پیشنهاد سردبیرمطالب ویژه

جریمه طرح ترافیک چیست و چگونه پرداخت می شود؟

با روی کار آمدن طرح ترافیک تهران، جریمه طرح ترافیک نیز روی کار آمده است. هدف از راه‌اندازی طرح ترافیک بهبود و کنترل وضعیت ترافیک خیابان‌های تهران است و طبیعتا در صورت عدم رعایت قوانین مرتبط با آن خودرو شامل جریمه طرح ترافیک می‌شود.

طرح ترافیک برای تشویق مردم به استفاده از اتومبیل و سایر وسایل‌ نقلیه‌ی عمومی و به منظور جلوگیری از افزایش آلودگی هوا پیشنهاد و اجرا می‌گردد.

جریمه طرح ترافیک چیست؟

جریمه طرح ترافیک در صورتی رخ می‌دهد که شما حساب کاربری خود را شارژ نکرده باشید. هنگامی که شما وارد محدوده‌‌‌ی طرح ترافیک می‌شوید، مبلغی به عنوان جریمه برای خودرو شما ثبت می‌شود. اگر مبلغ مورد نظر در حساب کاربری شما موجود نباشد، مشول بدهی طرح ترافیک خواهید شد. در نظر داشته باشید که عواملی همچون معاینه فنی و ساعت ورود و خروج شما از محدوده‌ی طرح ترافیک در تعیین مبلغ جریمه طرح ترافیک موثر است.

استعلام طرح ترافیک

استعلام جریمه طرح ترافیک

در‌ صورتی که خودرو شما از محدوده‌ی طرح ترافیک رد شود، جریمه به‌ صورت بدهی در حساب شما لحاظ می‌گردد. اگر کیف پول سامانه شما شارژ داشته باشد، جریمه بلافاصله پرداخت می‌شود و در غیر این صورت، مبلغ بدهی در حساب شما باقی خواهد ماند.

همچنین، اگر میزان تردد از محدوده‌ی طرح، کمتر از رزروی باشد که انجام داده‌اید، مبلغ آن به حساب شما برمی‌گردد. توجه داشته باشید که تردد بدون رزرو، مبلغ جریمه‌ی حدودا ۱۱۰ هزار تومان برای شما به بار می‌آورد.

استعلام جریمه‌ی طرح ترافیک از طریق سامانه ایرانی کار قابل پیگیری است. برای بررسی میزان جریمه از سرویس استعلام خلافی خودرو ایرانی کار استفاده کنید.

قابل ذکر است که لغو رزرو تا ساعت ۶ صبح همان روز برای شما امکان‌پذیر است. علاوه بر این، در قانون جدید طرح ترافیک، خروج رایگان از طرح فقط مخصوص ساکنان محدوده‌ی طرح ترافیک است.

پرداخت جریمه طرح ترافیک

محاسبه‌ی میزان جریمه طرح ترافیک و کنترل آلودگی ھوای تھران به موارد متعدی بستگی دارد. آسان‌ترین و ساده‌ترین راه برای محاسبه‌ی مبلغ عوارض طرح ترافیک و آلودگی ھوا، استعلام ھزینه با استفاده از سرویس‌های استعلام ایرانی کار است. شما این امکان را دارید که صرفا با وارد کردن شماره پلاک و شماره تلفن ھمراه ثبت‌شده، میزان بدھی را استعلام گرفته و در کوتاه‌ترین زمان پرداخت نمایید.

خرید طرح ترافیک روزانه

عبور و مرور در محدوده‌ی طرح ترافیک نیازمند مجوز است و رزرو آن به‌ صورت روزانه از ۲۴ ساعت قبل ممکن است. در سرویس طرح ترافیک ایرانی کار با ثبت پلاک و مشخصات خودرو خود این امکان را دارید که وارد بخش رزرو طرح ترافیک شوید و با پرداخت هزینه، مجوز خود را ثبت کنید.

قیمت بسته‌های طرح ترافیک در سال ۱۴۰۱ به صورت زیر قابل ملاحظه است:

نوع بسته (معاینه فنی عادی) قیمت (تومان)
۶ ماهه ۵ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان
۳ ماهه  ۳ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان
۱ ماهه یک میلیون و صد و ده هزار تومان
۱ روزه ۴۴ هزار تومان

جریمه طرح ترافیک کجا ثبت می شود؟

ثبت جریمه به وسیله‌ی دوربین‌های مخصوص انجام می‌گیرد و در سامانه‌های استعلام خلافی خودرو و جریمه طرح ترافیک قابل بررسی و ملاحظه است. شما با وارد کردن اطلاعات خودرو و مشخصات مورد نظر این امکان را دارید که جزئیات خلافی و جریمه را بررسی نمایید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا