اخبار خودرو

چرا تصمیم به واردات خودرو گرفته شد؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با خودروهای وارداتی سعی می‌کنیم اهداف کمی در حوزه خودرویی را دنبال کنیم گفت: باید پارامتر کیفیت و قیمت خودرو را با یکدیگر ببینیم.

عباس علی‌آبادی با اشاره برنامه خود درخصوص ارتقا کیفیت خودرو، اظهار داشت: کیفیت پارامتری نیست که فقط به خودرو اختصاص داده شود، کیفیت همزمان با کمیت عواملی هستند که رشد و تولید را شکل می‌دهند‌.

وی افزود: بنده کیفیت خودرو را به‌عنوان مثال بیان کردم چراکه خودرو صنعتی است که با آن مرتب کار می‌کنند و این صنعت باید نیاز مردم را تامین کند، در گذشته اسب مرکب بود و امروز خودرو مرکب است و باید مرکب؛ مرکب خوبی باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: به خودروسازانگفته شده که کیفیت حداقل انتظار مردم است و این مطالبه را از خودروسازان می‌خواهیم اما باید به آنها فرصت دهیم. ضمن اینکه پارامتر کیفیت پارامتر موثر است اما پارامتری نیست که به تنهایی موثر باشد.

علی‌آبادی بیان کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که پارامتر کیفیت و قیمت را درکنار هم داشه باشیم و در آن با دنیا رقابت‌پذیر باشیم و آنچیزی که از خودروسازان خواسته شده رقابت‌پذیر بودن است.

وی در خصوص خودروهای برقی گفت: خودروهای برقی خودروهای روز هستند و دیگر خودروهای آینده نیستند، امروز لازم است به این تحول تن دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: انقلاب صنعتی دوم که بیش از حدود ۲۰۰ سال پیش اتفاق افتاد در واقع اتفاق برقی‌سازی بوده ‌و نخستین خودروهایی که در آن دوره وارد بازار شدند خودروهای برقی بودند و مردم از آن استقبال کردند اما به‌علت اینکه فناوری کمک لازم را برای ذخیره‌سازی انرژی نداشت کنار گذاشته شد. ولی امروز فناوری به مدد انسان آمده و این امکان فراهم شده است.

علی‌آبادی عنوان کرد: برای عبور از مشکل بنزین، مشکل آلودگی شهرها و گازوئیل لاجرم باید از این رویکرد بین‌المللی و برقی‌سازی خودروها استقبال کنیم و به این سمت حرکت کنیم که خودروسازان خود را برای حرکت در این مسیر آماده می‌کنند و به آنها تکلیف شده و ما از آنها حمایت می‌کنیم تا به این سمت بروند.

وی خاطرنشان کرد: امسال هم با خودروهای وارداتی سعی می‌کنیم اهداف کمی برنامه را ان‌شاالله محقق سازیم.

منبع خبر: عصر خودرو

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا