رپرتاژ

چه دیسک و صفحه ای برای پراید مناسب است؟

دیسک و صفحه به عنوان یکی از قطعات مهم در پراید شناخته می شود که خرابی آن باعث خطرات بسیار زیادی نیز خواهد شد. رانندگان خودروی پراید به دلیل اینکه معمولا در شهر رانندگی می کنند و نیاز به کلاچ گیری مداوم برای ترمز گرفتن دارند، زودتر از سایر افراد نیاز به تعویض دیسک و صفحه ماشین خود خواهند داشت. دیسک و صفحه پراید باید در زمان تعویض از نظر کیفیت، دوام و همچنین جزئیاتی که دارد بسیار مورد توجه متخصصان قرار بگیرد تا بتوان با ایمنی بالا آن را روی خودرو نصب کرد. بسیاری از رانندگان خودروی پراید اطلاعاتی در مورد اینکه چه نوع دیسک و صفحه ای برای پراید مناسب است، ندارند. از این رو در ادامه مقاله یدک پارت قصد بررسی این موضوع را به صورت دقیق خواهیم داشت.

چه نوع دیسک و صفحه ای برای پراید مناسب است؟

خودروی پراید جزء خودروهای متداول و پر کاربرد است که عملکرد آن می تواند تاثیر بسزایی روی روانی حرکت خودرو داشته باشد. این ماشین معمولا در شهر و ترافیک های موجود استفاده می شود و این یعنی اینکه دیسک و صفحه به کار رفته در آن باید کیفیت بالایی داشته باشد تا دچار آسیب جدی نشود. به توصیه یدک پارت دیسک و صفحه پراید فارغ از کیفیت، توجه به قطر دیسک و صفحه و همچنین مشخصات فنی آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

قطر دیسک و صفحه مناسب برای انواع پراید

قطعات داخلی و ساختار دیسک و صفحه های به کار رفته برای انواع پراید ۱۱۱، پراید ۱۳۱، پراید ۱۳۲، پراید ۱۴۱ و پراید صبا با یکدیگر مشابه هستند. دیسک و صفحه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای ساختار مشابهی است. برای کلیه این پرایدها می توانید از دیسک و صفحه هایی با قطر ۱۸۰ میلی متر استفاده کنید. دیسک و صفحه های بزرگ تر یا کوچک تر مناسب این دسته از پرایدها نیستند و عملکرد مناسبی را در هنگام ترمزگیری و تعویض دنده به همراه نخواهند داشت.

قطر دیسک و صفحه مناسب برای پراید ۱۵۱ (پراید وانت)

قطعات به کار رفته در پراید وانت با اکثر پرایدهای موجود در بازار متفاوت هستند. از این رو اگر از این خودرو استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که دیسک و صفحه استفاده شده برای آن دارای قدرت بسیار بالایی است. دیسک و صفحه مناسب پراید ۱۵۱ متفاوت از سایر پرایدها بوده و دارای قطر ۲۰۰ میلی متری است. بنابراین، در صورتی که قصد انتخاب بهترین دیسک و صفحه برای پراید وانت را دارید، حتما باید مطمئن شوید که قطر این قطعه ۲۰۰ میلی متر است و سپس آن را تهیه نمایید. بدیهی است که امکان نصب انواع دیسک و صفحه های مناسب برای سایر پرایدها روی این نوع پراید وجود ندارد.

مشخصه های بهترین دیسک و صفحه برای پراید

قدرت ترمزگیری و تعویض دنده بدون سر و صدا به واسطه کیفیت دیسک و صفحه تامین می شود. صفحه کلاچ خودرو ممکن است پس از گذشت ۶۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض داشته باشد. از این رو بهتر است که با مقداری صرف هزینه بیشتر، بهترین دیسک و صفحه ها را برای پراید خریداری نمایید. از جمله مهم ترین مشخصه های بهترین صفحه کلاچ های مناسب پراید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بهره گیری از فنرهای پرقدرت

مهم ترین مشخصه بهترین دیسک و صفحه برای پراید، بهره گیری از فنرهای پر قدرت است. هر چقدر فنرهای پر قدرت بیشتری برای دیسک و صفحه به کار روند، عملکرد آن ها نیز بهبود پیدا می کنند. فنر میزان درگیر بودن دیسک و صفحه را در هنگام کلاچ گیری مشخص می کند و هر چقدر پرقدرت تر باشد، عملکرد بهتری نیز از خود نشان خواهد داد. فنرهای به کار رفته در دیسک و صفحه ها به دو دسته دوبل (پری دمپر) و معمولی تقسیم بندی می شوند. پری دمپر به دلیل قدرت گیرایی بالا، انتخاب بهتری برای نصب روی پراید است.

تعداد فنر

تعداد فنر رابطه مستقیم با کیفیت آن خواهد داشت. زمانی که به فکر انتخاب بهترین دیسک و صفحه پراید می افتید، باید به تعداد فنر آن نیز توجه داشته باشید. البته مهم تر از تعداد فنر، کیفیت فنر است که باید توجه شود. به طور مثال، یک دیسک و صفحه ۶ فنره با فنرهای ضعیف عملکرد پایین تری نسبت به دیسک و صفحه با ۳ فنر پری دمپر دارد. با این حال در حاضر بهترین دیسک و صفحه های پراید دارای ۴ یا ۶ فنر هستند.

کیفیت مواد اولیه

بهترین دیسک و صفحه برای پراید باید کیفیت مواد اولیه بسیار خوبی داشته باشد. این دیسک و صفحه ها معمولا از فلز آلومینیوم، آزبست و همچنین فولاد ساخته می شوند. ترکیبات اولیه به کار رفته برای ساخت دیسک و صفحه ها تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد آن ها خواهد داشت. برندهای مطرح همواره از بهترین مواد اولیه برای تولید دیسک و صفحه استفاده می کنند.

دیسک و صفحه برای پراید در یدک پارت

بهترین برند تولید کننده دیسک و صفحه برای پراید

یکی از مهم ترین موارد موثر روی کیفیت دیسک و صفحه پراید، برند تولید کننده است. برندهای مطرح برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی همواره یک کیفیت ثابت را برای محصولات خودشان در نظر می گیرند. از این رو می توان اعتماد زیادی به برندهای مطرح و معتبر تولید کننده دیسک و صفحه پراید داشت. در حال حاضر برند فرانسوی والئو به عنوان بهترین برند خارجی تولید کننده دیسک و صفحه و برند ایرانی عظام به عنوان بهترین برند تولید کننده دیسک و صفحه پراید ایرانی شناخته می شود.

فروشگاهی معتبر برای خرید دیسک و صفحه پراید

فروشگاه اینترنتی یدک پارت، بهترین فروشگاه ارائه کننده دیسک و صفحه پراید بوده که محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار عرضه می کند. اگر نیاز به خرید صفحه کلاچ پراید با ضمانت اصالت دارید، می توانید با مراجعه به این سایت به آدرس yadakpart.com محصول مورد نظر خودتان را سفارش دهید.

سخن پایانی

دو نوع دیسک و صفحه ۱۸۰ و ۲۰۰ میلی متری برای پراید قابل استفاده اند که بسته به نوع خودرو می توانید هر کدام را از برندهای مطرح خریداری کنید. تعداد فنر، کیفیت فنر و مواد اولیه استفاده شده همگی روی عملکرد دیسک و صفحه خودرو تاثیر بسزایی دارند و باید حتما مورد توجه قرار بگیرند.

سوالات متداول

عمر مفید دیسک و صفحه پراید چقدر است؟

بسته به نحوه رانندگی و کیفیت اولیه دیسک و صفحه پراید متفاوت است؛ اما می تواند بین ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر باشد.

علائم خرابی دیسک و صفحه ماشین پراید چیست؟

سر و صدای بیش از حد گیربکس در هنگام تعویض دنده، صدای خش خش در هنگام فشار دادن پدال کلاچ، صدای غیر عادی از کلاچ و … از جمله علائم خرابی دیسک و صفحه ماشین پراید هستند.

آیا می توان عمر دیسک و صفحه پراید را افزایش داد؟

با رانندگی ایمن و کاهش تعداد دفعات کلاچ گیری، عمر مفید دیسک و صفحه پراید قابل افزایش است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا