه مشخص است، مربوط به اشخاص ثالث در حوادث رانندگی و تصادفات می‌شود. در این نوع بیمه فرد بیمه گذار به عنوان طرف اول، شرکت بیمه به عنوان طرف دوم و تمام کسانی که در یک حادثه دچار خسارت جانی و مالی می‌شوند به عنوان شخص ثالث معرفی خواهند شد. زمانی که شما حق بیمه شخص ثالث مربوط به یک شرکت بیمه را پرداخت می‌کنید، این شرکت هم موظف است در هنگام حوادث خسارات جانی و مالی که از سمت شما به اشخاص ثالث وارد شده است و هم چنین خسارات جانی شما را جبران نماید. اما همان طور که گفتیم، در این جا می‌خواهیم به بهترین بیمه شخص ثالث بپردازیم.

بهترین بیمه شخص ثالث از نظر توان مالی

یک از موضوعات مهمی که در هنگام انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث باید به آن توجه داشته باشید، سطح توانگری مالی شرکت‌ها است. باید به این نکته دقت داشته باشید که شرکت مورد نظر بیمه شخص ثالث‌تان توان مالی لازم برای پرداخت خسارت‌های احتمالی را داشته باشد. سطح توانگری مالی شرکت‌ها هر ساله توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود و افراد می‌توانند این فاکتور را در مورد شرکت‌های گوناگون مشاهده نمایند. قطعا شرکت‌هایی که توان مالی بالایی دارند، در پرداخت خسارت‌ها دچار مشکل جدی نخواهند شد. اما این امکان وجود دارد که شرکت‌های با کمبود‌ها و چالش‌های مالی در پرداخت خسارت‌ها دچار مشکل شوند. بنابراین، ابتدا باید توانگری مالی شرکت‌ها را بررسی کرده ودر ادامه نسبت به خرید بیمه شخص ثالث از شرکتی که سطح توان مالی خوبی دارد، اقدام کنید. در ادامه جدول سطح توانگری مالی مربوط به سال ۹۹ را برای شما قرار داده‌ایم. شرکت‌های دارای سطح مالی ۱ و ۲ در سطح مطلوبی قرار دارند. در صورتی که شرکت‌های با سطح ۴ وضعیت مالی مطلوبی ندارند.

نام شرکت نسبت توانگری سطح توانگری
ما ۱۸۴ ۱
ملت ۲۷۹ ۱
سرمد ۱۴۷ ۱
 پاسارگاد ۲۱۹ ۱
ایران ۷۱ ۲
نوین ۱۱۴ ۱
سامان ۱۰۱ ۱
کارآفرین ۱۷۷ ۱
البرز ۱۳۸ ۱
آسیا ۱۲۰ ۱
سینا ۹۰ ۲
تعاون ۱۵۹ ۱
معلم ۷۷ ۲
رازی ۱۰۲ ۱
دانا ۱۲۲ ۱
پارسیان ۱۲۹ ۱
کوثر ۱۲۷ ۱
دی ۲۰۸ ۱
تجارت نو ۱۵۰ ۱
زندگی خاورمیانه ۹۲۶ ۱

همین طور بخوانید: فرانشیز بیمه

بهترین بیمه از نظر مراکز جبران خسارت

یکی دیگر از مواردی که برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث باید به آن توجه نمود، تعداد مراکز پرداخت خسارت هر شرکت می‌باشد. در صورتی که یک شرکت تعداد مراکز جبران خسارت بالایی داشته باشد، در نتیجه مناطق بیش‌تری را هم پوشش خواهد داد. در واقع شما باید به این نگاه کنید که آیا مراکز پرداخت خسارت در شهر شما یا حداقل در نزدیکی شما وجود دارد یا خیر. برای مثال، اگر این مراکز در فاصله دوری از شما قرار داشته باشند، در صورت نیاز باید این فاصله را طی کرده و به دردسر خواهید افتاد. بنابراین، هر چه تعداد مراکز پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه‌ای بیش‌تر باشد، امکان ارائه خدمات ان‌ها هم بیش‌تر می‌شود. در ادامه تعداد مراکز جبران خسارت برخی از بیمه‌های مهم را برای شما آورده‌ایم.

نام شرکت تعداد شعب
بیمه ملت ۲۱۱
بیمه ایران ۱۲۰
بیمه پارسیان ۶۰
بیمه آسیا ۴۶
بیمه دانا ۷۸
بیمه پاسارگاد ۶۲
بیمه رازی ۳۹
بیمه نوین ۵۴
بیمه سامان ۵۸
بیمه البرز ۵۴
بیمه سرمد ۱۹
بیمه معلم ۵۸
بیمه کارآفرین ۵۴
بیمه دی ۴۹

بهترین بیمه از لحاظ تخفیفات و حق بیمه

همان گونه که گفتیم، بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری بوده و حتما باید نسبت به دریافت آن اقدام نمود. حق بیمه شخص ثالث برای خودروهای گوناگون از نظر ویژگی‌هایی مانند تعداد سیلندر متفاوت خواهد بود. از طرف دیگر، برخی تخفیفات هم در این بیمه لحاظ شده که مهم‌ترین ان تخفیف عدم استفاده از بیمه می‌باشد. به طور کلی، حق بیمه شخص ثالث توسط بیمه مرکزی اعلام شده و برای همه شرکت‌های بیمه‌ای یکسان است. اما گاهی مواقع این امکان وجود دارد که شرکت‌های مختلف، تخفیفاتی را هم به مشتریان خود ارائه دهند. این تخفیفات هم می‌توانند به طور مستقیم به حق بیمه مربوط باشند یا با خدمات این شرکت ارتباط داشته باشند. به هر حال، برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث باید به این نکته توجه داشته باشید.

بهترین بیمه شخص ثالث

بررسی رضایت کاربران از خدمات بیمه‌ای

فاکتور بسیار مهم بعدی که در انتخاب شرکت بیمه شخص ثالث اهمیت دارد، بررسی رضایت کاربران این شرکت‌ها می‌باشد. از آن جایی که این افراد به طور مستقیم با این شرکت‌ها در ارتباط هستند، می‌توان از تجربه‌شان استفاده نمود. رضایت کاربران در استفاده از بیمه شخص ثالث شرکت‌های مختلف بر مبنای چند عامل مهم تعیین می‌شود. از جمله این عوامل می‌توان به رضایتمندی از رسیدگی به شکایات، مبلغ خسارت دریافتی و سهولت در دریافت خسارت اشاره نمود. البته فاکتورهای دیگری هم در رتبه بندی شرکت‌ها از نظر رضایت کاربران تاثیر دارند که ما در این جا مهم‌ترین آن‌ها را آورده‌ایم. در ادامه رتبه شرکت‌های بیمه‌ای از نظر هر یک از این فاکتورها را مشاهده خواهید کرد.

شرکت بیمه رسیدگی به شکایات رضایت از مبلغ خسارت دریافتی سادگی و سهولت پرداخت خسارت
ایران ۱ ۲ ۲
آسیا ۳ ۳ ۱
البرز ۱۵ ۱۹ ۱۵
دانا ۲ ۴ ۳
معلم ۴ ۶ ۴
پارسیان ۱۰ ۸ ۵
رازی ۱۳ ۵ ۶
کارآفرین ۱۴ ۱۵ ۱۳
سینا ۱۱ ۹ ۸
ملت ۷ ۱۳ ۹
دی ۶ ۱۱ ۱۰
سامان ۱۲ ۱۸ ۱۴
نوین ۸ ۱۲ ۱۱
پاسارگاد ۵ ۱۴ ۷
میهن ۹ ۱۰ ۱۲
ما ۱۸ ۷ ۱۶
آرمان ۱۷ ۱۶ ۱۹
تعاون ۱۶ ۱ ۱۸
سرمد ۱۹ ۱۷ ۱۷

سوالات متداول در مورد بهترین بیمه شخص ثالث

  • چگونه می‌توان بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب نمود؟

باید فاکتورهای تاثیرگذار بر این موضوع از جمله سطح توانگری مالی، تعداد مراکز جبران خدمات، میزان حق بیمه و تخفیفات و رضایت کاربران از شرکت‌های بیمه ررا مورد بررسی قرار داد. شرکتی که در این فاکتورها مناسب باشد، برای خرید بیمه شخص ثالث مناسب‌تر خواهد بود.

  • آیا میزان فروش شرکت بیمه‌ای هم در انتخاب بیمه شخص ثالث تاثیر دارد؟

بله، با توجه به این که به طور معمول مردم به سراغ شرکت‌هایی با بهترین خدمات می‌روند، میزان فروش بیش‌تر در اکثر موارد می‌تواند نشان از کیفیت خدمات داشته باشد.

  • آیا شرکت‌های مختلف بیمه‌ای از نظر حق بیمه با هم تفاوت دارند؟

خیر، حق بیمه شخص ثالث از طرف بیمه مرکزی تعیین شده و برای همه شرکت‌ها ثابت است. تفاوت می‌تواند در کیفیت خدمات هر شرکت باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا