آموزشپیشنهاد سردبیر

علائم آب روغن قاطی کردن ماشین + عیب یابی

حتما پیش از این در گروه مشکلات خودرو، درباره آب روغن قاطی کردن خودرو شنیده اید. در واقع قاطی شدن آب و روغن به این معناست که روغن وارد چرخه ی آب موتور می شود. این وضعیت غالبا به واشر سرسیلندر مربوط می شود و با گرم شدن غیرنرمال موتور همراه خواهد بود.

یک قدم پیش از آب روغن قاطی کردن ماشین

بیایید به شرایطی در یک قدمی آب روغن قاطی کردن برویم؛ یعنی درست زمانی که واشر سرسیلندر سوخته و یا به هر دلیل عملکرد خود را به درستی انجام نمی دهد. اگر میزان اهمیت سوختن واشرسرسیلند را بدانید، متوجه خواهید شد که این موضوع چطور وضعیت آب و روغن قاطی کردن خودرو را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

دلایل آب روغن قاطی کردن خودرو

دلایل اصلی آب روغن قاطی کردن خودرو، به سوختن واشر سرسیلندر مربوط می شود. یکی از اصلی ترین عواملی که باعث سوختن واشر سرسیلندر می شود، فن خودرو است.

اگر فن خودرو عملکرد ساده ای دارد، اما خرابی این قطعه مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. در صورتی که فن خودرو به خوبی عمل نکرده و خنک سازی خودرو را به درستی انجام ندهد، دمای موتور بالا رفته و این می توان موجب جوش آوردن موتور و مشکلات بعدی مربوط به آن شود.

اگر به هر دلیلی سرسیلندر و سیلندر خودروی شما مورد تعمیر قرار گرفته باشد، ممکن است تعمیرکار از روی کم دقتی واشر را به درستی جای نداده و یا محکم نکرده باشد. دقت داشته باشید که نحوه ی صحیح قرار دادن واشر سرسیلندر به شکلی ست که بخش مسی آن باید رو به پایین باشد.

موتور خودرو به دلایل متعددی جوش می آورد که از اصلی ترین آن ها کم شدن آب رادیاتور و نشتی آب از موتور می باشد. به علاوه اگر در فصل گرما ضد یخ را از قلم انداخته و از آن استفاده نکرده باشید، خطر جوش آوردن در آفتاب داغ را با ریسک بالا پذیرفته اید.

توجه داشته باشید که به جز عوامل بیرونی و فنی بالا، باید این را بپذیریم که هر قطعه ای طول عمر مشخصی دارد. به همین دلیل با پایان طول عمر واشر سرسیلندر نیز این قطعه عملکرد درستی نخواهد داشت و باید حتما در سرویس های دوره ای ماشین خود، به این موضوع دقت داشته باشید.

آب روغن قاطی کردن ماشین

علائم آب روغن قاطی کردن

اصلی ترین نشانه ی آب روغن قاطی کردن ماشین، این است که شما داخل مخزن رادیاتور خود، روغن مشاهده خواهید کرد. دومین نشانه این است که علی رغم این که ماشین در حال کار کردن است، در رادیاتور سرد می باشد. نشانه دیگر نیز مشاهده ی بخار آب در درب موتور می باشد. به علاوه ممکن است شیلنگ های متصل به رادیاتور را باد کرده ببینید. در برخی مواقع هر چه صبح ها به خصوص در سرما استارت می زنید، خودروی شما روشن نشده و یا دیر روشن می شود. پس از روشن شدن نیز دود سفید رنگی را از بخش موتور خارج می گردد.

همین طور بخوانید: علائم خرابی شمع خودرو

کلام آخر

به یاد داشته باشید که با مشاهده ی چنین حالتی به هیچ وجه نباید به حرکت خود ادامه دهید. زیرا در این صورت صدمات پرهزینه تری بر خودروی خود تحمیل کرده و هزینه بیشتری نیز باید برای تعمیرات بپردازید. از این روی توصیه می کنیم که حتما نسبت به این قطعه حساسیت داشته و متوجه داغ کار کردن موتور خودرو باشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا