رپرتاژ

چگونه از بازار خودرو بیشترین سود رو کسب کنیم؟ | آلند

ازتون می خوام فقط ۷ دقیقه زمان بزارید و با خواندن این مقاله سطح دانش و اطلاعات خودتون رو درباره خرید و فروش و سرمایه گذاری در بازار خودرو های داخلی و خارجی افزایش بدین و برای خرید های بعدیتون در این حوزه ، با اطمینان بیشتری گام بردارین .
خب بریم باهم بررسی کنیم و ببینیم چه جوری میتونیم از این بازار بیشترین سود رو نصیب خودمون کنیم .
بازار خودرو آلند
ساده ترین روش کسب درآمد از بازار خودرو
اولین و ساده ترین روش برای کسب درآمد از بازار خودرو اینه که یه ماشین ( ایرانی یا خارجی) رو به قصد سرمایه گذاری خریداری کنید و نگه دارید تا قیمتش به حدی برسه که توقع دارید و با فروش اون ماشین ، از سودی که طی این مدت براتون ایجاد شده بهره مند بشید .
روش های بسیار دیگه ای هم برای درآمدزایی از این بازار وجود داره که باهم به تک تکشون  می پردازیم .
از دیگر روش های درآمدزایی در حوزه خودرو ، میشه به تحلیلگری در این بازار ، خرید و نگه داری خودروهای داخلی یا خارجی کارکرده به قصد سرمایه گذاری ، تعمیر خودرو های قدیمی تر و فروش این خودرو ها با قیمت های بالا تر و اجاره ی خودرو های کلاس متوسط یا لوکس اشاره کرد .
نگه داری خودرو ها برای سرمایه گذاری ، در کوتاه مدت بیشتر جواب میده ، چرا ؟ چون خودرو استهلاک داره و مثل دارایی های دیگه ای چون طلا و زمین نیست که در طولانی مدت هم فقط قیمتش بالا بره و مستهلک نشه .
تشخیص درست زمان مناسب برای خرید و فروش              
 توجه داشته باشید که لازمه تشخیص زمان مناسب برای خرید و فروش خودرو در کوتاه مدت ، بررسی چارت های مالی “ارز ها “هست .
چرا ؟ چون بالا و پایین شدن قیمت ارز ها به ویژه دلار ، تاثیر مستقیم بر قیمت خودرو ها داره ، به این صورت که وقتی قیمت دلار پایین بیاد و یه ثبات نسبی پیدا کنه ، بلافاصله قیمت خودرو ها هم ازش تاثیر میگیره و قیمتش پایین تر میاد و چون برای خرید خیلی از قطعات و مواد اولیه خودرو های داخلی باید دلار پرداخت کنیم ، این تاثیر مستقیم به این علت هست .
کسب سود از خودرو های وارداتی
و درباره خودرو های خارجی هم که مشخصه به خاطر تاثیر قیمت دلار ، وقتی میخوایم با دلار جدید خودرو وارد کنیم ، اون افزایش یا کاهش بهای دلار بر قیمت نهایی که باید پرداخت کنیم تاثیر مستقیم میزاره و همین مسئله باعث میشه حتی خودرو های داخل بازار هم از اون تغییر قیمت بی نصیب نمونن و همراه روند صعودی یا نزولی قیمت ارز بالا و پایین بشن .
پس با زیر نظر داشتن چارت ارز میتونیم پیش بینی های درستی داشته باشیم و از نوسانات کوتاه مدت در این بازار سود بگیریم .
اما اگه یه خودرو رو برای طولانی مدت نگه داریم ، علاوه بر هزینه استهلاک ، گذشتن از سال تولید خودرو هم میتونه باعث کاهش قیمت اون بشه ، چون تولیدات جدید خودرو با طراحی جدید ، باعث میشه مدل های پایین تر از همون خودرو با افت تقاضا و درنتیجه افت قیمت مواجه بشن .
یه نکته دیگه هم که وجود داره اینه که خرید خودرو های نو خیلی توصیه نمیشه به دو علت یکی اینکه خودرو های داخلی بر اساس قوانین جدیدی که مصوب شده ، سندشون تا یک سال قابل انتقال نیست و نکته دوم اینه که همیشه خرید خودرو صفر خشک با یه افت قیمتی مواجه هست که اگه ماشینی که یک سال بعد از تولید هست رو خریداری کنیم این مسئله برامون پیش نمیاد .
پس بهترین روش برای سودآوری از بازار خودرو ، خرید و فروش خودرو های بالا تر از یک سال در بازه زمانی کوتاه مدت هست اما این نکته رو هم در نظر داشته باشید که ماشینی که خریداری میکنید بالا تر از ۵ سال نداشته باشه چون موقع خرید احتمال اینکه ایراداتی داشته باشه و به اصطلاح ماشین به خرج افتاده باشه هست و تشخیص و تعمیر این مشکلات زمان و هزینه ی زیادی رو از ما میگیره .
مسئله بعدی که با توجه بهش میتونیم نوسان خوبی رو از بازار خودرو نصیب خودمون کنیم اینه که معمولا قیمت خودروها در دوره اول ریاست جمهوری با ثبات نسبی  قیمت روبرو هست اما در دوره دوم باافزایش قیمت قابل توجهی مواجه هستیم البته این مسئله ثابت شده نیست و باید به عوامل دیگه هم توجه داشته باشیم . 
بازار خودرو خارجی | آلند
اجاره خودرو های لوکس و کلاس متوسط
از دیگر روش هایی که بازار خودرو میتونه برای ما درآمدزا باشه ، اجاره خودرو های لوکس و کلاس متوسط هست .
اما همونطور که تو بخش قبلی توضیح دادم باید خیلی حرفه ای و متخصص باشیم تا بتونیم از این روش سود زیادی رو برای خودمون ایجاد کنیم . برای مثال برای اجاره دادن خودرو های لوکس ، تنظیم کردن یه قرار داد بسیار دقیق ، در حضور یک وکیل مطلع از این بازار ، برای جلوگیری از زیان احتمالی ضروری هست .
علاوه بر  این باید تعداد مشخصی GPS  ( رد یاب ) در قسمت های مختلف از ماشین که قابل رویت نیست ببندیم  و مداوم لوکیشن ماشین رو چک کنیم .
و میتونیم این خودرو های لوکس رو برای قرار های تشریفاتی و مجلس و … اجاره بدیم .
با توجه به استهلاک بالای خودرو های خارجی و لوکس ، اجاره دادن این خودرو ها برای سفر های برون شهری توجیه اقتصادی نداره و همچنین از نظر حفظ امنیت خودرو ، بهتره که این کار رو انجام ندیم .
علاوه بر این برای اجاره خودرو ها با کلاس های متوسط هم همین موارد بالا توصیه میشه و یه نکته ای که وجود داره اینه که ممکنه این خودرو هارو برای کار هم اجاره کنن و اینجوری تعداد روز بیشتر و حتی ماهانه و سالانه هم میتونن اجاره کنن ، پس درآمد قابل توجهی رو با سرمایه کمتر و ریسک پایین تر میتونیم به دست بیاریم .
درسته که اجاره خودرو های لوکس بسیار بیشتر هست اما چون تقاضای کمتر و استهلاک بیشتری دارن و همچنین سرمایه خیلی بیشتری هم نیاز هست برای این کار ، شاید بشه گفت خودرو های کلاس متوسط برای اجاره دادن منطقی تر هستند اما برای خرید و فروش ، شاید با یه معامله در خودرو های لوکس بشه درآمد یک سال یک کارمند رو بدست آور شاید هم بیشتر ، اما مواردی که در بالا بهشون اشاره کردم هم باید در نظر گرفت .
تا اینجا با بعضی از روش هایی که میشد از بازار خودرو سود بگیریم آشنا شدیم اما  همه ی این موارد برای زمانی مناسبه که ما نتونیم از روش های ساده تر و سود ساز تر استفاده کنیم .تو بازار خودرو ما در بیشترین حالت هم بتونیم سود کنیم باید کلی زحمت مازاد رو تحمل کنیم ، مثل تنظیم قرار داد و امنیت خودرو و تعمیرات و … که زمان زیادی رو از ما میگیره
اما تو بازر های مالی خصوصا ارز دیجیتال ما یه لپ تاپ نیاز داریم و مقداری دانش و تجربه و میتونیم از هر جا و هر زمان از این بازار متناسب با سرمایه و زمانی که میزاریم از این بازار سود بگیریم .من خودم برای آموزش دیدن در این حوزه از بهترین استاد ارز دیجیتال و سرمایه گذاری یعنی مهندس صد هزاری شروع کردم و حقیقتا بعد از گذروندن دوره ایشون دیگه نیازی به کتاب و دوره و آموزش مازادی نداشتم و الان به جای هر کاری ترجیحم ترید هست  میتونید با ورود به وبسایتشون از آموزش رایگان ارز دیجیتال و تحلیل های رایگان و دوره های آموزشی حرفه ای استفاده کنید.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا