اخبار خودروگروه های خودروسازی

چانگان هانتر پلاس پلاگین هیبریدی در چین

پیکاپ چانگان هانتر از جمله محصولات شاخص خودروسازی چین در بخش خودروهای تجاری است. این خودرو در روسیه و آمریکای جنوبی هواداران بسیاری دارد. به تازگی شرکت چانگان نسخه جدیدی از هانتر را روانه بازار کرده است که در واقع نسخه بهینه شده چانگان هانتر پلاس محسوب می‌شود. وجه تمایز این نسخه از چانگان هانتر پلاس، قوای فنی هیبریدی آن است.

نسخه جدید چانگان هانتر پلاس از چراغ‌های عمودی بهره می‌برد که تا حدودی جدید تلقی می‌شوند. جلوپنجره بدون قاب که امضای جدید طراحی خودروهای چانگان است، در نسخه جدید هانتر پلاس نیز مشاهده می‌شود. همچنین سپر خودرو طراحی آفرودی دارد تا برای عبور از مسیرهای سخت مانع خودرو نباشد. فضای داخلی این خودرو تغییرات چندانی را تجربه نکرده است و همچنان راننده به طیف کاملی از ابزارهای مدرن دسترسی خواهد داشت. همانند دیگر پیکاپ‌های چینی نظیر کینگ لینگ تاگا، چانگان هانتر پلاس نیز در قالب دو نسخه استاندارد و لانگ به بازار عرضه می‌شود.

نیروی چانگان هانتر پلاس هیبریدی توسط پیشرانه پلاگین هیبریدی تامین می‌شود. موتور دولیتری توربوشارژر چهارسیلندر با ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت، نقش ژنراتور را در این خودرو ایفا می‌کند. در بخش الکتریکی تفاوت‌هایی میان دو تیپ این خودرو وجود دارد. نسخه دیفرانسیل عقب چانگان هانتر پلاس یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۷۷ اسب بخار در اختیار دارد که روی محور عقب این خودرو قرار گرفته است. در نسخه دو دیفرانسیل، یک موتور برقی ۹۵ اسب‌بخاری نیز روی دیفرانسیل جلو خودرو قرار گرفته است که مجموع راندمان این خودرو را به ۲۷۲ اسب‌بخار می‌رساند.

شتاب صفر تا صد چانگان هانتر پلاس هیبریدی ۷.۹ ثانیه اعلام شده است. پکیج باتری با ظرفیت ۳۱.۱۸ کیلووات ساعت وظیفه تامین نیروی موتورهای برقی را برعهده دارد. این پیکاپ در حالت تمام برقی می‌تواند حداکثر ۱۸۰ کیلومتر را با تکیه بر انرژی این باتری طی کند. برد کلی خودرو نیز ۱۰۳۱ کیلومتر است. هم‌اکنون قیمت چانگان هانتر پلاس در چین از ۱۳۹۹۰۰ تا ۲۱۶۹۰۰ یوان (۹۸۰ میلیون الی ۱.۵ میلیارد تومان) متغیر است.

منبع خبر: خودروبانک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا