پیشنهاد سردبیرمطالب ویژه

ساده ترین راه برای استعلام خلافی خودرو چیست؟

خلافی خودرو، و استعلام و پرداخت آن، جزو دغدغه‌های مالک اتومبیل بشمار می‌رود. همچنین، در خرید و فروش خودرو لازم است که خلافی خودرو استعلام گرفته شود و پرداخت گردد. امروزه، با توجه به اینکه خیلی از امور را می‌توان به صورت غیر حضوری و  از طریق اینترنت انجام داد، مراکز مختلفی وجود دارد که خدمات خلافی خودرو ارائه می‌کند. این مراکز روش‌های مختلفی پیش روی شما قرار می‌دهند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن استعلام خلافی خودروی خود را دریافت کنید.

انواع استعلام خلافی خودرو 

خلافی خودرو در اصطلاح به تمام خلاف‌هایی گفته می‌شود که راننده با خودرو انجام داده است. هر خودرو دارای پرونده‌ای است که جرائم و خلاف‌ها در آن ثبت می‌گردد. پرونده‌ها توسط پلیس راهور ناجا تهیه و تنظیم می‌شود.

استعلام خلافی خودرو به راننده نشان می‌دهد که چه مبلغی برای خلاف‌ در رانندگی توسط پلیس جریمه شده است. راننده باید به موقع از میزان خلافی اطلاع داشته باشد که بتواند به‌موقع اقدامات لازم جهت پرداخت آن انجام دهد. در صورتی که راننده یا مالک خودرو به‌ موقع این جرائم و خلافی‌ها را تسویه نکند، ممکن است دچار مشکلاتی از جمله توقیف خودرو و روانه‌‌ی آن به پارکینگ راهنمایی و رانندگی شود.

خلافی خودرو را می‌توان به صورت گرفتن جزئیات خلافی و یا مجموع خلافی انجام داد. در ادامه این دو نوع استعلام خلافی خودرو توضیح داده می‌شود.

۱- مجموع خلافی 

محموع خلافی، که به عبارتی تجمیع خلافی نیز خوانده می‌شود، این امکان را به شما می‌دهد مبلغ خلافی خودرو را به صورت یکجا مشاهده نمایید. برای استفاده از این سرویس کافی است اطلاعاتی از جمله شماره پلاک، تلفن همراه مالک و کد ملی مالک خودرو را داشته باشید.

۲- جزئیات خلافی

در صورتی که نیاز به جزئیات بیشتری در خلافی داشته باشید، گزینه‌ی استعلام جزئیات خلافی خودرو را انتخاب کنید که از محل و تاریخ وقوع خلافی مطلع شوید و سپس نسبت به پرداخت هر کدام از خلافی‌ها اقدام کنید. برای استفاده از این سرویس نیز می‌بایست شماره پلاک، کد ملی و تلفن همراه مالک خودرو داشته باشید.

نحوه دریافت خلافی خودرو

در گذشته، برای استعلام  خلافی خودرو، دریافت قبض جریمه و پرداخت خلافی خودرو می‌بایست به صورت حضوری اقدام کرد. مالکین یا راننده‌ها به  راهنمایی و رانندگی و مراکز مربوطه مراجعه می‌کردند و به صورت حضوری این مراحل را به انجام می‌رساندند.

امروزه، روش‌های مختلفی برای بررسی و اطلاع از جرائم راهنمایی رانندگی و خلافی خودرو وجود دارد:

  • پرداخت خلافی با مراجعه حضوری به پلیس ۱۰+
  • پرداخت خلافی با مراجعه به سایت راهور ۱۲۰
  • پرداخت خلافی با کدهای USSD
  • پرداخت خلافی از راه تلفن ثابت
  • پرداخت خلافی از راه پیامک
  • پرداخت خلافی از راه اپلیکیشن‌ها

آیا تقسیط خلافی خودرو امکان‌پذیر است؟

پس از بررسی و استعلام خلافی خودرو برای پرداخت آن اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که امکان تقسیط خلافی خودرو  نیز وجود دارد. یعنی شما این امکاهن را دارید که مبلغ خلافی را به صورت قسطی پرداخت کنید.

برای استفاده از این امکان، به سایت راهور یا راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید و گزینه‌ی تقسیط خلافی خودرو را انتخاب کنید. قابل توجه است که طرح تقسیط برای راننده‌های تمام وسایل نقلیه قابل استفاده است. در واقع تفاوتی ندارد که راننده موتور، ماشین معمولی یا اتوبوس و… باشید، به هر صورت شما می‌توانید از این امکان برای قسط‌ بندی مبلغ خلافی اسفاده کنید.

امکان تقسیط مبلغ خلافی خودرو به این منظور ایجاتد شده که راننده‌ها و مالکین خودرو بتوانند مبالغ بالای خلافی را راحت‌تر پرداخت کنند. در واقع، این طرح مخصوص افرادی است که دچار توقیف خودرو شده‌اند یا اینکه خودرو آنها در آستانه توقیف‌ شدن باشد.

پرداخت قبض خلافی با ایرانی کار

ما در ایرانی کار این امکان را فراهم کرده‌ایم که مخاطبین عزیز از طریق بخش استعلام وب‌سایت اقدام به پرداخت قبض خلافی کنند. برای استعلام و پرداخت، شما می‌توانید بین مجموع خلافی یا جزئیات خلافی گزینه‌ی مناسب خود را انتخاب نموده و اقدام به پرداخت کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا