اخبار خودرو

آخرین وضعیت تولید خودرو در ۲ خودروساز بزرگ کشور

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به تشریح آخرین وضعیت تولید خودرو در ۲ خودروساز بزرگ کشور پرداخت و گفت: تولید خودرو کامل این شرکت ها نسبت به سال گذشته ۳۸۰ درصد رشد داشته است.به گزارش شاتا، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت از رشد ۳۸۰ درصدی تولید خودرو کامل در دو شرکت ایران خودرو و سایپا از ابتدای امسال تا ۹ آذر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی گفت: مجموع تولید این دو خودروساز بزرگ کشور در مدت یاد شده ۶۵۴ هزار و ۳۵۴ دستگاه بوده است که نسبت به زمان مورد بررسی در سال قبل ۵.۷ درصد رشد دارد.

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه از ابتدای سال تا ۹ آذر این دو شرکت مجموعا ۷۳۸ هزار و ۹۶۸ دستگاه خودرو تحویل خریداران داده اند افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۳۴ درصد رشد دارد و در همین مدت میزان تعهدات معوق ۳۵ درصد کم شده است.

مشاور وزیر صمت در مورد آمار تولید خودروسازان خصوصی نیز گفت: در ۸ ماهه امسال بخش خصوصی ۱۱۳ هزار و ۶۰۹ دستگاه خودرو تولید کرد که نسبت به ۴۸ هزار دستگاه در مدت مشابه سال قبل ۲.۳ برابر شده است.

قالیباف افزود: در سال جاری تولید خودرو در بخش خصوصی هم از نظر آماری و هم شواهد میدانی در جهش چشم گیر دارد.

مهلت ساماندهی ۵۴ قلم لوازم یدکی فاقد شناسه تا آخر سال تمدید شد

وی در ادامه در خصوص ساماندهی لوازم یدکی گفت: اتحادیه لوازم یدکی همراهی مناسبی در اجرای طرح شناسه کالا در سطح عرضه داشت اما نتایج بررسی های بعمل آمده از یک سو و درخواست اتاق اصناف ایران و اتحادیه ذی ربط از سوی دیگر باعث شد مهلت اخذ شناسه کالا برای موجودی بازار ۵۴ قلم لوازم یدکی مشمول طرح، تا آخر سال تمدید شود.

وی در توضیح این تصمیم گفت: طبق برنامه ریزی قبلی قرار بود تا تاریخ ۱۵ آذر تمامی توزیع کنندگان لوازم یدکی موجودی (۵۴ قلم مشمول) خود را از نظر اخذ شناسه کالا (در سامانه جامع تجارت) تعیین تکلیف کنند که صدور بیش از ۱۰ میلیون شناسه رهگیری نشان دهنده استقبال مناسب صنوف محترم از این طرح بود اما برای حسن انجام این فرایند مهلت ۱۵ آذر تا آخر سال تمدید شد.

سخنگوی صمت با اشاره به ضرورت ادامه تعامل سازنده میان اتاق اصناف ایران، اتحادیه لوازم یدکی و وزارت صمت برای ایجاد شفافیت و حذف قاچاق در حوزه لوازم یدکی افزود: بدیهی است از ابتدای سال ۱۴۰۲ تمامی لوازم یدکی مشمول طرح در سطح عرضه باید دارای کد رهگیری باشند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا