اخبار خودرو

خودروسازان مجاز به واردات خودرو تجاری کارکرده شدند

شرایط و ضوابط واردات انواع ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری یا بهتر بگوییم واردات‌خودرو تجاری کارکرده برای تمام واردکنندگان انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و ون با عمر کمتر از ۵ سال به شرح زیر ابلاغ‌شد.

۱.تمام شرکت‌های واردکننده با سقف تعدادی در هر مرحله می‌توانند نسبت به واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و ون با عمر کمتر از ۵ سال مورد نیاز حمل و نقل عمومی و به‌ویژه ناوگان مورد نیاز جابجایی زائران اربعین‌حسینی اقدام کنند:

گروه الف: کارخانجات تولیدکننده داخلی: ۳۰۰ دستگاه در هر مرحله

گروه ب: شرکت‌های حمل و نقل دارای پروانه فعالیت مجاز و معتبر صادره توسط سازمان راهداری: ۲۵ دستگاه در هر مرحله

گروه ج: واردکنندگان دارای مجوز واردات‌خودرو از وزارت‌ صنعت، معدن و تجارت: ۲۵ دستگاه در هر مرحله

تبصره ۱: رانندگان خودمالک دارای کارت‌هوشمند و شرکت‌های حمل و نقل خودمالک نیز می‌توانند وفق شرایط مندرج در بندهای الف و ب تبصره ۳ قانون اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، نسبت به واردات انواع کشنده، کامیون و کامیونت اقدام کنند.

تبصره ۲: ارائه مجوز جدید واردات به هر واردکننده، منوط به انجام تمام تعهدات مربوطه در سقف مجوز صادره و اخذ کارت‌هوشمند ناوگان از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

۲.تعداد و ترکیب ناوگان وارداتی به شرح جدول زیر است:

۳.همچنین به منظور دریافت تاییدیه فنی، شرکت‌های واردکننده باید درخواست خود برای واردات ناوگان منضم به تصویر اساسنامه شرکت، کارت بازرگانی، مدارک هویتی صاحبان امضا را در سامانه rpf.rmto.ir بارگذاری و نسبت به ثبت‌نام در سامانه مورد اشاره با تعیین تعداد و نوع ناوگان درخواستی براساس بندهای ۱ و ۲ اقدام کنند.

۴.واردکننده برای بهره‌مندی از مزایای تبصره ماده۷ آیین‌نامه صدرالاشاره موضوع استفاده از معافیت تخفیف ۵۰ درصد سود بازرگانی ملزم به ارائه تعهدنامه محضری به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هستند.

منبع خبر: پرشین خودرو

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا