پیشنهاد سردبیرمطالب ویژه

برای خرید خودرو از بورس کالا در چه بانکی حساب وکالتی داشته باشم؟

از آنجایی که محدودیتی برای داشتن یا افتتاح حساب وکالتی وجود ندارد، شما می‌توانید نسبت به افتتاح حساب وکالتی به تعداد تمام کارگزاری‌ها و بانک‌های ارائه‌دهنده‌ی این خدمات اقدام کنید. البته اینکه باید بدانید که برای هر کارگزاری، صرفا می‌توان یک حساب وکالتی افتتاح کرد. علاوه بر این، توجه داشته باشید که افراد دارای چک برگشتی نمی‌توانند حساب وکالتی بورس داشته باشند و همچنین افتتاح حساب وکالتی مشترک نیز برای این افراد امکان‌پذیر نخواهد بود.

در نهایت باید عنوان کرد که شما می‌توانید حساب خود را در بانک‌های پاسارگاد، تجارت، سامان، اقتصاد نوین، کشاورزی، ملت، توسعه صادرات، رفاه کارگران، صنعت و معدن، شهر و ملی وکالتی کنید. توجه داشته باشید که پس از افتتاح حساب وکالتی در یکی از این بانک‌ها، نسبت به اعلام اطلاعات حساب خود به کارگزاری اقدام کنید.

برای خواندن مقاله‌ی راهنمای کامل خرید خودرو در بورس کالا کلیک کنید.

حساب وکالتی بورس کالا

حساب وکالتی بورس کالا چیست؟

امروزه کمتر کسی اسم حساب وکالتی بورس کالا را حساب وکالتی نوعی حساب بانکی است که سرمایه‌گذاران برای اهداف مختلف در بورس کالا و بورس اوراق بهادار از آن استفاده می‌کنند. افتتاح حساب وکالتی برای بورس کالا ضروری و در بورس اوراق بهادار، اختیاری است.

برای افتتاح حساب وکالتی بورس کالا و حساب وکالتی بورس اوراق بهادار روش‌های متفاوتی وجود دارد. افرادی که به صورت هم‌زمان در بورس کالا و بورس اوراق بهادار فعال هستند، امکان این را دارند که با معرفی یک حساب بانکی بین سامانه‌های معاملاتی بورس کالا و بورس اوراق بهادار، فرآیند انتقال وجه نقد به حساب وکالتی خود را سریع‌تر انجام بدهند.

برای انجام خرید و فروش در بورس کالا لازم است که حساب وکالتی داشته باشید و بدون آن خرید و فروش امکان پذیر نمی‌باشد. از این رو، به محض تکمیل ثبت نام و دریافت کد بورس کالا، لازم است که برای افتتاح حساب وکالتی بورس کالا اقدام شود.

توجه داشته باشید که تنها حساب‌های پس‌انداز و حساب‌های کوتاه‌مدت قابلیت این را دارند که به حساب وکالتی تبدیل شوند.
در حال حاضر بانک‌های متعددی هستند که خدمات افتتاح حساب وکالتی را برای مشتریان فراهم نموده‌اند. برای مشاهده و انتخاب بانک مورد نظر، در زمان ثبت نام کد بورس کالا، لیست کامل این بانک‌ها به شما نمایش داده می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی ۵ نکته مهم در افتتاح حساب وکالتی بورس کالا کلیک کنید.

افتتاح حساب وکالتی آنلاین

از آنجایی که امکان افتتاح حساب وکالتی آنلاین میسر است، متقاضیان محترم می‌توانند در بانک تجارت، ملی، صادرات، سپه و ملت حساب وکالتی داشته باشند. از این رو، علاوه بر امکان مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک‌های ذکر شده، با مراجعه به وب‌سایت‌های زیر برای افتتاح حساب وکالتی آنلاین اقدام کنید:

جهت معرفی و افتتاح حساب وکالتی غیرحضوری بانک تجارت برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا کلیک کنید.
جهت معرفی و افتتاح حساب وکالتی غیرحضوری بانک ملی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا کلیک کنید.
جهت معرفی و افتتاح حساب وکالتی غیرحضوری بانک ملت برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا کلیک کنید.
جهت معرفی و افتتاح حساب غیرحضوری بانک صادرات برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا کلیک کنید.
جهت معرفی و افتتاح حساب وکالتی غیرحضوری بانک سپه (بر خلاف سه بانک قبلی بایستی از قبل نام کاربری و پسورد اینترنت بانک داشته باشید) کلیک کنید.
جهت مراجعه به سامانه‌ی وکالتی بانک پاسارگاد کلیک کنید.

جهت مراجعه به سامانه‌ی وکالتی بانک رفاه برای ایران خودرو  و یا جهت مراجعه به سامانه‌ی وکالتی بانک رفاه برای سایپا کلیک کنید.

حساب وکالتی

در کدام بانک حساب وکالتی افتتاح کنم؟

در ابتدا می‌بایست برای گرفتن کد سجام اقدام کنید. پس از دریافت کد سجام، امکان اخذ کد بورس کالا ممکن می‌باشد. در واقع، با مراجعه به سایت کارگزاری بانک مورد نظر، کد بورسی اخذ نمایید و سپس، معرفی‌نامه مربوط به افتتاح حساب وکالتی را دریافت کنید. برای دریافت کد بورسی، به سامانه EBGO مراجعه نمایید.

پس از وارد کردن اطلاعات هویتی و مالی نوبت به تکمیل عملیات ثبت نام در سامانه EBGO می‌رسد. ثبت نام در سامانه ایبگو، به منظور دریافت کد بورسی انجام می‌شود. در نهایت، معرفی‌نامه حساب وکالتی بازار فیزیکی بورس کالا قابل دریافت می‌گردد. قابل توجه است که دریافت معرفی‌نامه افتتاح حساب وکالتی در بانک‌های مختلفی از جمله تجارت، ملت، کشاورزی و… نمایش داده خواهد شد و لازم است که متقاضی، معرفی‌نامه بانک مورد نظر خود را دریافت کند و اقدام به افتتاح حساب وکالتی بورس کالا کند.

حساب وکالتی بانک ملی

برای افتتاح حساب وکالتی بانک ملی می‌بایست در صفحه‌ی اصلی کارگزاری بانک ملی، بخش ثبت نام غیرحضوری بورس کالا را انتخاب کنید . سپس، به سامانه EBGO متصل می‌شوید و فرآیند دریافت کد بورسی کالا و معرفی‌نامه‌ی افتتاح حساب وکالتی بورس کالا در بانک ملی انجام می‌شود. لازن به ذکر است که داشتن کارت ملی هوشمند جهت حراز هویت در سامانه‌ی سجام و ثبت نام در ایبگو الزامی است.

پس از اتمام عملیات مربوط به افتتاح حساب در بانک، متقاضی باید مشخصات حساب بانکی خود را از طریق سامانه EBGO به  کارگزاری اطلاع‌رسانی کند. سپس، مجددا وارد سامانه‌ی ایبگو شده و شماره‌ی حساب وکالتی را ثبت نماید. در نهایت حساب از سوی کارگزاری تایید شده و برداشت وجه و شرکت در معاملات بورس کالا میسر می‌شود.

حساب وکالتی بورسی

حساب وکالتی بانک تجارت

برای افتتاح حساب وکالتی بانک تجارت می‌بایست در صفحه‌ی اصلی کارگزاری بانک تجارت، بخش ثبت نام غیرحضوری بورس کالا را انتخاب کنید . سپس، به سامانه EBGO متصل می‌شوید و فرآیند دریافت کد بورسی کالا و معرفی‌نامه‌ی افتتاح حساب وکالتی بورس کالا در بانک تجارت انجام می‌شود. لازن به ذکر است که داشتن کارت ملی هوشمند جهت حراز هویت در سامانه‌ی سجام و ثبت نام در ایبگو الزامی است.

پس از اتمام عملیات مربوط به افتتاح حساب در بانک، متقاضی باید مشخصات حساب بانکی خود را از طریق سامانه EBGO به  کارگزاری اطلاع‌رسانی کند. سپس، مجددا وارد سامانه‌ی ایبگو شده و شماره‌ی حساب وکالتی را ثبت نماید. در نهایت حساب از سوی کارگزاری تایید شده و برداشت وجه و شرکت در معاملات بورس کالا میسر می‌شود.

حساب وکالتی بانک سپه

برای افتتاح حساب وکالتی بانک سپه می‌بایست در صفحه‌ی اصلی کارگزاری بانک سپه، بخش ثبت نام غیرحضوری بورس کالا را انتخاب کنید . سپس، به سامانه EBGO متصل می‌شوید و فرآیند دریافت کد بورسی کالا و معرفی‌نامه‌ی افتتاح حساب وکالتی بورس کالا در بانک سپه انجام می‌شود.

پس از اتمام عملیات مربوط به افتتاح حساب در بانک، متقاضی باید مشخصات حساب بانکی خود را از طریق سامانه EBGO به  کارگزاری اطلاع‌رسانی کند. در نهایت حساب از سوی کارگزاری تایید شده و برداشت وجه و شرکت در معاملات بورس کالا میسر می‌شود.

حساب وکالتی بانک صادرات

برای وکالتی کردن حساب بانک صادرات می‌بایست به سامانه ثبت اختیار نامه بانک صادرات مراجعه کنید. اطلاعات فردی شامل کد ملی و شماره‌ی همراه و کد امنیتی را وارد کنید. در این مرحله یک کد به شماره همراه شما ارسال شده که باید آن را در کادر مشخص شده وارد نمایید.

لطفا توجه داشته باشید که در حساب وکالتی بانک صادرات، متقاضی باید مبلغ اعلام شده را به حساب خود واریز کند. مبلغ واریزی تا زمان تایید نهایی خرید، در حساب متقاضی مسدود می‌ماند. در صورتی که خرید موفقیت‌آمیر نباشد و معامله‌ای صورت نپذیرد، وجه مسدود شده آزاد می‌گردد و امکان برداشت یا انتقال آن امکان‌پذیر می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا