عمومی

ردیاب خودرو؛ ارزان‌ترین راه برای تامین امنیت و تجهیز کردن خودرو

مسئله این است که تا چه حد نگران تامین امنیت خودروی خود هستید. اگر به دنبال راهی ارزان و به صرفه برای افزایش امنیت خودروی خود هستید، ردیاب خودرو می‌تواند بهترین راه باشد.

انسان همیشه باید برای حفظ سرمایه و دارایی خود بکوشد و این روزها که قیمت خودروها سر به فلک کشیده، مسئله تامین امنیت آن‌ها بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. خودروها تنها مسئله‌ای نیستند که باید به اهمیت آن‌ها بها داد. هر خودرو متعلقاتی هم با خود دارد که صاحب خودرو باید برای تامین امنیت آن‌ها نیز تلاش کند. در این مطلب قصد داریم برخی از خطرات موجود برای خودرو را مورد بررسی قرار داده و راه‌های مبارزه با سرقت خودرو را نشان دهیم.

افزایش امنیت خودرو

متاسفانه باید با این حقیقت کنار بیاییم که همگام با پیشرفت فناوری، سارقان نیز پیشرفته شده‌اند.

چند سال پیش را به خاطر بیاورید که داشتن یک قفل فرمان یا قفل پدال کافی بود تا احساس کنید خودروی شما ضد سرقت است.

اما امروزه این ماجرا دستخوش تغییرات فراوانی شده است. با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید به راحتی ببینید که سرقت خودروی دلبند شما به زمانی کمتر از یک دقیقه نیاز دارد.

علم سرقت نیز مانند سایر علوم در حال پیشرفت است و ما به عنوان صاحبان سرمایه، طعمه محبوب سارقان به حساب می‌آییم. پس این وظیفه ماست که برای حفظ سرمایه خود اقدامات لازمه را انجام دهیم.

روش‌های ایمن‌سازی و ضد سرقت کردن خودرو

ایمن‌سازی خودرو از روش‌های مختلفی قابل انجام است. با این حال، هنوز هم نمی‌توان هیچ یک از این روش‌ها را روش کاملی دانست. هر یک از آن‌ها معایب و مزایای خاص خود را دارد. در این بخش به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

قفل فرمان و پدال

از جمله روش‌های مرسوم برای افزایش امنیت خودرو، استفاده از قفل پدال و فرمان است. باز کردن قفل پدال و فرمان برای اکثر سارقان کار راحتی نیست و به همین دلیل، بسیاری از آن‌ها پس از مواجهه با این قفل‌ها، از سرقت منصرف می‌شوند.

روش کار این نوع از قفل از نامش مشخص است. وقتی این قفل را روی خودرو نصب می‌کنید، امکان استفاده از فرمان و پدال‌ها وجود ندارد. در نتیجه، خودرو عملا غیر قابل استفاده می‌شود.

با این حال، نمی‌توان ادعا کرد که این قفل‌ها کاملا امنیت خودرو را تامین می‌کنند. سارقان حرفه‌ای همچنان می‌توانند از پس غیرفعال کردن این قفل‌ها بربیایند. در برابر این سارقان، قفل پدال و فرمان تنها می‌تواند زمان سرقت را افزایش دهد. در نتیجه، خودرو در برابر سرقت همچنان آسیب‌پذیر است.

قفل کاپوت

با این که امنیت خودرو به صورت کلی مهم‌ترین دغدغه صاحبان خودرو است، اما امنیت بخش‌های جانبی آن نیز بسیار مهم است. ممکن است خودروی شما از جایش تکان نخورد، اما سارقان قطعات بسیار مهم از آن را به سرقت برده باشند. برای مثال، در بخش کاپوت خودرو، باتری و بخش‌هایی از رایانه خودرو وجود دارد که به سرقت رفتن آن‌ها می‌تواند خسارت مالی زیادی به شما وارد کند.

برای جلوگیری از سرقت این موارد، استفاده از قفل کاپوت یک راهکار مناسب است. با این حال، مانند سایر روش‌های امنیتی قدیمی، قفل کاپوت هم نمی‌تواند تضمین کند که شما کاملا در برابر سرقت ایمن خواهید بود.

قفل زاپاس

در خودروهای امروزی معمولا لاستیک زاپاس جایی در صندوق عقب واقع شده است. باز کردن صندوق عقب هم برای سارقان کار چندان دشواری نیست. این محفظه تنها با یک قفل ساده مورد محافظت قرار می‌گیرد و لقمه آماده‌ای برای سارقان به حساب می‌آید.

با این حال، می‌توان با اتکا به قفل زاپاس، تا حدی در راستای افزایش امنیت لاستیک زاپاس کوشید. البته که سارقی که صندوق عقب را باز کند، بعید است در برابر قفل زاپاس هم سرافکنده شود.

قفل پنل ضبط

دزدیده شدن ضبط تا چندی پیش یکی از رایج‌ترین اتفاقات برای مالکان خودرو به حساب می‌آمد. دزدیدن ضبط، دزدیدن خودرو نیست. با این حال، سارق می‌تواند با فروش ضبط مسروقه، درد کوچکی از خود را درمان کند. این نوع از سرقت به دلیل ریسک کمتر، یکی از گزینه‌های محبوب میان سارقان است. امروزه اما سیستم‌های صوتی قیمت بالاتری نسبت به قبل دارند و صاحبان خودروها این نیاز را احساس می‌کنند که باید بیشتر مراقب پنل ضبط خود باشند.

برای حل این مسئله، قفل پنل ضبط یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید روی آن حساب کنید.

دزدگیر و ردیاب خودرو، ارزان‌ترین روش‌ها برای امنیت و تجهیز کردن خودرو

با وجود تمام تمهیدات دیگری که می‌توان برای تامین امنیت خودرو اندیشید، بدون شک بهترین روش برای تامین امنیت خودرو، استفاده از روش‌های ضدسرقت پیچیده‌تری مانند دزدگیر و ردیاب است.

دزدگیر خودرو

دزدگیر یکی از رایج‌ترین روش‌های تامین امنیت خودرو است. وجود دزدگیر به عنوان یک عامل بازدارنده توانسته است جلوی بسیاری از سرقت‌ها را بگیرد.

سارقان متوسط و معمولی حتی با دیدن دزدگیر هم ممکن است از اقدام به سرقت منصرف شوند. با این حال، سارقان حرفه‌ای به دلیلی حرفه‌ای نامیده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند دزدگیرها را از کار بیاندازند.

این مسئله بدین معنا است که با وجود دزدگیر هم همچنان نمی‌توان به صورت کامل از به سرقت رفتن خودرو جلوگیری کرد.

جی پی اس یا ردیاب خودرو

از جمله جدیدترین روش‌های حفاظت از خودرو، می‌توان به ردیاب‌ها اشاره کرد.

ردیاب خودرو انواع مختلفی دارد و هر یک از آن‌ها امکانات خاص خود را به شما ارائه می‌دهند. ارزان‌ترین ردیاب خودرو با کمترین میزان امکانات هم می‌تواند خیال شما را از بابت یک چیز راحت کند: می‌دانید خودروی شما کجاست.

وقتی بدانید خودروی شما کجاست، نمی‌توانید مطمئن باشید که خودرو سالم است یا تمام قطعات آن همچنان روی خودرو سوار هستند. با این حال، در ردیاب‌های پیشرفته‌تر می‌توان دریافت که خودرو کجاست و با چه سرعتی در حال حرکت است.

صاحب خودرو همچنین می‌تواند خودرو را از راه دور خاموش کرده و از وضعیت کلی آن آگاه باشد.

البته جدا از امکانات امنیتی ردیاب‌های خودرو، امکانات دیگری نیز در اختیار صاحب آن قرار می‌گیرد. برای مثال، یادآورهایی برای تمدید بیمه، تعویض روغن و… نیز در نرم‌افزار مربوط به ردیاب وجود دارد. هرچند این نوع از ردیاب خودرو معمولا ارزان‌ترین ردیاب خودرو نیست، اما امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد کاملا ارزش اندکی هزینه بیشتر را دارد.

نتیجه‌گیری

بهترین راه برای تامین امنیت خودرو، استفاده از ترکیب دزدگیر و ردیاب خودرو است. حتی ارزان‌ترین ردیاب خودرو نیز امکانات می‌تواند کمکی بزرگ برای یافتن خودروی به سرقت رفته باشد. با این حال، استفاده از سایر تجهیزات ضدسرقت مانند قفل‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، بسیار حیاتی است.

درباره رادار

برند رادار در سال‌های اخیر به واسطه امکانات کاربردی و خدمات پس از فروش، به عنوان بهترین ردیاب خودرو از نگاه مشتریان شناخته شده است. اما با تمام این صحبت‌ها این شما هستید که با نیاز سنجی دقیق و اهدافی که برای خرید ردیاب دارید، می‌‌توانید مناسبترین گزینه را انتخاب کنید
برای خرید ردیاب رادار و یا ارتباط با مشاوران می‌‌توانید از طریق وب سایت و یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.

آدرس وب سایت https://radargps.org :

شماره تلفن دفتر مرکزی رادار: ۰۵۱-۳۷۱۷۷

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا