اخبار خودرو

مدیریت سایپا در مسیر استفاده صحیح از توانمندی ها قرار دارد

مدیریت سایپا در مسیر استفاده صحیح از توانمندی ها قرار دارد

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت و رئیس شانزدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری و نوآوری در خصوص برگزاری این کنفرانس علمی گفت: با رصد تحولات صنعت خودرو متوجه شدیم که گروه خودروسازی سایپا فعالیت خوبی در تحولات جدید دارد به همین دلیل از مدیرعامل سایپا دعوت شد تا مسیری را که در این گروه خودروساز دنبال شده در این کنفرانس بیان کند.

در حاشیه کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری، منوچهر منطقی در خصوص برگزاری این کنفرانس علمی گفت: یکی از کارهای مهم در برگزاری این کنفرانس، انتخاب صنایع مهم کشور و ایجاد مسیر جدید به منظور بهره گیری از مباحث فناورانه است.

او افزود: خودرو یکی از مهمترین صنایع کشور است که در آن تحولات نوینی در حال انجام است و در انجمن با رصد این تحولات متوجه شدیم که گروه خودروسازی سایپا فعالیت خوبی در تحولات جدید دارد و برای این موضوع برنامه ریزی کرده و برنامه هایی را در حوزه فناورانه در حال اجرا دارد و به همین دلیل از مدیرعامل سایپا دعوت شد تا مسیری را که در این گروه خودروساز دنبال شده در این کنفرانس بیان کند.

منطقی تاکید کرد: علاوه بر این متخصصانی که در این حوزه تسلط دارند و می توانند در ادامه مسیر به سایپا کمک کنند تا سریعتر و بهتر این مسیر را طی کند به این کنفرانس دعوت شده و خوشبختانه زمینه همکاری خوبی شکل گرفته است.

او با بیان اینکه گروه سایپا در دوره مدیریت جدید کارهای خوبی انجام داده، گفت: سایپا مجموعه ای است که توانمندی تولید یک میلیون خودرو را دارد و دارای مدرن ترین مرکز طراحی محصول در ایران و منطقه است، ولی به مرور زمان این موارد در سال های اخیر کم اهمیت شده بود چراکه تیراژ تولید کاهش یافته و توجه بر مرکز تحقیقات کمتر شده بود و می بایست توانمندی ها مجدد مورد بازبینی قرار می گرفت و برای آن برنامه ریزی می شد. خوشبختانه در حال حاضر مدیریت سایپا این مسیر را ترسیم کرده تا بتواند از دارایی موجود استفاده بهینه کند.

منطقی تصریح کرد: برای همه خودروسازان مسیر مشترکی ترسیم شده که بتوانند بر روی پلتفرم های مشترک کار کنند. ۵ پلتفرم داخلی مشخص شده که ۳ تا در سایپا وجود دارد و نشان دهنده این است که سایپا بضاعت خوبی در این زمینه دارد.

او افزود: بر اساس مسیر ترسیم شده خودروسازان باید از دارایی های خود به صورت مشترک با خودروسازان دیگر استفاده کنند و به اشتراک بگذارند که در این صورت در کشور تحولی ایجاد خواهد شد و امیدواریم که درسال آینده این اتفاق مهم انجام و هم افزایی بین خودروسازان بزرگ و کوچک ایجاد شود.

همچنین سید سروش قاضی نوری، رئیس انجمن مدیریت فناوری و نوآوری نیز در خصوص برگزاری این کنفرانس علمی گفت: در انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران سالیانه بر اساس تئوری و مفاهیم روز سعی می شود آخرین یافته های علمی در این کنفرانس عرضه شود و هم افزایی و هم گرایی بین بخش های مختلف صنعتی و دانش بنیانی ایجاد شود.

او افزود: محوری که امسال روی آن متمرکز شدیم شکل دادن به اکوسیستم های نوآوری در صنایع مختلف است که ذات این اکوسیستم ها و شکل دادن به آنها نیازمند تعامل و هم افزایی است و شکل گیری آن منوط به ارتباط تولید کننده ها، دانشگاه ها، مجموعه های دانش بنیان و بخش های رگولاتوری است که بتوانند درکنار هم قرار گیرند و یک هم تکاملی بین آنها ایجاد شود.

قاضی نوری با بیان اینکه تمرکز این کنفرانس بر صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو است، تصریح کرد: با توجه به تحولات خوبی که در کشور در حال انجام است و همچنین همراهی شرکت های دانش بنیان و نوآور امیدواریم این صنعت بتواند پتانسیل های بزرگی که دارد را عرضه کند و باعث افتخار شود و قطعا با شکل دادن به اکوسیستم های نوآوری، صنعت خودرو به آن جایگاه ارزشمند خواهد رسید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا