نقد و بررسی خودرو

بررسی خودرو کادیلاک XT4

شرکت کادیلاک و لینکلن شرایط سختی در جذب مشتریان جوانتر در سال گذشته داشت. اگر ذهنیت مشتریان از یک برند خراب شود، تغییر آن بسیار سخت و دشوار است. بسیاری از تولیدات شاسی بلند های جنرال موتورز، بسیار تعجب برانگیز است زیرا در صف طولانی توسعه دادن قرار گرفته اند. مدل XT6 هفت نفره در اواخر امسال به بازا عرضه میشود، اما مدل XT4 زودتر به بازار عرضه میشود. همچنین نسل بعدی اسکالاد در سال بعدی رونمایی میشود.

بررسی خودرو کادیلاک

زبان طراحی ای که برای کادیلاک XT4 در نظر گرفته شده است ،یکی از موفقیت های بزرگ این مدل میباشد. طراحی فلش مانند چراغ خودرو ظاهری خشن تر و اسپرت به خودرو داده است. اما این خودرو توان رقابت با خودرو های مثل مرسدس بنز AMG ، آئودی اسپرت یا بی‌ام‌و سری ام را به هیچ وجه ندارد، ولی سرعت و شتاب این خودرو نسبتا زیاد است. قدرت این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۲۳۷ اسب بخاری میگیرد و گشتاوری در حدود ۲۵۸ پوند دارد، قدرت این پیشرانه توسط یک جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک به دیفرانسیل منتقل میشود. با این مشخصات میتواند با خودرو هایی مثل بی‌ام‌و X1 ، جگوار ای پیس، ولوو XC40 ، مرسدس بنز GLA و آئودی Q3 رقابت برابری کند.

بررسی خودرو کادیلاک

به طور استاندارد حالت ۴ چرخ متحرک در تریم های اسپورت و لاکچری وجود دارد و فقط در برخی از مدل های پایه هایی به طور آپشنال وجود دارد. این خودرو دارای سه حالت رانندگی میباشد، اولین حالتی که در نظر گرفته شده تمامی نیروی پیشرانه به دیفرانسیل جلو منتقل میشود. انتخاب بعدی AWD (در برخی از مدل ها FWD مناسب برای زمین های برفی و یخی موجود است) برای حرکت در برف میباشد. زمانی که سومین حالت، مود اسپرت فعال شود فرمان خودرو سفت تر و سیستم تعلیق کالیبره میشود، چهار چرخ فعال میشود و حالت تعویض دنده تغییر میکند. به زبان دیگر، بهترین مود اسپرت در همین کلاس خودرو میباشد.

بررسی خودرو کادیلاک

در تست زمستانی خودرو مصرف بنزین به طور میانگین ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میباشد اما با وجود تکنولوژی هوشمند غیر فعال کردن نیمی از سیلندر ها وضعیت مصرف سوخت بهتر نیز میشود. اما در کل فقط دو خودروی جگوار ای پیس و آئودی Q3 مصرف بنزین بیشتری نسبت به TX4 دارد.

بررسی خودرو کادیلاک

طراحی داخلی XT4 در عین ساده بودن، ارگونومیک و خاص میباشد. از طرفی دیگر، طراحی دکمه های تنظیم ایرکاندیشن ظاهری تخت دارد، این کار نسبت به صفحه های لمسی بسیار مورد استفاده تر است و راحتتر تنظیم میشود.

بررسی خودرو کادیلاک

سیستم اطلاعات مرکزی خودرو به لطف دکمه های تعبیه شده بر روی فرمان به راحتی قابل کنترل است. سیستم های NFC ، اپل کار پلی و اندروید اوتو به طور استاندارد در تمامی مدل ها وجود دارد، همچنین دو کانکتور بلوتوث به طور همزمان قابل استفاده می‌باشد. آپشن هایی که میتوان برای داخل این خودرو در نظر گرفت اسپیکر های ۱۳ اینچی Bose surround و سیستم حرفه ایی نویگیشن میباشد که میتوان با مبلغ ۱۸۹۵ دلار میتوان اضافه کرد.

بررسی خودرو کادیلاک

این خودرو به طور پیش فرض ۴ نفره میباشد اما همانند تمامی خودرو های SUV میتوان یک ردیف دیگر در قسمت بار به آن اضافه کرد. از لحاظ فضای سرنشین عقب، کادیلاک XT4  بهترین انتخاب در کنار هم رده های خود میباشد، اما فقط مدل های مرسدس بنز GLA و اینفینیتی  QX30 دارای فضای بار صندوق عقب مناسب نیز میباشد.

بررسی خودرو کادیلاک

بر روی جاده XT4 سواری نرمی بر روی چرخ های نسبتا کوچک دارد، با اینکه فقط به طور آپشنال از سیستم تعلیق متغییر کمک میگیرد.

بررسی خودرو کادیلاک

با اضافه کردن گرم کن صندلی عقب، باربند دوچرخه ، ماساژر صندلی، شارژر بی سیم تلفن همراه و چرخ های ۲۰ اینچی میتوان مبلغی در حدود ۶۰ هزار دلار باید پرداخت کنید، اما قیمت خودرو چیزی در حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار دلار میباشد.

بررسی خودرو کادیلاک

در انتهای بررسی به نظر میرسد که عملکرد فنی خودرو مناسب است و کابین آن استقبال خوبی میشود. در مقابل رقبایی مثل آئودی Q3 ، ولوو XC40 و بی‌ام‌و X1  عملکرد مناسبی دارد. با این حال، XT4 انتخاب بهتری نسبت به جگوار، مرسدس و Infiniti خواهد بود. در نهایت، به نظر میرسد کادیلاک خودرویی برای جذب جوانان در نظر گرفته است.

بررسی خودرو کادیلاک

[joomdev-wpc-pros-cons disable_title=”yes” title=”Title Here” button_text=”Get it now” disable_button=”yes” button_link=”” button_link_target=”_SELF” button_rel_attr=”dofollow”][joomdev-wpc-pros]

Pros
  • پیشرانه قوی
  • کابین ارگونومیک
  • هندلینگ خوب

[/joomdev-wpc-pros][joomdev-wpc-cons]

Cons
  • قیمت بالا به نسبت آپشن های کم
  • کم بودن حجم مخزن سوخت
  • فضای کم قسمت بار

[/joomdev-wpc-cons][/joomdev-wpc-pros-cons]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا