اخبار خودرو

رانت ۵۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیارد تومانی در فروش هر خودرو

رانت 500 هزار تا 1.5 میلیارد تومانی در فروش هر خودرو

نماینده مجلس با اشاره به وضعیت فعلی خودروسازی در کشور گفت: در طول چند سالی که مجلس بر عملکرد خودروسازان نظارت می‌کند این نکته برآیند شده که خودروسازان در حوزه قیمت به وعده خود عمل نکردند، استانداردها را رعایت نمی‌کنند و حتی مافیای خودرو اجازه مشتری مداری را به خودروسازان نمی‌دهد

علی بابایی نماینده مجلس اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی که مجلس به دنبال استیضاح وزیر صمت است همین مورد است که تناسبی میان قیمت خودرو با کیفیت آن وجود ندارد و خودروهایی که در حال حاضر با این قیمت به مصرفه‌کنندگان می‌رسد نشان دهنده رانت از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان در صنعت خودروسازی است

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حوزه خودروسازی اظهار کرد: شرایط در خودروسازی به نوعی است که رهبر انقلاب در دیدار با جوانان کارگری، ایشان فرمودند که دولت از سیاست‌های مشوقانه ضد واردات برای حمایت از تولید داخلی استفاده نکند. به همین دلیل از طریق اهرم‌های مختلف باید خودروسازان را مکلف کنیم که وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته وقتی با خودروسازان صحبت می‌کنیم انتقاد اصلی را نسبت به دولت دارند و می‌گویند دست ما در حوزه قیمت‌گذاری باز نیست. به عبارتی خودروسازان خواستار این هستند که تولید و فروش خودرو را به خودروساز واگذار کنند و سپس خودرو وارد کنند و توقعی نداریم که دولت از تولید ما حمایت کند.

وی خاطر نشان کرد: منظور خودروسازان از وجود مافیا در این صنعت متوجه بخش دولتی است که اگر مجلس و ارگان‌های نظارتی عزم خود را جزم کنند، می‌توان مافیای خودروسازی را از بین برد.

منبع خبر :سایت تحلیلی خبری عصر ایران

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا