اخبار خودرو

امروز خبری از فروش خودرو در سامانه یکپارچه نیست

۸ مهرماه خبری از فروش خودرو نیست و به نوعی مسئولین نظرهای متفاوتی در مورد فروش خودرو در سامانه یکپارچه دارند که هنوز به توافق نهایی دست پیدا نکرده‌اند.

منطقی معاون صنایع حمل‌و‌نقل وزارت‌صمت روز گذشته در خبری اعلام‌کرد: روش فروش خودرو تغییراتی داشته‌است و سومین مرحله سامانه یکپارچه فروش خودرو برگزار نمی‌شود.

به عقیده وی، با توجه به افزایش عرضه خودروها و آغاز واردات، بازار خودرو به یک تعادلی می‌رسد و دیگر نیاز نیست تا فروش خودرو به روش قبل اجرا شود روش عرضه به‌صورت فروش مستقیم و از کارخانه خواهدبود. بر همین اساس عرضه جدید خودرو از ۸ مهرماه شروع می‌شود. به نحوی که روش عرضه به‌صورت فروش مستقیم و از کارخانه است و در سامانه ثبت خواهدشد.

معاون وزیرصمت گفته است: هم در سامانه یکپارچه و هم اکنون فروش خودرو مستقیم است درواقع در سامانه یکپارچه صرفاً نوبت‌دهی صورت می‌گرفت و بقیه امور فروش با خودروسازان بود که درحال حاضر این قسمت هم به خودروسازان محول شد و سامانه یکپارچه نقش نظارتی دارد.

معاون وزیرصمت اضافه کرد: در واقع در این روش عرضه‌های یکپارچه به عرضه‌های متعدد و پی‌در‌پی در مجموعه‌های مختلف تبدیل می‌شود به‌عنوان نمونه از هفته آینده، ۴ خودروساز عرضه خودرو خواهندداشت.

اما توکلی مدیر روابط‌عمومی شورای رقابت درهمین ارتباط گفت:براساس مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت هرگونه تغییر در عرضه خودرو منوط به مصوبه این شورا است و فعلاً تصمیمی به تغییر در عرضه خودرو در سامانه یکپارچه خودرو گرفته نشده‌است. البته با توجه به جلسات مختلفی که با معاونت حمل و نقل وزارت صنعت برگزارشده هنوز تغییری در عرضه خودرو در سامانه یکپارچه اعمال نشده و به نظر می‌رسداز صحبت‌های آقای منطقی برداشت نادرست شده‌است.

باتوجه به اظهارات اخیر منطقی و شورای رقابت به‌نظر می‌رسد قرعه‌کشی خودرو در سامانه یکپارچه حذف خواهد شد و عملاً خودروساز با استفاده از سامانه یکپارچه فقط اطلاع رسانی‌ها را انجام می‌دهد . البته باید به این نکته هم توجه کرد که عملاً در ۸ مهرماه خبری از فروش خودرو نیست و به‌نوعی مسئولین مشغول بیان نظرهای متفاوتی در مورد فروش خودرو در سامانه یکپارچه هستندکه گویا هنوز به توافق نهایی دست پیدا نکرده‌اند و خبری از جزئیات فروش خودرو و محصولات عرضه شده نیست.

در این رابطه باید به این موضوع توجه کرد که درصورت حذف قرعه‌کشی خودرو در سامانه یکپارچه مدیریت تقاضا دراین بخش به چه‌صورت انجام خواهدشد و اگر تقاضا بیش‌از عرضه باشد داستان تکراری مردم برای ثبت‌نام خودرو وارد فاز جدیدتری خواهدشد.

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا