اخبار خودرو

واردات خودروهای کارکرده از تایید سازمان استاندارد و محیط زیست معاف شد

طی نامه‌ای که از دفتر برنامه‌ریزی مقررات واردات و صادرات وزارت‌صمت به دفتر فناوری داده و امنیت فضای مجازی نوشته شده، ضوابط اجرایی جدیدی برای قانون بودجه اعلام شده است.

در آیین‌نامه اجرایی بند ص تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ آمده است، خودروهای وارداتی براساس این بند می‌توانند به‌صورت نو و کارکرده (کمتر از ۵ سال) ثبت سفارش شوند و برای سفارش‌گذاری کارکرده‌ها نیاز به دریافت تاییدیه سازمان ملی استاندارد، سازمان محیط زیست و کمیسیون ماده ۱ سازمان توسعه تجارت نیز وجود ندارد این درحالی است که خودروهای نو مکلف به دریافت تمامی این تاییدیه‌ها خواهند بود.

علاوه براین، بررسی و صدور مجوزهای فنی در حوزه خودرو‌های درون شهری به شهرداری و در خودروهای برون شهری به سازمان راهداری ارجاع داده خواهد شد.

تا اطلاع ثانوی محل تامین ارز برای واردات خودرو به‌عهده خود واردکننده گذاشته شده‌است که یا از ارز صادراتی خود و یا از ارز صادراتی دیگران باید برای ثبت سفارش استفاده کند.

برای کد تعرفه‌های مشمول دو فیلد جدید دارای قبض انبار قبل و بعد از ۱۴۰۲ قرار داده شده که قبل از ۱۴۰۲ از بررسی سقف رتبه بندی معاف هستند ولی ۱۴۰۲ و بعد از آن مشمول بررسی سقف رتبه بندی خواهند بود.

شایان ذکر است امکان ثبت‌سفارش با دو فیلد قبل و بعد از ۱۴۰۲ در یک پرونده وجود ندارد و بررسی تاریخ قبوض به گمرک ایران سپرده شده است.

منبع خبر: عصر خودرو

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا