اخبار خودرو

برنامه گروه بهمن برای سال ۱۴۰۲؛ از نسخه دیگنیتی دریم تا خودروی هیبریدی و کامیون ۳.۵ تن باری تا راه اندازی مرکز تست خودرو

نشست خبری روه خودروسازی بهمن با موضوع دستاوردهای این خودروساز در سال ١۴٠١ روز ۲۴ اسفند در محل بهمن موتور با حضور مدیران این مجموع برگزار شد. در این نشست خبری محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور، حسین خضری مدیر عامل بهمن دیزل، پارسا نوری معاون مهندسی بهمن موتور و علی پور ابراهیم رئیس هیات مدیره شرکت بهمن موتور به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

محمد ضرابیان، مدیر عامل بهمن موتور خبر از تولید روزانه یکصد دستگاه فیدلیتی در سال ۱۴۰۲ داد تا تیراژ تولید این خودرو به ۵۷ هزار دستگاه برسد. همچنین برنامه بهمن موتور در بخش واردات یا خودروهای CBU نیز واردات بین ١٢ تا ١۵ هزار دستگاه خواهد بود.

به گفته محمد ضرابیان، نسخه جدید دیگنیتی دریم (XB1) طراحی سال ۲۰۲۳، به بازار خودروی ایران می­آید و این خودرو در حقیقت یک خودروی دو دیفرانسیل لوکس محسوب می‌شود. پارسا نوری، معاون مهندسی بهمن موتور بیان کرد که خودروی XB1 هم در سال بعد به خانواده فیلیتی اضافه خواهد شد. بهمن موتور در تلاش است در دو خانواده فیلیتی و دیگنیتی از خودروی هیبرید نیز محصولی را داشته باشد.

بهمن موتور نیز افق ۵ ساله تیراژ ۲۶۰ هزار دستگاهی را برای خود در نظر گرفته است. علی پورابراهیم، عضوهئیت مدیره بهمن موتور در نشست خبری گروه خودروسازی بهمن از تداوم رویکردهای توسعه گرا در سال ۱۴۰۲ از جمله خرید قطعه زمینی به مساحت ١٣٠ هکتار برای بهمن موتور۲ و تولید کامل بدنه فیدلیتی در ایران خبر داد.

داخلی سازی و طراحی پلفترم‌‎های داخلی از دیگر اهداف بهمن موتور است که چندی پیش در حضور شهردار تهران، محل احداث مرکز تحقیقات بهمن موتوردر ابعاد ۷۵۰۰ متر، تعیین شد. طبق اعلام مدیران این مجموعه، ماموریت مرکز تحقیقات «افزایش داخلی سازی و طراحی پلتفرم‌های داخلی خودرو» است که مجوزهای لازم را این مرکز دریافت کرده است.

پور ابراهیم در پاسخ به سوالی درباره توسعه شرکت تیوان بیان کرد که این شرکت بر روی طراحی و داخلی سازی موتور مطالعات خود را آغاز کرده است و در سال ۱۴۰۲ توانایی مونتاژ موتور فیدلیتی و ریسپکت را کسب خواهد کرد.

همچنین محمد ضرابیان از آمادگی کامل گروه بهمن موتور برای ورود خودروی هیبریدی به بازار ایران خبر داد و پیش نیاز آن را فراهم کردن زیرساخت‌های لازم توسط دولت بیان کرد.

حسین خضری، مدیرعامل بهمن دیزل در این نشست از رفع مشکلات گواهی اسقاط  و اجرایی شدن قانون پرداخت ۱.۵درصد مبلغ کشنده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل اطلاع داد. مدیر عامل بهمن دیزل نیز در خصوص برنامه‌های توسعه گرایان این شرکت بیان کرد که به رغم همه تحریم‌ها و سختی‌ها، بهمن دیزل توانست به بیش از ۵ هزار و ٣٠٠ دستگاه تولید خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین دست پیدا کند که بیش از ١٢٠ درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد. موضوع مهم در این حوزه خروج بهمن دیزل از وضعیت تک محصولی بود. از طرفی فعالیت‌ها به گونه‌ای بوده که پرسنل از ۶٠٠نفر به ٢ هزار نفر رسیده و با توجه به نیاز بازار در سال بعد ۶٠ درصد افزایش تولید خواهیم داشت. خضری در همین باره از راه اندازی تعمیرگاه مرکزی دیزل در جاده مخصوص در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

پور ابراهیم در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای بهمن دیزل ذکر کرد که این شرکت قبل از خصوصی سازی ٨ هکتار مساحت داشت اما امروز ٣٢ هکتار مساحت دارد. یک مجموعه خدمات پس از فروش مستقل برای خودروهای تجاری در نظر گرفته که تا سال ١۴٠٣ کل خدمات به این مرکز انتقال می‌یابد که مجهزترین و به روز ترین در ایران می‌شود.

سال ۱۴۰۲ سبد محصولات تجاری متنوع می‌شود

کامیونت فورس ۳.۵ تن، کشنده‌ای با قدرت ۵۶۰ اسب بخار و امپاور BD300 با توانایی بار ۱۹ تن محصولاتی است که سال ۱۴۰۲ وارد بازار تجاری می‌شود. این خبر را حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل اعلام کرد.

حسین خضری در همین رابطه ذکر کرد که این کامیون تحولی در حوزه تجاری خواهد بود و بهمن دیزل توانست بعد از ۵۰ سال، کامیون مدرن و مطابق با اخرین استانداردهای روز دنیا را به تجاری سواران معرفی کند.

ابراهیم افشار در همین رابطه با اعلام خبر تولید اتوبوس ۱۸ متری و اتوبوس ۹ متری (مینی باس) در سال ۱۴۰۲، بیان کرد که این تولیدات در شرکت اسنا اتفاق می‌افتد و این شرکت می‌تواند در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری‌ها را یاری دهد. وی تولید اسنا را ۱۳۰ دستگاه در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد و نوید داد این میزان تولید تا دو برابر در سال ۱۴۰۲ افزایش خواهد یافت.

رقابت با محصولات درجه یک اروپایی از اهداف شرکت سیبا در سال ۱۴۰۲ است. ابراهیم افشار در همین رابطه و با تاکید بر اینکه سبد محصولات تجاری بهمن متنوع می‌شود، اعلام کرد شرکت سیبا موتور در سال جدید FAW560 را به بازار معرفی خواهد کرد. وی یادآور می‌شود که شرکت سیبا محصول دیگری را نیز به بازار معرفی خواهد کرد. افشار اعلام جزئیات بیشتر از این محصول را به آینده نزدیک موکول کرد.

مدیرعامل بهمن دیزل نیز در همین رابطه خبر از جایگزینی کامیون BD300 در خودروهای فرسوده داد.

منبع خبر:خبر گزاری عصر ایران

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا