اخبار خودروگروه های خودروسازی

تویوتا کالسکه ۲۰۲۴ در امارات، لندکروز سری ۷۰ همچنان محبوب

از زمانی‌که تویوتا تصمیم گرفت مدل لندکروز ۷۰ سری را تا سال ۲۰۲۴ در استرالیا به فروش برساند، به‌شدت به این کشور حسادت کرده‌ایم. این خودروی قدیمی که سال بعد ۴۰ ساله می‌شود، اخیراً در ژاپن هم معرفی شده است. ما تاکنون لندکروز ۷۰ سری را در قالب اس‌یو‌وی ۵ در و پیکاپ دیده‌ایم، اما مدل مورد‌علاقه ما اکنون در امارات متحده عربی به فروش می‌رسد. بله، همان اس‌یو‌وی سه‌درب کوتاه‌تر.

از نظر فنی این خودرو یک لندکروزر ۷۱ با فاصله دو محور ۹۱ اینچ (۲۳۱۰ میلی‌متر) یا ۱۶٫۵ اینچ (۴۲۰ میلی‌متر) کمتر از مدل پنج‌درب آن است. با وجود سن بالای این خودرو، تویوتا آن را در طی سال‌ها به‌روزرسانی کرده است. در این آخرین نسخه، امکانات مدرنی همچون چراغ‌های LED تا سیستم سرگرمی ۹ اینچی تعبیه شده است. اگرچه برخی کشورها آن را با استانداردهای ایمنی سال ۲۰۲۴ همخوانی نمی‌دانند، اما این مدل جدید دارای کیسه‌های هوا دوگانه، سیستم هشدار خروج از مسیر، ABS، کمکی ترمز، و حتی سیستم پیش‌گیری از تصادف است.

هرچند برخی از ما در زمان عرضه اولیه این خودروی توانا در آفرود متولد نشده بودیم و خودرو قدیمی محسوب می‌شود ولی تویوتا این خودرو را همچنان به‌روز نگاه داشته است. در امارات، “مدل کوتاه” لندکروزر سری ۷۰ دارای سیستم کمک راه‌اندازی در شیب، هشدار فشار باد لاستیک و چراغ روز است. امکانات آن شامل بالابر شیشه، قفل مرکزی، صفحه نمایش دیجیتال راننده و غربیلک فرمان تلسکوپی و تاشو است. تعجب‌آور است که حتی از اندروید اتو و کارپلی اپل هم پشتیبانی می‌کند!

این لندکروزر سه‌درب جدید، به یک موتور ۶ سیلندر V شکل بنزینی ۴٫۰ لیتری با ۲۲۸ اسب بخار و ۲۶۶ پوند-فوت گشتاور مجهز است. خروجی این موتور از راه یک گیربکس ۶ دنده‌ای اتوماتیک به هر ۴ چرخ منتقل می‌شود. رینگ‌های ۱۶ اینچی با لاستیک‌های ۲۶۵/۷۰ R16 و باک بنزین ۲۳٫۷ گالنی نیز از دیگر ویژگی‌های آن است.

تویوتا برای این مدل قیمت ۱۶۹٬۹۰۰ درهم امارات در نظر گرفته که معادل کمی بیش از ۴۶٬۰۰۰ دلار در نرخ ارز فعلی است. مشتریان می‌توانند از بین ۴ رنگ (نقره‌ای، بژ، سفید و خاکستری) و کابینی با ۵ صندلی و روکش مصنوعی چرم خاکستری انتخاب کنند. سفارش امروز مدل ۷۱ لندکروز در امارات به این معنی است که باید تا اواخر فوریه ۲۰۲۴ برای تحویل خودرو منتظر بمانید.

منبع خبر: خودروبانک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا