رپرتاژ

برای خرید بلیط هواپیما ارزان چه زمانی اقدام کنیم؟

تقریبا می توان گفت یکی از اصلی ترین هزینه های سفر هوایی، خرید بلیط هواپیما می باشد که با رعایت چند نکته ساده می توانید بلیط هواپیما خود را از این جا و با کم ترین مبلغ ممکن خریداری کنید.

زمان خرید بلیط هوایپما

هر چه به زمان پرواز نزدیک تر می شویم قیمت بلیط هواپیما نیز افزایش پیدا می کند. این مسئله به این معنی می باشد که هر چه زودتر برای خرید بلیط اقدام کنید می توانید بلیط مورد نظر را ارزان تر خریداری کنید. البته این مسئله و تفاوت قیمت بیشتر در پرواز های خارجی درک می شود.

زمان پرواز را درست انتخاب کنید

ارزان ترین زمان یک پرواز روز های عادی و دور از تعطیلات می باشد. در تعطیلات قیمت بلیط هواپیما بیش از دو برابر خواهد شد. بنابراین برای این که سفری ارزان را تجربه کنید، بهتر است بلیط هواپیما خود برای روز های معمولی خریداری کنید.

به طور مثال برای خرید بلیط هواپیما برلین هر چه زودتر اقدام کنید می توانید با تفاوتی چشمگیر بلیط مورد نظر را ارزان تر خریداری کنید. اما برای خرید بلیط هواپیما اهواز چند هفته زودتر نیز اقدام کنید کافی بوده و تفاوت مبلغ نهایتا ۱۰۰ یا ۲۰۰ تومان می باشد.

مورد دیگر این می باشد که زمان پرواز رفت یا برگشت و چه بهتر که هر دو را برای روز های میانی هفته خریداری کنید. در اواسط هفته قیمت ها به دلیل تقاظا کم مسافران بسیار ارزان تر از روزهای پایانی و اویل هفته می باشد.

مورد اخر این می باشد که زمان پرواز های صبح ارزان تر از پرواز های اواسط روز و اواخر شب می باشد. با خرید بلیط هواپیما در زمان صبح نیز می توانید به راحتی به فرودگاه بروید و بدون معطلی تمام کارهایتان را در فرودگاه انجام دهید.

در مورد فرودگاه منعطف باشید

اگر واقعا کاهش هزینه بلیط برای شما خیلی مهم می باشد، بهتر است در مورد فرودگاه شهر کمی انعطاف به خرج دهید و بلیط هواپیما به فرودگاه دوم شهر را خریداری کنید.

بسیاری از شهر های جهان دارای دو فرودگاه می باشد که یکی از آن ها فرودگاه اصلی و دیگری فرودگاهی می باشد که پرواز های داخلی و ارزان قیمت در ان انجام می شود. بنابراین با تغییر فرودگاه می توانید در مبلغ بسیار کمتری برای بلیط سفر خود بپردازید.

خرید بلیط هواپیما ارزان

نحوه خرید بلیط هواپیما آنلاین

در ابتدا وارد سایت می شوید و در سرچ باکس بالا صفحه شهر یا فرودگاه مبدا و مقصد را انتخاب می کنید، سپس یک طرفه یا دو طرفه بودن مسیر را انتخاب می کنید.

تاریخ پرواز، تعداد مسافران و نوع کلاس پروازی (فرست کلاس، بیزینس کلاس، اکونومی) را انتخاب کنید و گزینه جستجو را بزنید.

صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که در ان تمامی بلیط های موجود از تمام ایرلاین های ارائه دهنده نمایش داده می شود. در یان صفحه اطلاعات قیمت، قوانین و هر اطلاعاتی که برای مسافران مهم می باشد در زیر بلیط اورده شده است.

بلیط ها را برررسی و مقایسه کنید و در نهایت بلیط مورد نظر را انتخاب و به مرحله بعد بروید. در مرحله بعد باید اطلاعات تمامی مسافران را تک به تک وارد کنید و به مرحله بعد بروید.

توجه داشته باشید که اطلاعات باید درست وارد شود چرا که امکان دارد مشمول جریمه و باطل شدن بلیط در هنگام سوار شدن به هواپیما شوید.

در مرحله بعد یک بار دیگر بلیط و اطلاعات به شما نمایش داده می شود تا از صحت ان ها مطمئن شوید. در اخر وارد مرحله پرداخت می شوید. پس از کامل شدن پرداخت، بلیط های خریداری شده برای شما ایمیل خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا