اخبار خودرو

رونمایی از خودرو BMW i4

رونمایی از خودرو BMW i4 – همانطور که احتمالاً می دانید BMW در حال تولید یک خودروی کاملا برقی جدید است که یکی از رقبای اصلی تسلا مدل ۳ خواهد بود. از این رو Audi e-tron GT زمان رونمایی هنوز اعلام نکرده است. خودرو جدید بی‌ام‌و i4 نامیده می شود. این کانسپت که دیروز از آن پرده برداری شد، سال آینده به عنوان مدل ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد.

رونمایی از خودرو BMW i4

این خودرو با استفاده از باتری ۸۰ کیلووات ساعت می تواند بر اساس چرخه WLTP تا ۶۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید. طراحی ساختار این باتری برای ظرفیت شارژ حداکثر ۱۵۰ کیلو وات میباشد، سرپرست بخش طراحی گفته است : باتری این خودرو می تواند ظرف نیم ساعت در حدود ۸۰ درصد شارژ شود. همچنین با شارژ فقط شش دقیقه تقریباً ۱۰۰ کیلومتر را میتوانید  حرکت کنید.

بخشی جدایی ناپذیر از فناوری eDrive نسل پنجم BMW ، قدرت الکتریکی ۳۹۰ کیلووات یا ۵۲۳ اسب بخار نیرو آن میباشد. تقریباً برابر با موتور BMW V8 توربوشارژر برابر است و اجازه می دهد تا شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو تقریباً ظرف چهار ثانیه پُر شود. حداکثر سرعتی که برای این خودرو پیش بینی شده است بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.

خودرو مفهومی i4 شامل چندین عنصر طراحی داخلی و خارجی است که باعث هر چه بهتر شدن ظاهر زیبا این خودرو  میشود. از از این عناصر میتوان به طراحی جلو  هیولا شکل که پشت آن سنسورهای مختلف سوار شده است ظاهر خواهد شد.

رونمایی از خودرو BMW i4

در این رونمایی از خودرو BMW i4 به اندازه یک سری Gran Coupe 4 Series گنجایش دارد. همچنین دارای چراغهای جلو با طراحی خاص و چرخهای آینده نگرانه است. خطوط آبی رنگ در اطراف خودرو نشان دهنده کلاس BMW i است و بر ماهیت الکتریکی آن تأکید دارد.

از نظر رانندگی ، BMW قول داده است که خودرو i4 داینامیک رانندگی سری ۳ را حفظ کند. سیستم درایو تمام چرخ نیز بخشی از پکیج این خودرو میباشد.

در داخل کابین i4  صفحه نمایش لمسی مرکزی یک مانیتور منحنی منحصر به فرد به سمت راننده میباشد. در داخل کابین خودرو بیشتر کنترل ها از طریق این نمایشگر انجام میشود و فقط چند دکمه فیزیکی در داخل کابین باقی مانده است. عناصر داخلی طراحی شده به رنگ برنز طلایی تولید شده اند نظر هر بیننده ایی را به خودشان جلب میکنند، اما به محض نشستن در داخل کابین سقف پانورامای غول پیکر این خودرو مفهومی نظر شما را بیشتر جلب میکند.

رونمایی از خودرو BMW i4

BMW همچنین در مورد ترکیبی از پارچه و چرم طبیعی برای صندلی ها و سایر سطوح داخلی صحبت می کند که تا حدودی جای تعجب دارد. بسیاری از خودرو های مفهومی جدید EV ( تمام برقی ) ترجیح می دهند از چرم استفاده نکنند و از مواد سازگار با محیط زیست بیشتر استفاده کنند.

رونمایی از خودرو BMW i4

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا