فرایند ثبت نام (احراز هویت) درسامانه فروش اینترنتی گروه خودروسازی سایپا

نکات قابل توجه


۱. جهت خرید خودرو حتما باید ثبت نام (احراز هویت) مشتری انجام شده باشد و مشتری نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور خود را در سامانه فروش سایپا درج نماید.

۲. جهت ثبت نام ، شماره همراه (موبایل) مشتری بایستی بنام خود ایشان باشد در غیر اینصورت امکان احراز هویت مشتری وجود ندارد.

ثبت نام/ ورود (احراز هویت)


مرحله اول: انتخاب گزینه “ورود/ثبت نام”در منوی صفحه اول سامانه

تصویر شماره ۱ – نمایی از صفحه نخست فروش محصولات

مرحله دوم : هدایت مشتری به فرم ورود/ثبت نام در سامانه فروش اینترنتی سایپا

  • کد ملی را وارد نمایید.
  • مشتری محترم ، در صورتیکه تا کنون ثبت نام نکرده اید ، جهت ثبت پروفایل و سپس احراز هویت در سامانه، گزینه “تاکنون ثبت نام نکرده اید؟”را انتخاب نمایید. (مرحله بعد، تصویر شماره ۳)
    در صورتی که مشخصات شما از قبل در سامانه احراز گردیده باشد، جهت تعیین رمز عبور به فرم “بازیابی کلمه عبور”هدایت خواهیدشد. (تصویر شماره ۷)
  • همچنین در صورتی که کلمه عبور خود را فراموش نموده اید، گزینه “بازیابی کلمه عبور “را انتخاب نمایید، در صورتی که قبلا احراز شده و رمز عبور گرفته اید به صفحه بازیابی کلمه عبور هدایت خواهید شد. (تصویر شماره ۷)
تصویر شماره ۲ – نمایی از صفحه ورود/ ثبت نام

مرحله سوم: صفحه تکمیل اطلاعات کاربر (اطلاعات مکانی و تماس و بانکی)

  • در این مرحله تعدادی از فیلد های هویتی و شناسنامه ای با استعلام از ثبت احوال به شما نمایش داده می شود و غیر قابل ویرایش می باشد. شما می توانید سایر فیلدهای ضروری مانند اطلاعات شخصی، آدرس و اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید. همچنین کاربر جهت ورودهای بعدی می بایست رمز عبور خود را تعیین نماید.
  • پس از تکمیل بخش های مربوطه، گزینه “ثبت اطلاعات”، را انتخاب نمایید.


         
               

تصویر شماره ۳ – نمایی از صفحه تکمیل اطلاعات توسط کاربر

مرحله چهارم: صفحه وارد نمودن کد ملی مشتری

نکته: شماره تلفن همراه مشتری می بایست متعلق به وی بوده و همچنین فعال نیز باشد. در غیر این صورت احراز هویت امکان پذیر نخواهد بود.

در این فرم شماره همراه مشتری نمایش داده شده و ایشان با وارد نمودن کدملی خود و انتخاب گزینه ادامه، یک کد احراز به شماره همراه وارد شده ارسال می گردد و به صفحه بعد هدایت می گردید. (مرحله بعد، تصویر شماره ۵)

در صورتی که تلفن همراه ثبت شده با کد ملی شما همخوانی نداشته باشد، پیغام خطایی مبنی بر تغییر کدملی به شما نماید داده می شود.

تصویر شماره ۴ – نمایی از صفحه ورود کد ملی (سامانه سماوا)

مرحله پنجم: صفحه وارد نمودن کد تایید

در این صفحه مشتری کد ارسال شده به همراه خود را وارد نموده و گزینه “ادامه “را انتخاب می نماید. (مرحله بعد، تصویر شماره ۶)

تصویر شماره ۵– نمایی از صفحه دریافت و ورود کد تایید (سامانه سماوا)

مرحله ششم: صفحه محصولات قابل عرضه شرکت سایپا (صفحه اول)

در این مرحله احراز هویت کاربر تکمیل شده و ایشان عضو سامانه فروش اینترنتی سایپا شده است. (در قسمت بالا سمت چپ نام وی نمایش داده می شود). پس از این مرحله امکان خرید برای مشتری از طریق انتخاب محصول مورد نظر وجود خواهد داشت.

تصویر شماره ۶– نمایی از صفحه انتخاب محصولات قابل عرضه

بازیابی کلمه عبور

در این فرم کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. با انتخاب گزینه “ارسال کد تایید”، کد تاییدی برای شماره همراه ارسال می گردد. در انتها با وارد نمودن کد تایید قادر خواهید بود رمز جدیدی برای خود تعیین نمایید.

تصویر شماره ۷– نمایی از صفحه بازیایی کلمه عبور

دکمه بازگشت به بالا
اپلیکیشن ایرانی کار