اخبار خودرو

۱۰ اتفاق مهم مربوط به صنعت خودرو در سال ۲۰۱۹

۱۰ اتفاق مهم مربوط به صنعت خودرو در سال ۲۰۱۹ – به نظر می رسد درست دیروز بود که در سال ۲۰۰۰ بودیم. با این حال ما در آستانه سال ۲۰۲۰ هستیم. دهه آینده قرار است انقلابی را در صنعت خودرو و حمل و نقل با تغییر بی سابقه توسط وسایل نقلیه برقی و رانندگی اتوماتیک رقم بزند. در ادامه همراه ایرانی کار باشید.

قبل از رسیدن به آنجا ، بیایید به ۱۰ لحظه و نقاط عطف برتر که ۲۰۱۹ در صنعت خودرو اتفاق افتاد بنگریم.

سالگرد های خودرویی

در سال ۲۰۱۹ ، کیا ۲۰ سالگی خود را جشن گرفت و هوندا ۵۰ سالگی خود را در کانادا جشن گرفت، لکسوس ، اینفینیتی و مزدا به ۳۰ سالگی رسیدند، نیسان GT-R به نیم قرن رسید، خودرو مینی ۶۰ ساله شد و سیتروئن جشن ۱۰۰ سالگی خودر را گرفت. البته در این سال چندین اسطوره دنیای خودرو نیز فوت کردند از جمله نیکی لاودا ، لی ایاکوکا و فردیناند پیچ .

10 اتفاق مهم مربوط به صنعت خودرو در سال 2019


سال خودرو های کانادایی

در نمایشگاه اتومبیل تورنتو ، کیا استینگر با عنوان بهترین اتومبیل سال کانادا ۲۰۱۹ ، تاج گذاری کرد و روزنامه نگاران AJAC را با طراحی، عملکرد و فاکتور آپشنال آن تحت تأثیر قرار داد. در همین حال ، Jaguar I-PACE به عنوان بهترین وسیله نقلیه سالانه کانادا در سال ۲۰۱۹ اعطا شد. این هیئت رأی گیری با ترکیب دینامیک رانندگی ، قدرت و دامنه رانندگی خود را افزایش داده است.

10 اتفاق مهم مربوط به صنعت خودرو در سال 2019


سرمایه گذاری عظیم فورد

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری شرکت فورد در راه اندازی دیترویت ریویان کاملاً نمایانگر تحول فعلی صنعت خودرو است. وانت الکتریکی به یک معامله بزرگ تبدیل شده است. آیا سایبر تراک کمپانی تسلا زنگ خطری برای این خودرو است؟

10 اتفاق مهم مربوط به صنعت خودرو در سال 2019


تخفیف فدرال برای خودرو برقی

در ادامه ۱۰ اتفاق مهم مربوط به صنعت خودرو در سال ۲۰۱۹ – در اول ماه مه، تخفیف ۵ هزار دلاری  جدید فدرال آمریکای شمالی برای خرید یا اجاره بلند مدت وسایل نقلیه برقی به مرحله اجرا درآمد. این تخفیف به نوعی از بین بردن اعتبار EV انتاریو را جبران می کند و به برنامه های فعلی ارائه شده در کبک و بریتیش کلمبیا افزود میشود. در سراسر کانادا ، فروش EVs در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافته است.

10 اتفاق مهم مربوط به صنعت خودرو در سال 2019


وداع با فولکس واگن بیتل

در ماه ژانویه امسال آخرین خودرو فولکس واگن بیتل از خط تولید مکزیک روانه بازار شد و تولید این خودرو افسانه ایی به انتهای خط خود رسید.

10 اتفاق مهم مربوط به صنعت خودرو در سال 2019


اعتصاب UAW

برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ ، ده هزار نفر از کارگر آمریکایی در جنرال موتورز در تاریخ ۱۶ سپتامبر اعتصاب کردند. متوقف شدن کار در تاریخ ۲۵ اکتبر پس از هزینه چندین میلیارد دلار برای خودروساز و به تعویق افتادن شروع تولید شورولت کوروت ۲۰۲۰ جدید تا فوریه به طول انجامید.

10 اتفاق مهم مربوط به صنعت خودرو در سال 2019


سیاست های واردات ترامپ

سیاست های حمایت گرایانه دولت ترامپ ، که شامل تعرفه های فولاد و آلومینیوم است، تا حد زیادی در صنعت خودرو در سال ۲۰۱۹ تأثیر گذاشته است. در همین حال ، رئیس جمهور آمریکا مقررات را با هدف ایجاد اتومبیل ها و کامیون ها برای کارآمدتر سوخت صورت گرفت، در حال انجام جنگ اقتصادی علیه کالیفرنیا و سایر ایالت هایی است که می خواهند عقب نشینی می کند.

10 اتفاق مهم مربوط به صنعت خودرو در سال 2019


سالی افتضاح برای نیسان

رئیس سابق کارلوس گوسن هنوز هم با دادگاه روبرو است، مدیر عامل جدید هیروتو سایکاوا در ماه سپتامبر در میان اتهامات مربوط به کلاهبرداری استعفا داد ، بیش از ۱۰،۰۰۰ شغل در سراسر جهان از بین رفت، سود سهام این کمپاین کاهش یافت و چند مدل بعنوان بخشی از اقدامات صرفه جویی در هزینه ها باز نخواهند گشت. امیدوارم سال ۲۰۲۰ سال بهتری برای نیسان باشد.

10 اتفاق مهم مربوط به صنعت خودرو در سال 2019


ادقام FCA-PSA

در تاریخ ۳۱ اکتبر ، PSA و فیات-کرایسلر رسما و به اتفاق آرا به توافق رسیدند که در معامله ای که شامل خسارت شغلی یا تعطیلی کارخانه نشود ، برابر باشند. واحد تازه تأسیس شده، چهارمین OEM بزرگ جهانی از نظر میزان فروش ایجاد می کند (سالانه ۸.۷ میلیون دستگاه خودرو). این ادغام تنها چند ماه پس از تلاش ناکام FCA برای پیوستن به نیروها با یک رنو انجام شد.

10 اتفاق مهم مربوط به صنعت خودرو در سال 2019


موفقیت فیلم Ford Vs Ferrari

این مورد یکی از مورد انتظارترین فیلم های علاقه مندان به اتومبیل و مسابقه در چند سال گذشته بود. این نشان می دهد که چگونه فورد به طور غیر منتظره در مسابقه  ۲۴ ساعته لمانز در سال ۱۹۶۶ با خودرو افسانه ای GT40 Mk II مقام اول را کسب کرد.

10 اتفاق مهم مربوط به صنعت خودرو در سال 2019

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا