اخبار خودرو

احضار رانندگان با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر از حدمجاز در پی تشکیل قرارگاه کنترل سرعت

طبق چیزی که جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرده است، در پی تشکیل قرارگاه کنترل سرعت تهران، از این پس برنامه احضار رانندگان با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر را خواهیم داشت. با این حساب انتظار می رود که رانندگان در مسیرهای داخل و برون شهری، در محدوده سرعت مجاز رانندگی کمتر و دقت بیشتری به این موضوع داشته باشند.

احضار رانندگان با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر

اگر نگاهی به لیست خلافی خودرو خود بیندازید، احتمالا جریمه هایی بابت تخلف از سرعت مجاز در میان آن ها می بینید، در حالی که با حفظ سرعت مجاز، می توان با امنیت بالاتری رانندگی کرده و هم این که از جریمه شدن بابت تخلف از سرعت مجاز، در امان ماند.

سرهنگ ابوالفضل موسوی پور در این خصوص اظهار داشته است: در مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران قرارگاه کنترل سرعت ایجاد شده که هدف از آن کاهش موارد سرعت غیرمجاز و  خسارات و آسیب‌های ناشی از آن است. البته عمده رانندگان تهرانی قوانین را رعایت می‌کنند اما گاهی سرعت غیرمجاز یک خودرو و انجام حرکات مخاطره آمیز از سوی معدود رانندگان قانون گریز ایمنی ترافیکی دیگر کاربران را نیز به مخاطره می‌اندازد.

همین طور بخوانید:

خلافی ماشین با کد ملی

وی افزود: در همین راستا قرارگاه کنترل سرعت نیز با بهره‌مندی از همین امکانات در مجموعه پلیس راهور ایجاد شده است.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس تخلف سرعت غیرمجاز را درسه سطح دسته‌بندی می‌کند، گفت:  این سه سطح که مبلغ جرائم آن نیز متفاوت است شامل بیش از ۳۰ کیلومتر از سقف سرعت مجاز، ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر بیشتر از سقف سرعت مجاز و بالای ۵۰ کیلومتر بیشتر از سقف سرعت مجاز است که برای این دسته از رانندگان جریمه نقدی و نمره منفی در نظر گرفته شده است.

موسوی پور در نهایت اعلام کرد: همچنین اگر راننده‌ای بالای ۵۰ کیلومتر از سقف سرعت مجاز، سرعت داشته باشد، علاوه بر این جرائم مورد برخورد نیز قرارگرفته و احضار می‌شود. این راننده باید تعهد دهد که دیگر مرتکب چنین رفتاری نخواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا