رپرتاژ

انواع طراحی وب سایت چیست؟

چه نوع کسب وکارهایی به سایت نیاز دارند؟

وب سایت‌ها امروزه به مهم‌ترین بخش و پرمخاطب‌ترین بخش تجارت در تجارت الکترونیکی تبدیل شده‌اند. شما برای آگاهی رسانی از خدمات و کالاهایی که در کسب و کار خود به دیگران ارائه می‌دهید و فروش مستقیم و آنلاین این کالاها و خدمات، نیاز به یک بستر دارید. وب سایت‌ها مطمئن‌ترین و راحت‌ترین روش برای ارائه کسب و کار شما به مشتریان است. کسب و کارهای گوناگون برای ساخت وب سایت نیاز به انواع گوناگونی از طراحی و ابزارها دارند. قالب‌ها و ماژول‌هایی که در انواع طراحی وب سایت و کدنویسی آن مانند یک سایت فروشگاهی بکار می‌رود، با یک وب سایت رزرو هتل متفاوت است و روش‌های متفاوتی در طراحی را طلب می‌کند.

روش‌های مورد استفاده در انواع طراحی وب سایت

یک وب سایت با روش‌های گوناگونی به‌وجود می‌آید. امروزه ۳ روش کلی برای طراحی سایت در هنگام ایجاد آن از ابتدا، وجود دارد:

  • کد نویسی تمام اجزای مهم سایت از ابتدا. مانند کدنویسی رابط گرافیکی جداگانه و پنل مدیریتی وب سایت به‌صورت جداگانه. در این روش سرعت لود سایت بالا خواهد بود اما ساخت سایت پرهزینه و طولانی خواهد بود.
  • استفاده از سیستم‌های مدیریت و ویرایش وب سایت عمومی مانند wordpress برای ساخت وب سایت
  • استفاده از پنل مدیریتی کلی برای همه وب سایت‌ها با قابلیت سفارشی سازی رابط گرافیکی کاربر برای هر وب سایت به صورت جداگانه

طراحی وب سایت وردپرس

یکی از مهم‌ترین و ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌ها و انواع طراحی وب سایت، استفاده از نرم افزارهایی مانند وردپرس است. وردپرس گونه‌ای از سیستم‌های سایت ساز CMS است. سیستم مدیریت محتوا یا CMS نرم‌افزاری است که برای ایجاد، مدیریت و ویرایش یک وب‌سایت استفاده می‌شود، با استفاده از CMS می‌توان وب سایتی را با صرف زمان و هزینه کمتر و کدنویسی کمتر، توسعه و طراحی کرد.

 وردپرس محبوب‌ترین نمونه سیستم مدیریت محتوا است که بیشترین سهم بازار را در بین رقبای خود دارد. بیش از ۳۰ درصد از وب سایت‌هایی که درحال حاضر در اینترنت فعال هستند،  از آن برای توسعه وب سایت‌های خود استفاده کرده‌اند. به‌علاوه با استفاده از وردپرس، می‌توان ظاهر سایت را نیز با توجه به سلیقه مدیران کسب و کارو با استفاده از کد نویسی، به صورت سفارشی طراحی کرد.

مزایای استفاده از وردپرس در طراحی وب سایت

استفاده از وردپرس در طراحی وب سایت‌ها مزایای زیادی دارد. از جمله:

  • مدیریت این گونه از سایت‌ها بسیار آسان است و هرکسی با سطح دسترسی تعریف شده، می‌تواند تغیرات و مطالب جدید را به سایت وارد نماید.
  • سایت‌هایی که با سیستم وردپرس طراحی می‌شوند، انعطاف پذیری بالایی دارند و هر گونه تغییری در آن‌ها در کمترین زمان ممکن، قابل انجام است.
  • در این روش از انواع طراحی وب سایت از امنیت بالایی نیز برخوردار است. علاوه‌بر به روز رسانی‌های امنیتی همیشگی، انواع امکانات اضافی نیز در این سیستم‌ها برای امنیت بیشتر سایت‌ها نیز، پیش بینی شده است.
  • هزینه وب سایت‌های طراحی شده با این روش پایین‌تر است زیرا زمان کمتری را برای طراحی و کد نویسی طلب می‌کند.
  • شما می‌توانید از انواع قالب‌های رایگان موجود در این نرم افزار و یا قالب‌های موجود در اینترنت، برای طراحی وب سایتی جذاب کمک بگیرید. به علاوه امکان طراحی رابط کاربری سفارشی نیز با استفاده از وردپرس مهیا است.
  • سایت‌های طراحی شده با وردپرس، به‌علت رعایت استانداردها در کدنویسی، رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب می‌کنند.

طراحی وب سایت فروشگاهی

طراحی سایت‌های پرتال

پرتال‌ها یکی از انواع وب سایت‌های بزرگ هستند که معمولا از مجموعه چندین وب سایت کوچک‌تر که خدمات ویژه‌ای به کاربران ارائه می‌دهند، ساخته شده اند. به‌دلیل حجم بالا و گستردگی خدمات و اطلاعات موجود در پرتال‌ها، با ظاهری ساده و سبک ساخته می‌شوند. وب سایت‌های خبرگزاری‌ها، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز دولتی از جنس پرتال هستند.

انواع طراحی وب سایت: طراحی وب سایت فروشگاهی

با رونق روز افزاون تجارت الکترونیکی و اقبال بیشتر مشتریان به خریدهای آنلاین، این نوع از ساختار سایت یکی از رایج‌ترین انواع طراحی وب سایت به شمار می‌رود. کسب و کارها برای اینکه خدمات و کالاهای خود را به مشتریان معرفی کنند نیاز به ویترینی دارند که در مرحله اول به معرفی آن پرداخته و در مرحله بعدی کالا و خدمات را به مشتریان بفروشد. امکانات یک وب سایت فروشگاهی استاندارد شامل موارد زیر است:

  • فروش در یک فروشگاه آنلاین به یک مکان و زمانی خاص، محدود نشده و مشتریان کالاها و خدمات شما را بسیار گسترش خواهد داد.
  • سرویس دهی به تعداد زیادی از مشتریان در لحظه و به صورت آنلاین
  • برندسازی و بالابردن مخاطبان به وسیله تبلیغات
  • امکان مدیریت موجودی، محصولات، کاربران، سفارش‌ها، میزان خرید و فروش و … به صورت تجمیعی
  • امنیت بالا و سرعت بالای دسترسی مشتریان به اطلاعات کالاها و خدمات
  • امکان ایجاد سبد خرید و رزرو کالاها
  • اتصال به درگاه‌های پرداخت امن اینترنتی

طراحی وب سایت شرکتی

وب سایت‌ها برای انواع شرکت‌های گوناگون، بهترین ایزار برای معرفی محصولات و خدمات به صورت آنلاین است. در یک وب سایت شرکتی شما می‌توانید نمونه کارها، محصولات و انواع خدماتی را که ارائه می‌کنید به کاربران معرفی کرده و از طریق بهینه سازی در موتورهای جستجو، مشتریان جدیدی کسب کنید.

طراحی وب سایت پزشکی

یکی از مهم‌ترین انواع طراحی وب سایت، طراحی وب سایت‌ پزشکی است. درصد قابل توجهی از مردم پیش از مراجعه به پزشک در مورد آن‌ها در اینترنت جستجو می‌کنند تا درباره شخص پزشک و نظرات دیگر کاربران اطلاعات بیشتری کسب کنند. همچنین نوبت دهی آنلاین و ویزیت آنلاین نیز برای کاربران و بیماران از اهمیت بالای برخوردار است. یک وب سایت کامل پزشکی، شامل بخش‌ها و امکانات زیر است:

  • اطلاعات و رزومه کاملی از پزشک
  • لیستی از امکانات و تجهیزات موجود در کلینیک یا مطب و فهرستی از خدمات ارائه شده
  • امکان نوبت دهی آنلاین که تاثیر زیادی در اقبال و رضایت بیماران دارد.
  • بخش وبلاگ برای اطلاع رسانی و مقالات مفید. این بخش باتوجه به جستجوی نشانه‌های بیماری توسط مردم و هدایت به وب سایت پزشک، می‌تواند اثر فراوانی در جذب بیمار داشته باشد.
  • امکان عضویت بیماران در بانک اطلاعاتی که زمینه را برای پیگیری بیمار و ارتباط بهتر فراهم می کند.
  • امکان مکان یابی و مسیریابی مطب و یا کلینیک بر روی نقشه

طراحی وب سایت هتل

طراحی وب سایت هتل

امروزه بیشتر مردم قبل از تصمیم به مسافرت، درباره امکانات و خدمات و قیمت فضاهای اقامتی در هتل‌ها به صورت آنلاین تحقیق می‌کنند. اگر در طراحی وب سایت هتل خود و سئو آن دقت کافی داشته باشید، شانس دیده‌شدن و اقبال به هتل شما و در نتیجه سوددهی بالا خواهد رفت. داشتن یک وب سایت کامل شامل اطلاعات کاملی از امکانات هتل، عکس‌های باکیفیت از فضا و اتاق‌ها و قیمت هر کدام از خدمات، می‌تواند در جذب مخاطب و مشتری به شما کمک زیادی کند. به علاوه امکان رزرو هتل و دادن اطلاعات درباه تخفیف‌ها یکی از امکاناتی است که در تشویق کاربران برای استفاده از خدمات شما در هتل‌ها بسیار موثر است.

سخن آخر انواع طراحی وب سایت

وب سایت یکی از مهم‌ترین ابزارهای تجارت الکترونیکی است که به صاحبان کسب وکار کمک می‌کند تا بازارها و مشتریان خود را در زمان‌ها و مکان‌های جدید گسترش دهند. ساخت وب سایت‌های فروشگاهی و فروش انلاین، در مدت زمان کمی یک تحول مثبت استثنایی در فروش را برای شرکت شما به ارمغان می‌آورد. انواع طراحی وب سایت متناسب با نوع کسب و کار شما، می‌تواند موجب پیشرفت سریع و فروش و سوددهی بالاتر در مدت زمان کمتر، برای شما شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا