رپرتاژ

سرور HP چیست؛ با مزایای آن آشنا شوید

در این مقاله بررسی خواهیم کرد که سرور HP چیست. اگر در اطراف افرادی بوده اید که در زمینه فناوری کار می‌کنند، احتمالاً شنیده اید که از کلمه “سرور” زیاد استفاده می‌شود. برای کسی که هر روز با کامپیوتر سروکار ندارد، درک این کلمه می‌تواند سخت باشد. مزایای خرید سرور HP چیست و چه تاثیری روی سایت شما می‌گذارد. در این مقاله به شما خواهیم گفت سرور اچ پی چیست و با مزایای آن آشنا خواهیم شد.

سرور چیست؟

سرور HP

یک سرور داده‌ها را ذخیره، ارسال و دریافت می‌کند. در اصل، به سایر کامپیوترها خدمات خاصی را ارئه می‌دهد. یک کامپیوتر، برنامه نرم افزاری یا حتی یک دستگاه ذخیره سازی ممکن است به عنوان یک سرور عمل کند و ممکن است یک یا چند سرویس را ارائه دهد.

سرور رایانه ای است که به شبکه ای از ایستگاه‌های کاری دیگر به نام کلاینت متصل است. کامپیوترهای سرویس گیرنده اطلاعات را از سرور از طریق شبکه درخواست می‌کنند. سرورها قابلیت ذخیره سازی، حافظه و قدرت پردازش بیشتری نسبت به یک ایستگاه کاری معمولی دارند.

سرور رایانه ای است که داده‌ها را در اختیار سایر رایانه‌ها قرار می‌دهد. ممکن است داده‌ها را به سیستم‌های یک شبکه محلی (LAN) یا یک شبکه گسترده (WAN) از طریق اینترنت ارائه دهد. به عنوان مثال، یک وب سرور ممکن است Apache HTTP Server یا Microsoft IIS را اجرا کند که هر دو امکان دسترسی به وب سایت‌ها را از طریق اینترنت فراهم می‌کنند.

  سرور اچ پی چیست؟

خرید سرور به شما قدرت پردازش بیشتری می‌دهد. شبکه شما را «شارژ» می‌کند، تکه‌های بزرگ داده را ذخیره می‌کند، حافظه را آزاد می‌کند و رایانه‌های شخصی را قادر می‌سازد تا عملکرد بهتری داشته باشند. یک سرور به شما این امکان را می‌دهد که رایانه‌های جدید را راه اندازی کنید، کاربران جدید اضافه کنید و برنامه‌های جدید را سریعتر و آسان تر اجرا کنید.

همواره به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام خرید سرور مجازی و یا اختصاصی یکی از بهترین گزینه ها سرورهای HP می باشند.

ProLiant نام تجاری کامپیوترهای سرور است که در ابتدا توسط Compaq توسعه و به بازار عرضه شد و در حال حاضر توسط Hewlett Packard Enterprise به بازار عرضه می‌شود. پس از ادغام Compaq با Hewlett-Packard (HP)، HP نام تجاری NetServer خود را به نفع نام تجاری ProLiant کنار گذاشت. سیستم‌های HP  بازار سرور x86 را از نظر واحدها و درآمد در سه ماهه اول ۲۰۱۰ رهبری کردند. سرورهایHP  بسیاری از ویژگی‌های سرور پیشرفته مانند منابع تغذیه اضافی، مدیریت خارج از باند با iLO یا Lights-out 100، اجزای Hot-swap و تا سیستم‌های ۸ سوکت را ارائه می‌دهند.

مزایای سرور HP

مزایای سرور HP

 ۱.مقیاس‌پذیری

سرورها به طور خاص برای چندین رایانه برای اتصال و دسترسی به منابع طراحی شده اند. رایانه‌های شخصی استاندارد در این زمینه بسیار محدودتر هستند، بنابراین با افزایش نیازهای شما نمی‌توان آن‌ها را افزایش داد. در سرورها منابع بیشتری در اختیار شماست و لذا شما میتوانید کارایی بیشتری داشته باشید.

۲. قابلیت اطمینان

 سرورها با اجزای درجه بالاتر نسبت به رایانه‌های شخصی معمولی ساخته شده اند، به این معنی که قابل اعتمادتر هستند. علاوه بر این، اکثر سرورها دارای افزونگی داخلی هستند تا به جلوگیری از خرابی حتی در صورت خرابی یک قسمت (به طور مثال سرورهای Rack در یک رک EIA 19 اینچی) کمک کنند.

۳. قابلیت ارتقا

سرورها همیشه قدرتمندتر از رایانه‌های شخصی نیستند، اما فضای بیشتری برای گسترش در سطح بالا وجود دارد. سرورهای پیشرفته به چندین CPU، تعداد زیادی اسلات رم و فضای ذخیره سازی بیشتر با توان عملیاتی بالاتر نسبت به رایانه‌های شخصی هستند.

۴. هزینه

در محیط کسب و کار امروزی، هر دلار اهمیت دارد، و پولی که با خرید سرورهای hp پس انداز می‌شود، پولی است که می‌تواند برای سایر ابتکارات استراتژیک شما استفاده شود. در حالی که یک سرور نسبت به سرورهای اشتراکی گران تر است، اما می‌تواند در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی کند. به عنوان مثال، از آنجایی که افراد زیادی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، اغلب به مجوزهای نرم افزاری زیادی نیاز ندارید. علاوه بر این، می‌توانید رایانه‌های شخصی ساده‌تری بخرید و از سرور بخواهید که بخش عمده پردازش و کارهای دیگر را انجام دهد.

۵. کارایی

یکی از مزایای قابل توجه خرید سرورهای hp، صرفه جویی در هزینه است. این بدان معنی است که شما می‌توانید قطعاتی با مشخصات بالاتر نسبت به زمانی که سایر سرورها خریداری کنید. و در نتیجه کارایی و افزونگی افزایش سرور یابد.

۶. نگهداری و مانیتورینگ سرور

نگهداری سرور یک فرآیند مهم است زیرا به به روز رسانی سرور کمک می‌کند تا بتواند به شیوه ای روان و کارآمد برای بهبود کسب و کار شما اجرا شود. بدون کمک مناسب یک متخصص، استفاده صحیح از ابزارهای کسب و کار غیرممکن است و همچنین یک مدیر بهره وری برای شرکت خود دارید. اگر سرور به درستی کار نمی‌کند، می‌تواند کار شرکت شما را متوقف کند.

۷. قابلیت اطمینان

در نهایت، بزرگترین مزایای سرور راحتی و قابلیت اطمینان است. داشتن یک مخزن مرکزی برای مدیریت همه کاربران و ذخیره تمام فایل‌های شرکت، داده‌های برنامه و سایر منابع تضمین می‌کند که هر عضو تیم در صورت نیاز به آنچه نیاز دارد دسترسی خواهد داشت.

 کلام آخر

سرور یک سرویس فناوری اطلاعات است که معمولاً توسط یک ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ ارائه می‌شود و دسترسی از راه دور را به سرورهای مجازی یا فیزیکی را فراهم می‌کند.

به طور خلاصه، میزبانی VPS روی یک سرور اشتراکی مجازی کار می کند، جایی که شما وب سایت خود را در کنار دیگران میزبانی می‌کنید.

سرورهای HP به دو دلیل اصلی انتخاب می شوند: قدرت و حفظ حریم خصوصی. سرورهای اختصاصی عملکرد بهتری نسبت به سایر گزینه های میزبانی ارائه می دهند و تمام این قدرت در اختیار یک کاربر است. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و مشاوره در زمینه خرید سرور با کارشناسان مجرب وب رمز تماس حاصل نمایید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا