اخبار خودرو

بهترین زمان تعویض باتری خودرو

اگر شما یک راننده حرفه‌ای باشید و برای مثال برروی ماشین سنگین کار می‌کنید حتی زمانی که خودرو استارت می‌خورد می‌توانید اطلاعاتی درمورد وضعیت باتری خود به‌دست بیاورید.

آیا تا به‌حال برای شما این اتفاق رخ داده است که با عجله می‌خواهید از خانه خارج شوید ولی هرکار می‌کنید ماشین روشن نمی‌شود؟ در این زمان وقتی نیروهای امداد باتری به‌خانه شما مراجعه می‌کنند متوجه می‌شوند که باتری ازکار افتاده و شما به‌موقع برای تعویض باتری خودرو اقدام نکرده‌‌اید.

بنابراین شما به‌عنوان مالک خودرو باید بدانید که بهترین زمان تعویض باتری خودرو چه زمانی است تا دچار چنین مشکلی نشوید.

البته اتفاق ناگوارتر زمانی رخ می‌دهد که شما در جاده درحین سفر با مشکل خاموش شدن خودرو و از کار افتادن باتری مواجه گردید. برای اینکه چنین اتفاقات تلخی را تجربه نکنید حتماً ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

بهترین زمان تعویض باتری خودرو چه زمانی است؟

حتی اگر بهترین برندباتری را برای خودرو خود استفاده کرده‌باشید باز هم این قطعه طول عمر خاصی داشته و پس‌از سپری شدن این طول‌عمر، از کار می‌‌افتد. به‌همین دلیل است که کارشناسان در امداد‌باتری به‌ مشتریانی که یکبار تعویض باتری یا باتری به باتری را انجام داده‌‌اند این توصیه را دارند که از طول عمر باتری غافل نشده و در زمان مناسب نسبت به تعویض آن اقدام نمایند. به‌طور کلی اگر شرایط معمول باشد و خودروی شما درمعرض شرایط محیطی بسیار گرم یا سرد قرار نگرفته و یا در جاده‌‌های سخت از آن استفاده نکرده باشید، باتری خودروی شما بین ۴ تا ۵ سال بدون اینکه دچار مشکلی شود برای شما کارایی خواهد داشت.

البته ممکن است طول‌عمر باتری از حد نرمال نیز کمتر شود. برای مثال نحوه رانندگی شما، نوع و شرایط جاده‌ای که در آن رانندگی می‌کنید سه عامل مهمی هستند که بر روی طول‌عمر باتری خودرو تأثیر می‌‌گذارند. ممکن است شما بهترین برندباتری را خریده باشید ولی به‌دلیل اینکه به درستی از ماشین استفاده نمی‌‌کنید و یا ماشین شما همواره در معرض نور مستقیم خورشید و یا سرمای سخت قرار دارد، طول‌عمر آن کاهش پیدا می‌‌کند. بنابراین حداقل زمانی که شما باید به‌عنوان معیار جهت تعویض باتری خودرو درنظر بگیرید ۳ سال است. بعد از آن باید به افراد متخصص مراجعه کنید تا سلامت باتری را بررسی کرده و درصورت نیاز تعویض انجام گیرد.

چگونه متوجه شویم که زمان تعویض باتری خودرو فرا رسیده است؟

اگر شما یک راننده حرفه‌ای باشید و برای مثال برروی ماشین سنگین کار می‌کنید حتی زمانی که خودرو استارت می‌خورد می‌توانید اطلاعاتی در مورد وضعیت باتری خود به‌دست بیاورید. اگر باتری از کار بیفتد قطعاً شما نمی‌توانید از خودرو استفاده کنید چون منبع برق خودرو که باعث به‌کار افتادن قطعات دیگر می‌شود از کار افتاده است. برخی از ایراداتی که در خودرو اتفاق می‌افتد می‌‌توانند نشان‌دهنده کاهش شارژ باتری خودرو و یا خراب شدن آن باشند. شما نباید به هر تعمیرکاری مراجعه کنید شاید باتری شما سالم است ولی شارژ آن به‌اتمام رسیده و با باتری به باتری کردن می‌توانید مشکل را برطرف کنید. اما گاهی اوقات افرادی که متقلب هستند هزینه گزافی از شما دریافت می‌‌کنند و به‌بهانه خراب شدن باتری، یک باتری دیگر را بر روی خودرو نصب خواهند کرد. مهمترین علائمی که نشان می‌دهد زمان تعویض باتری خودرو و یا باتری به باتری کردن فراهم رسیده است عبارتند از:

۱_ خودروی شما همانند قبل به‌راحتی استارت نمی‌خورد.

۲_ باتری خودرو ورم کرده است.

۳_ نور چراغ‌ها بسیار ضعیف شده است.

۴_ چراغ باتری از پشت آمپر روشن شده است.

برای تعویض باتری خودرو چکار کنیم؟

اولین قدم، شناسایی مراکز معتبر در این زمینه است.علت اینکه اکیداً توصیه می‌کنیم به‌سراغ مراکز معتبر بروید این است که:

۱_ از کیفیت کار اطمینان داشته باشید. ممکن است باتری اصلاً خراب نباشد و با یکبار باتری به باتری بتوانید آن را به‌کار بیندازید.

۲_ از طرف دیگر مراکز معتبر هزینه‌های قانونی از شما دریافت می‌کنند.

۳_ اگر نیاز به‌تعویض باتری باشد بهترین برند را برای شما استفاده خواهند کرد.

منبع خبر: پرشین خودرو

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا