پیشنهاد سردبیرآموزش

راهنمای تعویض باک بنزین پراید

به دلایل مختلفی ممکن است نیاز به تعویض باک بنزین پراید داشته باشید. نشتی باک بنزین پراید یا هر خودروی دیگری را نباید به هیچ وجه ساده انگاشته و از کنار آن عادی عبور کنید. نشتی باک بنزین پراید، می‌تواند منجر به آتش سوزی و حتی انفجار خودرو شده و فاجعه‌ای جبران ناپذیر بر جای بگذارد. در صورت روبرو شدن با چنین چیزی، لازم است که حتما سریعا خودروی خود را به یک مکانیک معتبر نشان داده و از وی بخواهید تا بررسی‌های لازم را صورت دهد. با این همه در اینجا نگاهی به راهنمای تعویض باک بنزین پراید می اندازیم. با ما همراه باشید.

تعویض باک بنزین پراید چطور انجام می‌شود؟

برای تعویض باک بنزین خودروی پراید، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. اتومبیل خود را روی چال یا جایی حفره مانند و شبیه به آن قرار دهید، زیرا نیاز است که به راحتی به بخش زیرین در بخش انتهایی، یعنی جایی که باک قرار گرفته است، دسترسی داشته باشید.
  2. به کمک پیچ تخلیه باک بنزین پراید که در بخش زیرین آن قرار گرفته است، بنزین را کاملا از داخل باک تخلیه کرده و آن را داخل یک ظرف بزرگ بریزید. پیچ تخلیه کاملا محکم شده است و باید آن را به کمک آچار فرانسه باز کنید. لازم به ذکر است که باید از ریختن بنزین روی زمین خودداری نمایید و توجه داشته باشید که هیچ ماده اشتعال‌زایی در نزدیکی محل فعالیت وجود نداشته باشد.
  3. همین طور شلنگ‌های اصلی باک را از جای خود جدا ساخته و بنزین موجود در مسیر را نیز به خوبی تخلیه نمایید. (برای این منظور دسترسی شما از زیر صندلی عقب روی باک خواهد بود. باید از این بخش سوکت پمپ بنزین را جدا ساخته و شلنگ‌ها را رها کنید.)
  4. اکنون دوباره داخل چال رفته و اگزوز را نیز رها کنید. (اگزوز به وسیله دو منجیل در بخش میانی و عقبی به باک متصل شده است.)
  5. یک سیم نیز از ترمز دستی پراید به باک اتصال دارد که باید آن را نیز جدا سازید.
  6. اتصال سوخت سنج پشت آمپر را نیز از باک جدا نمایید.
  7. پیش تر شلنگ‌های باک را از پمپ بنزین جدا ساختیم، اما اکنون باید این شلنگ‌ها را از خود باک نیز رها سازید. دو شلنگ ورودی و خروجی داریم که باید هر یک جدا شده و در مورد آن‌ها دقت داشته باشید که مجدد برای بستن باک جدید، هر یک را صحیح اتصال دهید.
  8. حالا نوبت باز کردن پیچ‌ها برای تعویض باک بنزین پراید می‌رسد. این پیچ‌ها را به کمک آچار بکس و کمی فشار باز کنید و بست‌های آهنی را نیز رها سازید.
  9. برای بیرون آوردن باک، بهتر است زیر چرخ جک زده و باک را خارج سازید. البته امکان بیرون آوردن آن بدون جک زدن نیز وجود دارد که به مراتب سخت‌تر خواهد بود.
  10. برای جا گذاشتن باک تازه نیز باید این مراحل را به صورت معکوس انجام داده و دقت داشته باشید که شلنگ‌های ورودی و خروجی را صحیح در جای خود قرار داده و بست‌ها و پیچ‌ها را به خوبی محکم نمایید.

تعویض باک بنزین پراید

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که حتما حین بستن باک جدید، پیچ و مهره‌های آن را به خوبی روغن کاری کنید تا از زنگ زدن آن‌ها و فرسوده شدن زودهنگام، جلوگیری به عمل آید.

پس از به پایان رسیدن تعویض باک بنزین پراید، چه کاری لازم است؟ به علاوه پس از نصب باک جدید، حتما چک نمایید که با پر کردن باک، اندازه‌گیر حجم سوخت در بخش پشت آمپر خودرو درست عمل کرده و حجم سوخت را به صورت صحیح نشان می‌دهد.

همین طور بخوانید:

تنظیم و رگلاژ کلاچ پراید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا