اخبار خودرو

روزهای برتر سایپا برای سال ۱۴۰۳

گروه خودروسازی سایپا از سال گذشته مسیر جدیدی برای فعالیت‌های خود آغاز کرده است. اگر کارنامه کاری سال ۱۴۰۲ این مجموعه را بررسی کنیم، ‌می‌بینم که نارنجی‌پوشان جاده مخصوص برای اصلاح رویه گذشته و احیای دوباره برند سایپا، وارد حوزه زیرساخت شدند و با بازنگری امور گذشته،‌ سایپا را در ریل درست قرار دادند. از این رو سایپا، ‌روزهای روشنی برای سال ۱۴۰۳ خواهد داشت و شاید بتوان گفت امسال،‌ سال تحول و پوست اندازی است.

یکی از مهم ترین اقداماتی که در سایپا صورت گرفته،‌ تعریف ۲۵۰ پروژه بهبود کیفیت با هدف رفع ایرادات است. شهید ابراهیم رئیسی در اولین سال فعالیت دولت سیزدهم (سال ۱۴۰۰) از خودروسازان خواست که برای ارتقای کیفیت محصولات خود و کسب رضایت مردم،‌ برنامه‌ریزی دقیق و مدونی داشته باشند. گروه سایپا در این حوزه پیشتاز بود. تعریف ۲۵۰ پروژه و پوشش ۱۰۰ درصدی الزامات استانداردی از سال گذشته کمک کرد تا کیفیت محصولات سایپا ارتقاء پیدا کند و مردم نیز نسبت به محصولات سایپا و آینده‌ای که دارد، خوش‌بین شوند.

این مجموعه سال گذشته در تولید خودرو هم رکوردهای جدیدی ثبت کرد. ثبت عملکرد بیشترین تولید محصولات داخلی طی ۱۱ سال گذشته،‌ عدم موجودی خودرو ناقص در انتهای سال ۱۴۰۲ و عبور از تولید سال ۱۴۰۱ به‌رغم خروج محصولات پرتیراژ و مهم تر نرخ عبورمستقیم ۹۲ درصدی از جمله دستاوردهای سایپا است.

رشد ۴ درصدی در میانگین تولید روزانه و رسیدن به تعداد ۱۸۰۳ دستگاه در روز موفقیت دیگری است که می‌توان به آن پرداخت. در شرایطی که سایپا مانند سایر شرکت‌های خودروسازی با کمبود و چالش تامین مواد اولیه روبرو بود،‌ از سال گذشته روند تولید در این مجموعه مثبت شده و در سال جاری هم وضعیت تولید مناسب است. یکی از رویدادهای مهم سال گذشته که در سال جاری هم در حال تکرار است و می‌توان نقطه عطف سایپا دانست،‌ معرفی و عرضه محصولات جدید و به روز است. سایپایی‌ها سال ۱۴۰۲،‌ ۶ محصول سواری با پلتفرم اختصاصی خود یعنی شاهین اتوماتیک، ساینا دوگانه سوز، کوییک GXL و GXRL، اطلس و سهند را معرفی کردند و سال جاری هم قرار است، ‌تعداد خودروهای جدیدی که روانه بازار کنند به عدد ۱۱ برسد. در این میان معرفی سه محصول DL5، چانگان CS35پلاس و چانگان CS55 پلاس با همکاری شرکای تجاری را می‌توان از موفقیت‌های نارنجی پوشان جاده مخصوص دانست.

کسب رتبه یک خدمات پس از فروش، دریافت مجوز شرکت دانش بنیان نوآور در شرکت سایپا یدک، ‌صادر کننده نمونه،‌ اخذ دو گواهینامه بین المللی “رد پای آب” و “مسئولیت اجتماعی سبز” و شکست رکورد تولید ۶۰ ساله شرکت فنرسازی زر بخشی از موفقیت‌های است که نارنجی پوشان جاده مخصوص سایپا کسب کردند.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا