اخبار خودرو

شمارش معکوس برای خودروی کارکرده؟

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به خوان‌ آخر خود نزدیک می‌شود. بنابر اظهارات یکی از نمایندگان مجلس، آیین‌نامه دست دوم‌ها پس‌از بررسی در کمیسیون زیربنایی، در انتظار تصویب هیات‌دولت است. در کمیسیون زیربنایی دولت آیین‌نامه با تغییراتی همراه شده از جمله اینکه واردات با کارت‌ ملی منتفی شده‌است و متقاضیان با کارت بازرگانی قادر به واردات خواهندبود.

یک نماینده مجلس در گفت‌وگویی از اتمام فرآیند بررسی و تدوین آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در کمیسیون زیربنایی دولت خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این آیین‌نامه در هفته جاری به تصویب هیات وزیران برسد.

چهارم مردادماه بود که محمد‌باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو (واردات خودروهای کارکرده) را به دولت ابلاغ کرد. در این قانون به‌صراحت تاکید شده وزارت صمت و دولت یک ماه فرصت دارند آیین‌نامه ورود خودروهای دست‌دوم را تدوین و تصویب کنند. اما با گذشت حدود دوماه و نیم از ابلاغ این قانون، هنوز خبری از آیین‌نامه نیست. بر این اساس ۲۱ شهریورماه عباس علی‌آبادی، وزیرصمت، اعلام کرد سه‌هفته پیش‌از این تاریخ، آیین‌نامه واردات خودروهای دست‌دوم را به هیات‌ دولت تحویل داده‌است.

در تمام این مدت نیز بارها مسوولان مختلف در مورد آخرین وضعیت این آیین‌نامه خبر دادند که این مصوبه در انتظار بررسی و تصویب هیات‌ دولت است. حالا اما لطف‌الله سیاهکلی می‌گوید از همان زمانی که وزیر صمت اعلام کرد آیین‌نامه به هیات‌ دولت رفته، در واقع در کمیسیون زیربنایی دولت بوده‌است. به گفته این نماینده‌ مجلس که خود نیز در این جلسات حضور داشته، هفته گذشته آیین‌نامه در کمیسیون زیربنایی مصوب شده و به هیات‌دولت ارسال شده‌است. سیاهکلی می‌گوید احتمالا هفته جاری هیات وزیران این آیین‌نامه را به‌تصویب برساند.

 

منبع خبر: دنیای اقتصاد

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا