رپرتاژ

مقایسه ی کامل از دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار: از طراحی و کابین تا فنی و آپشن ها

مقایسه دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار به عنوان دو سدان محبوب و پرطرفدار بازار ایران، به خریداران کمک می‌کند تا با بررسی مزایا و معایب هر کدام در زمینه‌های امکانات رفاهی، مشخصات فنی، طراحی داخلی و موارد دیگر، بر اساس شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید اقساطی خودرو و انتخاب بین دنا یا پژو ۲۰۶، می‌توانید با کارشناسان کیان خودرو تماس بگیرید.

مقایسه دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار

دنا به عنوان سومین خودرو ملی شرکت ایران خودرو پس از خانواده سمند و رانا، در سال ۱۳۹۳ رونمایی شد. این خودرو از همان ابتدا با حواشی، به خصوص در زمینه قیمت‌گذاری، روبرو بود؛ اما به مرور با اضافه شدن امکانات رفاهی بیشتر بر روی نسخه‌های بعدی، مورد توجه قرار گرفت.

پژو ۲۰۶ صندوقدار در سال ۱۳۸۵، در پاسخ به نیاز به نسخه سدان ۲۰۶، طراحی شد. این محصول توسط ایران خودرو با همکاری پژو فرانسه تولید شد و به دلیل صندوق جادار، به شدت مورد توجه مصرف‌کننده در آن زمان قرار گرفت.

در ادامه این متن قصد داریم به مقایسه بین دنا و پژو ۲۰۶ به شکل کامل‌تر بپردازیم تا در صورت تمایل به خرید اقساطی هر کدام از این دو خودرو، بتوانید با کارشناسان کیان خودرو ارتباط بگیرید.

مقایسه طراحی داخلی دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار

طراحی کابین یکی از مهم‌ترین عواملی است که در هنگام خرید مد نظر قرار می‌گیرد. در مقایسه طراحی داخلی دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار، درمی‌یابیم که خودرو دنا از طراحی مدرن و به‌روزتری برخوردار است و به امکاناتی مانند مانیتور لمسی، غربیلک چهار شاخه، صفحه کیلومتر خوشخوان مجهز است. این طراحی تا حدودی از نسل ششم هیوندا سوناتا الهام گرفته شده است. همچنین فضای کابین جادار و راحتی برای سرنشینان بزرگسال دارد.

متوجه می‌شویم که طراحی داخلی پژو ۲۰۶ صندوقدار در مقایسه با دنا قدیمی‌تر بوده و فضای کابین، به خصوص در ردیف عقب، برای سرنشینان بزرگسال کمی تنگ است. کیفیت متریال به کار رفته در داخل کابین در حد متوسط می‌باشد.

برای افرادی که طراحی داخلی جزء اولویت‌های اصلی است، دنا گزینه بهتری است. پس با شرکت در طرح فروش اقساطی دنا پلاس که در مجموعه کیان خودرو ارائه می‌گردد، می‌توان با خیال راحت آن را تهیه کرد.

مقایسه فنی دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار

در مقایسه فنی دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار، درمی‌یابیم که ۲۰۶ به دلیل هندلینگ بهتر و فرمان‌پذیری بیشتر، در رانندگی‌های اسپرت و پرپیچ و خم چابک‌تر از دنا است. برای افرادی که به دنبال خودروی قدرتمند با هندلینگ بهتر هستند، مجموعه کیان خودرو شرایط فروش اقساطی پژو ۲۰۶ صندوقدار را در نظر گرفته است،کافی است با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

برای درک بهتر مقایسه فنی دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار، در ادامه جدول کاملی از این مقایسه را قرار می‌دهیم:

مشخصه

دنا

پژو ۲۰۶ صندوقدار

نوع موتور

TU5JP4

TU5JP4

حجم موتور

۱۶۴۶ سی‌سی

۱۵۸۷ سی‌سی

حداکثر قدرت

۱۱۵ اسب بخار

۱۰۵ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۱۵۵ نیوتن‌متر

۱۴۸ نیوتن‌متر

شتاب صفر تا صد

۱۳ ثانیه

۱۲.۵ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

۷.۱ لیتر در صد کیلومتر

۶.۸ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۴

یورو ۴

گیربکس

دستی ۵ سرعته

دستی ۵ سرعته

سیستم تعلیق

جلو و عقب مستقل

جلو مک‌فرسون، عقب میل تعادل

ترمزها

دیسکی در جلو و عقب

دیسکی در جلو و عقب

فاصله بین دو محور

۲۷۱۲ میلی‌متر

۲۵۴۰ میلی‌متر

حجم صندوق عقب

۵۰۰ لیتر

۴۰۰ لیتر

مقایسه امکانات رفاهی دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار

امکانات رفاهی یکی از موارد بسیار مهمی است که در انتخاب خودرو تاثیرگذار می‌باشد. در مقایسه امکانات رفاهی دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار، با مواردی مواجه می‌شویم که حتی در نسخه‌های فول آپشن پژو ۲۰۶ صندوقدار هم وجود ندارد. به همین دلیل، استقبال از فروش اقساطی دنا در تمام نمایندگی‌های مجاز، از جمله کیان خودرو، بیشتر است.

مقایسه کابین داخلی دنا و پژو 206 صندوقدار

امکانات رفاهی دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار عبارتند از:

دنا:

  • سیستم مالتی‌مدیا مجهز به مانیتور لمسی

  • تنظیم برقی صندلی‌های جلو

  • سانروف

  • تهویه مطبوع اتوماتیک

  • آینه‌های جانبی تاشو برقی

  • شیشه‌های برقی جلو و عقب

  • دوربین دید عقب

  • سنسور پارک عقب

  • کروز کنترل

  • فرمان تلسکوپی

  • دی‌لایت

  • رینگ‌های آلومینیومی

پژو ۲۰۶ صندوقدار:

  • شیشه‌های برقی جلو و عقب

  • آینه‌های جانبی برقی

  • تهویه مطبوع دستی

  • دی‌لایت

  • رینگ‌های آلومینیومی

  • سیستم کمک‌فنر هیدرولیک

مقایسه ایمنی دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار

قضاوت قطعی در مورد ایمنی دو خودروی دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار دشوار است چرا که هیچ کدام تست‌های رسمی را پشت سر نگذاشته‌اند. با این حال، در مقایسه ایمنی دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار، درمی‌یابیم که هر دو خودرو مجهز به سیستم ترمز ABS و EBD و دارای ۲ عدد ایربگ برای راننده و سرنشین جلو هستند.

اما به طور کلی، دنا به امکاناتی مانند سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کنترل کشش TCS نیز مجهز است که در پژو ۲۰۶ صندوقدار یافت نمی‌شوند.

مقایسه مصرف سوخت دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار

یکی از اولویت‌های خریداران، به خصوص با گران شدن سوخت، بررسی مصرف سوخت ترکیبی خودرو است. به همین سبب، در ادامه به مقایسه مصرف سوخت دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار، دو خودروی محبوب بین ایرانیان، می‌پردازیم:

مصرف سوخت ترکیبی:

  • دنا: ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

  • پژو ۲۰۶ صندوقدار: ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

پژو ۲۰۶ صندوقدار به دلیل وزن کمتر و موتور ضعیف‌تر، مصرف سوخت کمتری هم نسبت به دنا دارد. پس اگر این موضوع اولویت شما است، به راحتی در طرح فروش اقساطی پژو ۲۰۶ صندوقدار شرکت کرده و خودروی مورد علاقه خود را تهیه کنید.

مقایسه دنا و پژو 206 صندوقدار در کنار هم

مقایسه تجربه رانندگی دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار

در صورت مقایسه تجربه رانندگی دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار، تصمیم‌گیری برای خرید و انتخاب نهایی آسان‌تر خواهد شد:

دنا به دلیل فضای داخلی بزرگ و سیستم تعلیق نرم‌تر، سواری بهتری دارد. اما پژو ۲۰۶ فضای کمتر و کوبش‌های سیستم تعلیق بیشتری دارد که در مسافرت‌های طولانی آزاردهنده است.

پژو ۲۰۶ صندوقدار در رانندگی‌های اسپرت و پرپیچ و خم چابک‌تر از دنا عمل می‌کند.

مقایسه قیمت دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار

در مقایسه قیمت دنا و پژو صندوقدار، درمی‌یابیم که این دو خودرو در یک بازه قیمتی مشابه قرار گرفته‌اند. اما پژو ۲۰۶ صندوقدار به دلیل قدمت بیشتر و محبوبیت برند پژو، بازار خرید و فروش داغ‌تری دارد.

همچنین دنا، به خصوص قطعات بدنه، گران‌تر از پژو صندوقدار بوده و سبب بازار دست دوم ضعیف‌تری دارد.

نتیجه‌گیری

پس از مقایسه دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار با یکدیگر، درمی‌یابیم که اگر به دنبال خودرویی با قیمت کمتر هستید، پژو ۲۰۶ گزینه مناسبی است. اما اگر نیازهای شما به فضای کابین بزرگ‌تر و امکانات رفاهی بیشتر است، دنا گزینه مناسب‌تری می‌باشد.

البته برای انتخاب و خرید قسطی خودرو، گزینه‌های بیشتری را باید مد نظر قرار بدهید که جهت کسب اطلاعات کامل‌تر می‌توانید با کارشناسان کیان خودرو ارتباط باشید.

سوالات متداول

دنا بهتر است یا ۲۰۶ صندوقدار؟

پاسخ به این سوال بسته به نیازهای شما متفاوت است، اگر سبک رانندگی اسپرت و پر هیجان دارید، ۲۰۶ گزینه بهتری است. اما اگر به دنبال خودرویی با فضای جادار و امکانات رفاهی کامل هستید، دنا انتخاب بهتری است.

کدام خودرو سواری نرم‌تر و راحت‌تری دارد؟

دنا به دلیل سیستم تعلیق نرم‌تر، سواری نرم‌تر و راحت‌تری نسبت به ۲۰۶ صندوقدار ارائه می‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا