اخبار خودرو

قطب اقتصادی کشور، مقصد جدید قطعه‌سازان

معاون وزیراقتصادو رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: به‌زودی سرمایه‌گذاری مشترکی با حضور تمام قطعه‌سازان داخلی و همچنین قطعه‌سازان ایرانی طرف قرارداد در کشورهای خارجی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم صورت می‌گیرد.

علی فکری افزود: در حال حاضر منطقه ویژ اقتصادی ارگ جدید بم به عنوان مهمترین و اولین قطب اقتصادی در کشور به خصوص در زمینه تولید خودرو مطرح است.

وی با اشاره به شعار دولت در حمایت از سرمایه گذاری خارجی گفت: یکی از اهداف مجموعه وزارت اقتصاد در سال جدید توجه به شعار امسال و حمایت از سرمایه گذاران خارجی است که در همین راستا مشکل سرمایه گذاران و خودروسازان خارجی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم حل می‌شود.

لازم به ذکر است در حال حاضر هفت شرکت خودروسازی و ۱۶ کارخانه قطعه‌سازی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در حال فعالیت و همچنین ۱۲ کارخانه دیگر در حال بررسی و صدور مجوز واگذاری زمین برای تولید قطعات خودرو هستند.

سال گذشته دو پروژه تولیدی صنایع خودروسازی کرمان در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های سرمایه گذاری صنعتی و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، دو کارخانه پرس شاپ قطعات بدنه خودرو و خط تولید سرسیلندر شرکت کرمان موتور نیز با حضور معاون اول رئیس جمهور و مدیران ارشد  گروه صنایع خودروسازی کرمان در ارگ جدید بم افتتاح شد.

همچنین اواخر سال گذشته احداث بزرگترین واحد قطعه سازی استان کرمان در شهر بم آغاز شد. این سایت قطعه سازی از مجموعه واحدهای «هلدینگ رایزکو» است که در زمینی به مساحت ۵۵۰ هزار مترمربع ، اعتبار ۱۷۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۳.۵ همت (۳۵ هزار میلیارد ریال)سرمایه گذاری ریالی راه‌اندازی می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم از ظرفیت بزرگ ملی در حوزه خودروسازی به شمار می‌رود، مدیران منطقه ویژه اقتصادی بم در نظر دارند با جذب سرمایه گذاری تا سال ۱۴۰۵ میزان تولید خودرو در این منطقه را ۵۰۰ هزار دستگاه و تا سال ۱۴۱۰ به عدد یک میلیون ۵۰۰هزار دستگاه برسانند.

منبع خبر: پرشین خودرو

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا