اخبار خودرو

عرضه خودروهای گران در سامانه یکپارچه

در حالی سامانه یکپارچه با عرضه ۹ خودروی گران‌‌قیمت از دو مونتاژکار باز و بلافاصله اعلام شد خودروها ۳ماهه تحویل داده می‌شوند که اغلب مردم توان خرید آن را نداشتند. همچنین همین خودروها در نمایندگی‌های مونتاژکاران با دو مدل تحویل فوری و تحویل سه‌ماهه در حال عرضه است و به نظر می‌رسد وزارت صمت فقط دنبال رفع‌تکلیف در سامانه بود. براساس اطلاعیه چهارم سامانه یکپارچه عرضه خودرو، با توجه به عدم‌تمایل بخشی از متقاضیان به تکمیل وجه با وجود فراخوان‌های صادره توسط خودروسازان و ظرفیت‌های خالی موجود برخی شرکت‌های خودروساز، در راستای اجرای تصمیمات کارگروه خودروی شورای رقابت و با هدف تسهیل شرایط برای متقاضیانی که در سامانه ثبت‌نام کرده و دارای پروفایل کاربری بودند، ظرفیت‌های خالی خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه عرضه شد.

بر اساس اطلاعیه سامانه یکپارچه، در این مرحله با توجه به اعلام شرکت‌های کرمان‌موتور و مدیران‌خودرو مبنی بر امکان فروش فوق‌العاده محصولات خود، این محصولات حداکثر ۳ماهه به مشتریان تحویل داده می‌شوند. طبق برنامه وزارت صمت، سامانه یکپارچه عرضه خودرو از ساعت ۲۰ روز دوشنبه ۶ شهریور‌ماه برای ۳درصد از متقاضیان جامانده از مرحله دوم که خودرویی به آنها تخصیص پیدا نکرده ‌بود، به مدت ۳ روز تا پنجشنبه ۹ شهریورماه باز شد و در این مدت متقاضیان مهلت داشتند نسبت به ثبت‌نام و انتخاب خودرو اقدام کنند.

بر اساس اطلاعیه شماره چهار نیز برای همه متقاضیان محصولات شرکت‌های مدیران‌خودرو و کرمان‌موتور که موعد زمانی تحویل آنها پیش از این در فصول آتی یا سال ۱۴۰۳ تعیین شده، امکان جابه‌جایی خودرو از محصولات همان شرکت و سپس تکمیل وجه‌ فراهم شد. نکته قابل تامل اینکه در حالی که قرار بود در بازگشایی شهریورماهِ سامانه یکپارچه «‌محصولات جدید» و «ظرفیت جذب‌نشده خودروساز» عرضه شود، این وعده محقق نشد و سامانه با عرضه دو مونتاژکار و معرفی چندین مدل خودروی میلیاردی باز شد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد

نمایش بیشتر

۲ دیدگاه

  1. میخواستم ببینم سامانه یکپارچه که قرار بود در شهریور برای ثبت نام طرح عادی و فرسوده باز شود باز میشود یا خیر؟

    1. سلام وقت بخیر. لطفا با پشتیبانی سایت سامانه یکپارچه تماس بگیرید و منتظر اعلام خبرها باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا