اخبار خودرو

آغاز ثبت‌نام خودروهای وارداتی

متقاضیان می‌توانند از روز ‌چهارشنبه ۲ آبان ماه تا دوشنبه ۷ آبان ماه ثبت‌نام خود را انجام داده و پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند.

براساس اطلاعیه جدید سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی کلیه افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) می‌توانند از روز ‌چهارشنبه مورخ ۰۲ /۰۸ /۱۴۰۳ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز دوشنبه ۰۷ /۰۸ /۱۴۰۳ ثبت‌نام انجام خود را داده و پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب نمایند.

متقاضیان باید از تاریخ سه شنبه ۲۴ /۰۷ /۱۴۰۳ تا ساعت ۱۲:۰۰ روز شنبه ۰۵ /۰۸ /۱۴۰۳ یکی از حساب‌های خود را فقط نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود نمایند.

الف- خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی:

ردیف نام شرکت نشان تجاری مدل قیمت فروش قطعی
۱ مدیران خودرو Jetta VS7 ۲۰.۷۶۴.۰۰۰.۰۰۰
۲ ایران خودرو Dongfeng HEV Shine Max_ ۱۵.۳۴۲.۹۰۰.۰۰۰
۳ سایپا Changan CS35 ۱۰.۴۰۶.۱۰۰.۰۰۰
۴ برساووش TOYOTA Levin 1200 ۲۰.۶۹۴.۴۰۰.۰۰۰
۵ آذر یوردسال HONDA CITY ۱۹.۲۸۳.۶۰۰.۰۰۰
۶ کوشا خودرو KIA K5 ۲۱.۵۴۳.۷۰۰.۰۰۰
۷ کوشا خودرو KIA Sportage ۲۱.۴۱۱.۲۰۰.۰۰۰
۸ آریا پارس موتور Lamari HEV ۱۶.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۹ پارس ساتر Skoda Octavia ۱۸.۶۸۲.۲۰۰.۰۰۰
۱۰ پارس ساتر Shkoda Karoq ۱۹.۳۶۶.۹۰۰.۰۰۰
۱۱ بی ام کارز BYD Song Plus PHEV ۲۲.۳۱۱.۵۰۰.۰۰۰

قیمت مندرج در جدول شماره ۱،قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل :بیمه شخص ثالث ،مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه  می‌گردد.

ب: خودروهای دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی:

 

ردیف نام شرکت نشان تجاری مدل قیمت فروش قطعی
۱ فردا موتور MG MG 5 ۲۰.۷۶۴.۰۰۰.۰۰۰
۲ فردا موتور MG MG GT ۱۵.۳۴۲.۹۰۰.۰۰۰
۳ ایران خودرو Dongfeng Shine Max ۱۰.۴۰۶.۱۰۰.۰۰۰
۴ سایپا TOYOTA COROLLA 1.8 Elite ۲۰.۶۹۴.۴۰۰.۰۰۰
۵ شتاب ران خودرو پرشیا GWM TANK TANK 300 ۱۹.۲۸۳.۶۰۰.۰۰۰
۶ ماموت Jetta VS 5 ۲۱.۵۴۳.۷۰۰.۰۰۰
۷ دیار خودرو BAIC X5 تک رنگ ۲۱.۴۱۱.۲۰۰.۰۰۰
۸ دیار خودرو BAIC X5 تک رنگ ۱۶.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰

تبصره ۱- قیمت  مندرج در جدول شماره ۲ ،قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی بوده و قیمت قطعی خودروهای مذکور مطابق مصوبات شورای رقابت و پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها ، توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

بدیهی است در هنگام صدور فاکتور نهایی، هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و …به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره ۲- قراردادهای فروش ،می‌بایست صرفاً  براساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو منعقد گردد. در همین راستا و در کلیه روش‌های فروش و پیش فروش توسط شرکت‌های واردکننده، مفاد مندرج در جدول ذیل ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی مذکور و اصلاحیه آن ملاک عمل خواهد بود.

تبصره ۳- آن دسته از ثبت‌نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه ارسال به خودروساز و یا رزرو را مشاهده می‌نمایند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت .

تبصره ۴- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا