رپرتاژ

پی دی اف سوالات آیین نامه ۱۴۰۱ پایه سوم سایت مرسی تست (ویرایش جدید ۱۴۰۱)

اگر به دنبال پی دی اف سوالات آیین نامه ۱۴۰۰ پایه سوم و همین طور پی دی اف سوال های ۱۴۰۱ هستید میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر وارد سایت مرسی تست بشوید و پی دی اف سوالات را دانلود کنید:

نمونه سوالات آیین نامه

نمونه سوالات آیین نامه رانندگی

پی دی اف سوالات آیین نامه ۱۴۰۰ پایه سوم چه کمکی به شما می کند؟

شما در صورتی که یک پی دی اف سوالات آیین نامه ۱۴۰۰ کامل با جواب داشته باشید و آن را پرینت بگیرید خیلی راحت هر موقع خواستید می توانید با مراجعه به این پرینت ، سوالات آیین نامه اصلی را بخوانید و خود را برای آزمون آیین نامه اصلی آماده نمایید.

اصولا داشتن سوالات آیین نامه اصلی PDF باید حتما همراه با پاسخ باشد سوال بدون جواب هیچ کمکی به شما نمی کند. شما برای قبولی ۱۰۰ درصد نیاز است که پی دی اف سوالات را بخوانید. 

در سایت مرسی تست پی دی اف سوال های جدید آیین نامه قرار داده شده که این موضوع خیلی مهم است که سوالاتی که میخوانید ویرایش جدید باشد و براساس سال های قبل نباشد.

پی دی اف سوالات آیین نامه پایه سوم یا نرم افزار آزمون آیین نامه؟

سوالی که شاید برای هرکسی که متقاضی گواهی نامه رانندگی است پیش بیاید این است که ما باید از بازار و اپ استور نرم افزار آزمون آیین نامه رانندگی را دانلود کنیم و از برنامه های آیین نامه استفاده کنیم یا باید پی دی اف سوالات آیین نامه را دانلود کنیم و آنها را بخوانیم.

هر دو این منابع آموزشی می توانند کمک کننده باشند اما طبق تجربه بنظر می رسد که بسیاری از برنامه ها و نرم افزار های آزمون آیین نامه قدیمی هستند و سوالاتی که در این برنامه ها آورده شده سوال های قدیمی هستند. 

ولی برخی از منابع آموزشی و سوالاتی که به صورت پی دی اف در سطح اینترنت هستند ، براساس ویرایش جدید می باشد از جمله سایت مرسی تست که سوال های پی دی اف آن هر مدت یکبار ویرایش می شود و سوالات جدید پایه سوم را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

نمونه سوالات آیین نامه PDF را از منابع معتبر دانلود کنید

دانلود سوال ها از هر منبعی نمیتواند برای شما مفید باشد یا حتی شاید باعث سردرگمی شما شود. خیلی مهم است که بدانید از چه سایتی و یا چه برنامه موبایل دارید سوالات آیین نامه پی دی اف را دانلود می کنید.

ما در این مطلب سایت مرسی تست را به شما معرفی کردیم اما شاید شما نیز منبع معتبر دیگری برای دانلود یک منبع آموزشی کامل بتوانید معرفی کنید از شما میخواهیم در قسمت نظرات اگر مجموعه سوالاتی را میشناسید که میتواند برای قبولی کمک کننده باشد به ما و خوانندگان این مطلب معرفی کنید.

بسیار دیده شده است که برخی از سایت ها پی دی اف سوالات قدیمی با جواب های اشتباه را برای دانلود رایگان در اختیار کاربران قرار داده اند که این موضوع واقعا ناراحت کننده است چراکه اگر سوالی در فایل پی دی اف باشد که جواب آن اشتباه باشد و آن سوال در آزمون اصلی کاربری بیاید قطعا به آن پاسخ اشتباه می دهد و شاید همین پاسخ اشتباه منجر به رد شدن وی در آزمون آیین نامه اصلی شود. بنابراین مهم تر از هر چیزی این است که مطمئن باشید سایتی که دارید پی دی اف سوالات را از آن دانلود می کنید سایتی باشد که مرتب آپدیت می شود.

آیا پی دی اف سوالات آیین نامه پایه سوم با پی دی اف سوالات آیین نامه موتور سیکلت متفاوت است؟

قطعا سوال های که برای پایه سوم ماشین است با سوالاتی که برای آیین نامه موتور سیکلت است متفاوت می باشد اگر آزمون آیین نامه موتور دارید ، مطالعه پی دی اف سوالات پایه سوم تا حدودی می تواند برای آزمون موتور کمک باشد ولی اصل سوال ها و ذات آنها با هم متفاوت است.

اگر آزمون موتور دارید منابع کمی درمورد سوال های موتور سیکلت در سطح اینترنت است چراکه متقاضیان کم تری دارد. اما خواندن کتاب آیین نامه موتور سیکلت و تمرکز کردن روی نکات کلیدی کتاب خیلی میتواند به قبولی شما در آزمون آیین نامه موتور سیکلت کمک کند.

چند نکته مهم برای قبولی در آزمون آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی

در ادامه میخواهیم چندتا نکته مهم برای قبولی در امتحان راهنمایی و رانندگی به شما توضیح دهیم. حتما این نکات را بخوانید:

خط عبور چیست

یک راه عبور وسایل نقلیه، مثلا یک خیابان، می تواند در هر جهت یک یا چند عدد خط عبور داشته باشد. در واقع خط عبور یک بخشی از سواره رو مانند خیابان است، که با کشیدن خط های ممتد و یا منقطع حدود آن مشخص و جدا شده و به عبور یک دسته خاص از وسایل نقلیه اختصاص داده می شود. این مسیر معمولا سه یا چهار متر عرض دارد، اگر سواره رو بیش از یک عدد خط عبور داشته باشد، این خطوط از سمت راست به چپ و از شماره یک به بعد شماره گذاری خواهند شد.
چند نمونه از خطوط عبور

خط عبور نا همسو

شامل یک خط عبور در جاده ها و یا خیابان ها است که در آن بعضی از خودروها به صورت دائمی و یا در ساعات مشخصی از شبانه روز، در خلاف جهت حرکت عادی در حال عبور کردن هستند.

خط عبور دوچرخه چیست

برای ایمنی بیشتر دوچرخه سواران، گاهی مسیر عبور آنها از سایر وسایل نقلیه مانند خودروها و یا اتوبوس ها جدا می شود. به این ترتیب که در سواره روها با استفاده از نصب تابلو، خط کشی کردن و یا استفاده کردن از رنگ های مخصوص، خط عبور دوچرخه مشخص و از سایر خطوط جدا می شود.

خط عبور کمکی چیست

گاهی اوقات به منظور افزایش دادن ظرفیت راه ها و یا ایجاد امکانی برای تغییر دادن سرعت خودروها و یا انجام حرکات گردشی، خط عبور کمکی در کنار خط عبور اصلی ایجاد می شود.

خط ویژه چیست

گاهی با استفاده از خط کشی کردن با رنگی متفاوت از سایر خطوط، و یا با استفاده از علائم و موانع، مسیری برای عبور و مرور یک یا چند نوع وسیله نقلیه از سایر مسیرها جدا می شود، که به آن خط ویژه می گویند.

بعضی از فایل های پی دی اف سوالات آیین نامه پایه سوم ۱۴۰۰ علاوه بر سوال های آیین نامه، شامل جدید نکات آیین نامه رانندگی نیز است که بسیار مفید می باشد.

برای ایمنی بیشتر رانندگان و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، و نیز راهنمایی و هدایت آنها در جاده ها از خط کشی استفاده شده، در واقع کار این خطوط این است که مسیر حرکت را برای رانندگان مشخص کنند، مثلا برای تعیین حریم و آگاه کردن رانندگان از حریم راه و یا جدا کردن مسیر حرکت دو خودرو که در دو جهت مخالف هم حرکت می کنند، از این خط کشی ها استفاده می شود.

با کلیک بر روی لینک بالا، پی دی اف سوالات آیین نامه ۱۴۰۰ پایه سوم سایت مرسی تست را میتوانید دانلود کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا