اخبار خودروگروه های خودروسازی

معرفی محصولات جدید سایپا دیزل

سایپادیزل به تازگی ۷ محصول را در معرض دید عموم قرار داد که جملگی از محصولات جدید این خودروساز تجاری بودند. کامیون کشنده آرتا KX520، کامیون کشنده KL465، کامیون کمپرسی KC465، کامیون باری KR285، کامیونت فوتون ۵/۸ تن خوابدار، کامیونت فوتون ۶ تن بدون خواب و اتوبوس برقی محصولات نمایش داده‌شده در این نمایشگاه را تشکیل می‌دادند.
در ذیل نگاهی داریم به محصولاتی که این خودروساز تجاری کشور به نمایش گذاشت.

نسل جدید کشنده KX520

یکی از قوی‌ترین کشنده‌های صفرکیلومتر بازار متعلق به سایپادیزل است. کشنده KX 520 یکی از جدیدترین محصولات سایپادیزل است که نسل‌های قبلی این محصول همچنان در جاده‌های کشور درحال فعالیت هستند.
سایپادیزل با ارائه محصول KX رقیبی سرسخت را برای سایر کشنده‌ها ایجاد کرده‌است چرا که زنجیره خدمات پس از فروش و همچنین مزیت‌ها و توان این کشنده سبب‌شده تا نظر بسیاری از رانندگان و مالکان کشنده به این کشنده خوش قد و قامت جلب شود.
کشنده KX 520 دارای یک موتور شیش سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر است، این موتور از برند کامینز CUMMINS است که می‌تواند ۵۲۰ اسب بخار را به همراه ۲۴۶۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. استاندار آلایندگی این موتور یورو ۵ EEV است که توانسته سطح بالایی از استاندارد آلایندگی را کسب کند. گیربکس این کشنده پرقدرت از برند ZF است. این گیربکس اتوماتیک ۱۲ دنده رو به جلو ۲ دنده رو به عقب دارد و همچنین از سری تراکسون است که خود یکی از کارآمدترین گیربکس‌های موجود در میان خودروهای کاروتجاری است.
نسل جدید کشنده‌های سایپادیزل دارای کابین به‌روز است که اتاق بلند محسوب می‌شود و دارای دو تخت‌خواب برای استراحت راننده و کمک‌راننده است. به‌صورت پایه کشنده KX دارای کولر درجا، بخار درجا و یخچال داخل کابین است که برای طی‌کردن مسافت‌های طولانی مزیتی کاملا کاربردی است.

کامیونت ۶ تن و ۸.۵ تن فوتون M4

محصول فوتونM4 که نسل جدید کامیونت‌های سایپادیزل محسوب می‌شوند در نسخه‌های ۶ و ۸.۵ تن درحال تولید هستند، باید اشاره کرد نشان فوتون در سگمنت کامیونت از سالیان گذشته هم در خط تولید سایپادیزل، جان گرفته و سپس روانه بازار شد تا امروز شاهد نسل جدیدی از این محصول باشیم.
مهندسی محصول سایپادیزل درخصوص کامیونت فوتون m4 به‌منظور پاسخ دادن به نیاز بازار دو محصول را با ظرفیت‌های مختلف و همچنین برخی تفاوت‌ها در نظر گرفته‌است.
محصول ۶ تن M4 بصورت خوابدار و بدون خواب عرضه می‌شود. در نسخه ۶ تن فوتون M4 که اغلب در زمینه پخش موادغذایی و همچنین حمل بار سبک در سطح شهر فعالیت می‌کند، میزان طول شاسی مهم است.
فوتون M4 به یک موتور چهار سیلندر خطی توربو دیزل از نشان معروف کامنز ( کامینز ) CUMMINS مجهز شده‌است. این موتور قادر به تولید ۱۵۵ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است، نیرو تولیدشده از طریق یک گیربکس ۷ (۶دنده رو به جلو+۱ دنده رو به عقب) سرعته از برند مشهور ZF به محور دیفرانسیل این خودرو منتقل می‌شود. درخصوص اصالت موتور و گیربکس کامیونت فوتون نیاز به شرح نکته‌ای خاص نیست چرا که از نشان‌هایی مطرح در دنیا در این محصول استفاده شده‌است و خود نشان از برتری این محصول نسبت به رقبا دربازار است. از دیگر مزیت‌های فنی این کامیونت می‌توان به سیستم‌های بادی که محور جلو دیسکی و محور عقب کاسه‌ای است اشاره‌کرد.

کامیون باری KR 285 4*2

سایپادیزل در سبد محصول خود یک گزینه جذاب از کامیون‌های تک‌محور با ظرفیت بار ۱۸ تن را قرار داده‌است. KR 285 نام کامیون جدید سایپادیزل است، این کامیون زبان طراحی جدید دانگ‌فنگ قرار است عرضه شود و حس خشن و پرابهت را به بینده القا می‌کند.
برند دانگ‌فنگ در حوزه خودرو‌های کارو تجاری با شریک تجاری قدیمی خود سایپادیزل همکاری داشته‌است و حال محصول جدید خود را از طریق این نشان روانه بازار خواهدکرد. عرضه این محصول به بازار می‌تواند جایگزین مناسبی برای پیرمردهای فرسوده‌ای که شاید فقط رنگ ولعاب آنها تغییر کرده و همچنان درحال تردد در سطح جاده‌های کشور هستند باشد.
دانگ‌فنگ KR 285 با مجهز بودن به کابین راحت و بروز آسایش را برای راننده فراهم آورده و دیگر خبری از سر و صدا و همچنین انعکاس گرما یا سرما محیط خارج از کابین به داخل را نیستیم.
کامیون KR 285 مجهز به یک موتور شیش سیلندر خطی دارای توربوشارژر از برند کامینز CUMMINS است. برند کامینز در خودروهای کارو تجاری کاملا امتحان خود را پس داده‌است. توان موتور ۶.۷ لیتری کامنز بر روی این کامیون ۲۸۵ اسب بخار و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور است. توان تولید شده از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته دستی (۸ دنده رو به جلو، ۲ دنده رو به عقب) به تک‌محور این کامیون ۱۸ تن منتقل می‌شود.
طول شاسی این کامیون از پشت کابین تا انتهای تیرک شاسی ۶۵۰۰ میلی‌متر است که با وجود فضای استراحت برای راننده فضایی مناسب برای حمل بار ایجاده کرده‌است.

کامیون کمپرسی ۴*۶ KC 465

محصولات سایپادیزل هر کاربری را پوشش می‌دهد، کاربری کمپرسی یکی از ارکان اصلی پروژه‌های عمرانی ویا فعال در معادن است. دانگ‌فنگ KC 465 دومحور یک کامیون مقاوم برای کاربری‌های سنگین است.
کامیون‌های کمپرسی همیشه یک سروگردن از سایر کامیون‌ها قوی‌تر ساخته می‌شوند چرا که کمرشان در زیر بارهای سنگین که بر دوش می‌کشند خم نشود. KC 465 یک گزینه کاملا قابل اطمینان است برای اینکه به‌راحتی تا ظرفیت ۲۶ تن بار را حمل کند.
شاسی این کامیون دومحور از پشت کابین تا انتهای تیرک شاسی ۵۱۵۱ میلی‌متر است که با در نظر گرفتن فضای استراحت برای راننده (جاخوابدار) فضایی مناسب برای بار در نظرگرفته شده‌است.
کامیون کمپرسی دانگ‌فنگ KC 465 دارای یک موتور شیش سیلندر خطی۱۰.۸ لیتری به‌همراه توربو دیزل است که قادر به تولید ۴۶۵ اسب بخار و ۲۲۴۰ نیوتن متر گشتاور است. توان تولیدشده از طریق یک گیربکس ۱۸ سرعته دستی( ۱۶ دنده رو به جلو+۲ دنده عقب) به دو دیفرانسل این کامیون منتقل می‌شود.

کشنده KL465

سابقه فعالیت سایپادیزل در اصل به ساخت کشنده و عرضه آن به بازار بر می گردد و می‌توان گفت در این زمینه متخصص است.
کشنده KL که از آن به‌عنوان کشنده اقتصادی سایپادیزل یاد می‌شود، دارای یک کابین سقف بلند با فضای استراحت برای راننده و کمک‌راننده (دو تخت‌خواب) است. این کشنده با ظرفیت بار ۴۵ تن یک گزینه مناسب و مقرون به‌صرفه نسبت به سایر محصولات هم‌رده خود است.
کشنده KL دارای یک موتور شیش سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر با حجم ۱۰.۸ لیتر می‌تواند ۴۶۵ اسب‌بخار و ۲۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. توان تولیدشده از طریق یک گیربکس ۱۸ سرعته دستی (۱۴ دنده رو به جلو+۴ دنده رو به عقب) به محور دیفرانسل این کشنده منتقل می‌شود.

اتوبوس تمام برقی شهری سایپادیزل

محصول نوآورانه سایپادیزل را می‌توان اتوبوس تمام‌برقی این شرکت دانست.
یکی از چالش‌های اصلی این روزهای مدیریت شهری کاهش مصرف‌سوخت و همچنین داشتن هوای‌پاک برای شهروندان است. اتوبوس برقی که یک وسیله نقیله حمل و نقل عمومی جمعی است می‌تواند راهکاری هوشمندانه برای کاهش هر دو پارامتر بیان شده‌باشد.
حداکثر ظرفیت سرنشینان این اتوبوس ۸۶ نفر است که با ۳۴ صندلی قادر است تا ۴۹ مسافر ایستاده با ویلچر و همچنین فضای مخصوص مادر و فرزند را در سطح کلان شهرهای شلوغ جابجا کند.
در داخل کابین این اتوبوس به‌روز سیستم اینترنت WIFI هم برای مسافران در نظر گرفته‌شده تا طی سفر بتوانند از این امکان استفاده کنند. یکی دیگر از خصوصیت‌های این اتوبوس داشتن رمپ مخصوص معلولین است تا بتوانند به‌احتی سوار و پیاده شوند.
این اتوبوس با هربار شارژ بین ۲ الی ۴ ساعت، قادر است ۲۵۰ کیلومتر مسیر را پیمایش کند. ظرفیت باتری‌های این اتوبوس پاک ۳۲۲ کیلووات ساعت است. باتری‌های استفاده‌شده در این خودرو از نوع لیتیومی است که نسل جدید باتری‌ها محسوب می‌شود.

منبع خبر: سایپادیزل

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا