اخبار خودرو

تشدید تنش‌های تجاری بین واشنگتن و پکن با افزایش ناگهانی تعرفه برروی خودروهای برقی

به گفته دو منبع آگاه، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور و به منظور حفاظت از صنایع آمریکایی، قصد دارد تا تعرفه اعمالی بر واردات خودروهای برقی چینی را به ۱۰۰ درصد افزایش دهد.

گفته می‌شود دولت بایدن روز سه‌شنبه این موضوع را اعلام خواهد کرد. این افزایش چشمگیر تعرفه‌ها در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده درباره اشباع شدن بازار آمریکا با خودروهای برقی ارزان‌قیمت چینی صورت می‌گیرد.

بایدن در ماه‌های اخیر به منظور متقاعد کردن اعضای اصناف و اتحادیه‌ها در ایالت‌های چرخشی مبنی بر حفاظت از مشاغل، اقداماتی را اتخاذ کرده است. بایدن و دولتش سه سال را صرف بازنگری در تعرفه‌های اعمالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بر واردات محصولات چینی کردند؛ تعرفه‌هایی که بخشی از جنگ تجاری واشنگتن پکن بود و از سال ۲۰۱۸ آغار شد.

وِندی کاتلر، مقام اسبق تجاری آمریکا و قائم مقام اندیشکده سیاست جامعه آسیا، گفته است: «دولت بایدن در تلاش است تا یک قدم جلوتر باشدو اطمینان حاصل کند که صنعت خودروسازی آمریکا به سرنوشتی مشابه صنایع خورشیدی این کشور دچار نشود؛ صنعتی که عملاً مقهور واردات چینی شد که به طور ناعادلانه دادوستد شده بود. خودروسازان چینی آماده بودند تا با هدف فلج کردن رقبای آمریکایی، هزینه تعرفه‌های موجود را یک‌جا ببلعند. اما تعرفه‌های بالاتر این لقمه را برای آنها بزرگ‌تر و کار را سخت‌تر خواهد کرد.

منبع خبر: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا