پیشنهاد سردبیر

نکات مهم آماده سازی خودرو برای فصل سرما

اگر بخواهید وسیله نقلیه شما در بهترین وضعیت در هر زمانی باشد، با تغییر فصل، ماشین شما ممکن است نیاز به تغییراتی برای قرار گرفتن در هوای سرد داشته باشد. به واقع آماده سازی خودرو برای فصل سرما اصول و قواعد خود را دارد که باید حتما آن ها را پیش از سرد شدن واقعی هوا، مد نظر قرار دهید.

به یاد داشته باشید که صرفه جویی کردن در خرید ضدیخ، تعویض برف پاک کن و غیره، می تواند هزینه های به مراتب سنگین تری به همراه داشته باشد و باعث شود که در آینده ای احتمالا نه چندان دور، هزینه های بزرگتری برای خودروی خود به سبب سهل انگاری امروز خرج کنید.

آماده سازی مناسب ماشین در فصل زمستان می تواند از خرابی یا حتی تصادف جلوگیری کند، بنابراین هر مبلغ و تمام تلاشی که اکنون انجام شده بیش از ارزش آن خواهد بود.

در ادامه راهنمایی های خود را در مورد چگونگی آماده سازی ماشین خود برای زمستان، بخوانید.

آماده سازی خودرو برای فصل سرما

باتری اتومبیل

سرما، یخ و برف تنها علت فشار آوردن به باتری در زمستان نیست. استفاده ناچیز یا مسافرت های کوتاه مدت می تواند در قدرت  باتری تأثیر بگذارد. استفاده مداوم از بخاری شیشه جلو اتومبیل یا سیستم تهویه مطبوع انرژی زیادی را می گیرد و تقاضای زیادی را برای باتری ایجاد می کند.

توصیه ما برای جلوگیری از غافلگیری ناخواسته در زمستان، بررسی باتری توسط یک تکنسین آموزش دیده است. باتری باید در ابتدای زمستان بررسی شده و در صورت لزوم تعویض شود.

لاستیک

جاده های سرد، مرطوب و یخبندان می تواند به طور چشمگیری بر عملکرد لاستیک ها تأثیر بگذارد و منجر به افزایش خطر تصادف شود. فرمان پذیری، شتاب و ترمز با سالتیک ها نامناسب در چنین شرایطی به مراتب دشوارتر خواهد بود. در صوتری که لاستیک ها چسبندگی لازم با سطح زمین را نداشته باشند، باید برای شرایط به مراتب ناگواری در هوای سرد و به ویژه زمین های یخبندان آماده باشید.

مهم است که لاستیک های خود را به طور منظم در طول زمستان بررسی کنید تا از بهترین شرایط برای حداکثر ایمنی مطمئن شوید. عمق آج برای زمستان باید کاملاً از حداقل قانونی ۱.۶ میلی متر در کل محیط آن باشد.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که فشار لاستیک را حداقل یک بار در ماه یا قبل از یک سفر طولانی بررسی کنید. فشار لاستیک ها در هنگام سرد بودن ممکن است متفاوت باشد بنابراین ما به شما توصیه می کنیم که به دفترچه راهنمای اتومبیل خود مراجعه کنید. هنگام افزایش فشار لاستیک، زمان مناسبی برای بررسی علائم آسیب مانند بریدگی، ترک و اجسام تعبیه شده است.

ترمز

در حالی که هوای سرد به طور مستقیم بر روی ترمزها تأثیر نمی گذارد ، اما می تواند در کنار سایر عوامل مرتبط با آب و هوای سرد که می تواند باعث اخلال در ترمز وسایل نقلیه شما شود، یک عامل موثر به حساب آید.

قبل از شروع زمستان، بهتر است ترمزهای خودرو را توسط یک متخصص کنترل کنید تا مطمئن شوید همه به درستی کار می کنند. این شامل تمام اجزای سیستم از جمله لنت ترمز، دیسک و سطح روغن ترمز می شود.

مایعات

در هوای بسیار سرد، مایع شیشه پاک کن می تواند یخ بزند. در حین رانندگی، این می تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا عدم توانایی ناگهانی در پاک سازی شیشه جلو در یخ و برف، دید شما را به شدت کاهش می دهد.

توصیه می کنیم قبل از فرا رسیدن زمستان تعویض روغن را انجام دهید و همچنین قبل از رانندگی ۱۰ یا ۱۵ دقیقه ماشین خود را با دنده یک حرکت دهید تا مایعات گرم و رقیق شوند.

خنک کننده موتور مایعی با پایه آب است که با جذب مقداری از گرمای تولید شده هنگام کار، موتور را خنک می کند. در دمای سرد، خنک کننده موتور می تواند  یخ زده و به موتور خودرو آسیب برساند. به همین دلیل مهم است که مقدار مناسب ضد یخ را در خنک کننده موتور خود مخلوط کنید. با نزدیک شدن به زمستان، تهیه یک کیت ارزان قیمت برای بررسی سطح خنک کننده و افزودن ضد یخ در صورت لزوم، ایده خوبی است.

کلام آخر

شما چه روش های دیگری را در آماده سازی خودرو برای فصل سرما مناسب می دانید که در بالا به آن ها اشاره نشده باشد؟ این موارد را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران ایرانی کار در میان بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا