پیشنهاد سردبیرآموزش

افزایش سرمایه بیمه بدنه افزایش قیمت خودرو چیست؟

مورد بعدی که باید نسبت به افزایش سرمایه بیمه بدنه اتوموبیل خود اقدام نمایید، زمانی است که قیمت و ارزش کلی ماشین شما با افزایش مواجه می‌شود. چرا که شما در هنگام مراجعه به شرکت بیمه، بر اساس ارزش آن زمان نسبت به خریداری بیمه بدنه برای خودرو خود اقدام کرده‌اید. برای مثال، فرض کنید در هنگام مراجعه به شرکت بیمه، ارزش خودرو پراید شما برابر با ۴۰ میلیون تومان بوده است. سقف تعهدات بیمه برای ماشین شما هم بر این اساس در نظر گرفته شده است. حال در طول سه تا چهار ماه می‌بینید ارزش خودرو شما طی چند مرحله صعود به ۱۰۰ میلیون افزایش می‌یابد. با وجود این، هنوز هم سقف تعهدان بیمه برای ماشین شما ۴۰ میلیون تومان می‌باشد. در صورتی که خودرو شما سرقت شود، بیمه تنها ۴۰ میلیون به شما خسارت خواهد پرداخت. برای جلوگیری از این اتفاق،‌ باید با مراجعه مجدد به شرکت بیمه نسبت به افزایش سرمایه بیمه بدنه خود اقدام نمایید.

افزایش سرمایه بیمه بدنه

افزایش سرمایه بیمه بدنه چگونه انجام می‌گیرد؟

حال که از اهمیت افزایش سرمایه بیمه بدنه و موارد انجام این کار اطلاع پیدا کرده‌اید، می‌خواهیم نحوه انجام این کار را برای شما بیان کنیم. اگر چه نحوه انجام این کار در هر یک از موارد استفاده از بیمه و افزایش قیمت خودرو کمی متفاوت است، اما به طور کلی باید روند یکسانی را طی کنید. جهت این امر لازم است تمام مدارک بینه‌ای خود از جمله بیمه نامه، اطلاعات هویتی از جمله کارت ملی و شناسنامه و کارت خودرو خود را برداشته و به شرکت بیمه بدنه ماشین‌تان مراجعه نمایید. در صورتی که شما از بیمه بدنه اتوموبیل خود استفاده کرده باشید، باید متناسب با آن یک حق بیمه مشخص پرداخت نمایید تا مجددا سقف پوشش بیمه برای شما کامل شود. در صورتی هم که قیمت خودرو شما افزایش پیدا کرده باشد، باید متناسب با این افزایش حق بیمه خود را هم افزایش دهید تا سقف تعهد جدیدی به خودرو شما تعلق گیرد. در نتیجه افزایش سرمایه بیمه بدنه به این صورت انجام خواهد گرفت.

همین طور بخوانید: جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

سوالات متداول در مورد افزایش سرمایه بیمه بدنه

  • افزایش سرمایه بیمه بدنه چیست؟

در برخی مواقع و به دلایل گوناگون باید نسبت به افزایش حق بیمه خود اقدام نمایید تا تعهدات بیمه هم نسبت به خودرو شما افزایش یابد که به آن افزایش سرمایه بیمه بدنه گفته می‌شود.

  • در چه مواردی باید نسبت به افزایش سرمایه بیمه بدنه اقدام نمود؟

این مورد ممکن است در موارد گوناگونی انجام گیرد. اما مهم‌ترین مواقع برای انجام این کار زمان‌هایی است که از بیمه خودرو خود استفاده کرده باشید یا این که قیمت خودرو شما افزایش پیدا کند.

  • افزایش سرمایه بیمه بدنه به چه صورت انجام می‌گیرد؟

برای این کار باید به شرکت بیمه‌ای خود مراجعه نموده و از این شرکت درخواست افزایش تعهدات تا سقف مجاز را داشته باشید. متناسب با این افزایش در تعهدات، حق بیمه پرداختی توسط شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا