اخبار خودرو

سهم ۱۴ درصدی سی ان جی در سبد سوخت خودرو‌های سبک

محسن جوهری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور گفت: مصرف سی‌ان‌جی در کشور طی سال گذشته میانگین روزانه مصرف ۲۴ میلیون مترمکعب گزارش شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور گفت: حدوداً سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودرو‌های سواری سبک ۲۱ درصد بوده. متاسفانه علارغم مصرف بنزین در کشور ما انتظار داشتیم مصرف سی ان جی افزایش یابد، اما این اتفاق نیوفتاده‌است.

او گفت: درحال حاضر ما ۱۷ درصد کاهش مصرف سی‌ان‌جی را در کشور داشته‌ایم و سهم سی‌ان‌جی هم در سبد سوخت خودرو‌های سبک از ۲۱ درصد به ۱۴ درصد کاهش پیدا کرده‌است و این واقعا برای ما مطلوب نیست.

جوهری گفت: ما در شرایطی هستیم که با ناترازی مصرف سوخت روبرو هستیم و تقریبا ۵۰ درصد ظرفیت عرضی جایگاه‌های سی‌ان‌جی کشور خالی است. بنابراین باتوجه به اینکه باید از سبد سی‌ان‌جی استفاده می‌کردیم برای جبران ناترازی سوخت بنزین متاسفانه به دلیل کمبود تقاضا این اتفاق نیوفتاده‌است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور گفت: علت کمبود تقاضا سی‌ان‌جی، کم‌کاری خودروسازان در رابطه با تولید خودرو دوگانه‌سوز در کشور بوده‌است.

او گفت: همچنین مصوباتی هم که برای تبدیل خودرو‌های بنزینی به دوگانه‌سوز اعلام شده‌بود، به دلیل مشکلات موثر نبوده و واردات خودرو‌های دوگانه‌سوز خارجی ممنوع بوده‌است.

جوهری گفت: امسال هم انتطار داشتیم که با آزاد شدن خودرو‌های خارجی برای خودرو‌های دوگانه‌سوز شرایطی ویژه‌ای در نظر گرفته‌شود که این اتفاق نیوفتاد و اگر واردات خودرو‌های دوگانه‌سوز خارجی با تعرفه صفر گمرک انجام شود می‌تواند در کوتاه‌ مدت تاثیر بسیار زیادی در جایگزینی سی‌ان‌جی و بنزین داشته‌باشد.

منبع خبر: خبربان

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا